با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ساخت اولین «ویل موتور» کاملا ایرانی
عکس : ویل موتور

یک شرکت فنی مهندسی مستقر در پارک علم و فناوری کرمان اقدام به ساخت اولین «ویل موتور» کاملا ایرانی کرده است که در کامیون‌های بزرگ موجود در معادن استخراج سنگ آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری عمران سایت شات ایکس و به نقل از فارس فرشید کی‌نیا رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان در بازدید از مجتمع مس سرچشمه از ساخت نخستین ویل‌ موتور ساخت داخل توسط یک شرکت فنی مهندسی مستقر در این پارک برای شرکت مس سرچشمه رفسنجان خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری هایتک می‌تواند به‌عنوان واسطه، راه را برای گسترش ارتباط شرکت‌ها با شرکت مس و سایر شرکت‌ها هموار کند. رئیس پارک علم و فناوری هایتک هدف از بازدید و حضور در شرکت مس سرچشمه را معرفی شرکت‌های پارک علم و فناوری و ایفای نقش تسهیلگر و واسطه با صنایع استان کرمان و فراهم کردن زمینه همکاری شرکت‌ها با شرکت‌های بزرگ مانند شرکت ملی صنایع مس، گل‌گهر و دیگر شرکت‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این پارک در راستای حمایت از شرکت‌های پارکی حاضر به ارائه ضمانت و عقد قرارداد با شرکت‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری هایتک کرمان با اشاره به طرح ساخت ویل موتور گفت: در این پروژه، شرکت کوثران، نقش اصلی و رهبری را دارد و از خدمات و توان سایر شرکت‌های پارک علم و فناوری هایتک برای رفع نیازها در قالب کارگروهی استفاده می‌کند.

کی نیا با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در سال‌های اخیر تاکید کرد: در پارک علم و فناوری هایتک، شرکت‌های قوی در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند ضمن آنکه در تمامی حوزه‌های فناوری شرکت‌های دارای توان بالا و قابلیت همکاری‌های گروهی در این پارک حضور دارند.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد ایجاد واحد تحقیق و توسعه از سوی شرکت مس سرچشمه در پارک علم و فناوری هایتک خبر داد و افزود: به‌زودی جلسه‌ای با حضور شرکت‌های پارک در این زمینه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این شرکت فنی مهندسی تنها واحد الکتریکال جنوب شرق کشور است و نمایندگی کارخانجات بزرگ الکتروموتور کشور را دارد و در بخش تولید انواع الکتروموتور و ویل موتور ارتباط کاری با مجموعه مس دارد.

تاکنون در زمینه تعمیرات ویل موتور کارهایی انجام شده است اما در طراحی و ساخت شاهد اقدامات چشمگیری نبوده‌ایم لذا مقرر شد اولین ویل موتور ساخت داخل در این شرکت تولید شود.

همچنین در جریان بازدید و نشست فرشید کی نیا در شرکت مس سرچشمه رفسنجان انجام شد، قرارداد ساخت اولین ویل موتور در استان کرمان توسط شرکت پارکی فنی مهندسی کوثران در کمیته تخصصی تصویب و جهت نهایی‌شدن به امور قراردادهای شرکت مس ارسال شد.

در این جلسه سعید هاشمی‌نژاد معاون فناوری پارک علم و فناوری هایتک، سعید عابدین‌زاده مدیرعامل هلدینگ فنی مهندسی کوثران، معزی رئیس تعمیرگاه معدن مس سرچشمه، رجبی معاون شرکت خدمات بازرگانی مس سرچشمه، محمدی مدیر امور انبارها و سفارشات، احمدیان رئیس برنامه‌ریزی و عبدالهی کارشناس ارشد سفارشات معدن مس سرچشمه حضور داشتند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین