با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نظارت بر نمایش خانگی رسما به صداوسیما سپرده شد
عکس : نظارت بر نمایش خانگی رسما به صداوسیما سپرده شد

رییس صداوسیما اعلام کرد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تثبت نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی یا همان VODها رسما به اجرا گذاشته شده است.

پیمان جبلی، این موضوع را به نقل از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده و گفته که مصوبه این شورا در خصوص تثبیت نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در سال‌های گذشته فعالان حوزه نمایش خانگی نسبت به دخالت صداوسیما و نظارت ساترا بازوی مقررات‌گذاری این سازمان در نوع فعالیتشان انتقادهای بی‌شماری مطرح کرده‌اند. برای نمونه اخیرا و بعد از انتشار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تقسیم کار صداوسیما و نظارتش بر محتوای حوزه مجازی، انجمن صنفی VODها ضمن مخالفت با این مصوبه، تاکید کرد که واگذاری رگولاتوری این حوزه به صداوسیما موجب تضاد منافع می‌شود.

در این زمینه حتی عده‌ای از کارشناسان اعلام می‌کنند که مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث زیرسوال رفتن جایگاه شورای عالی فضای مجازی می‌شود. به باور این کارشناسان برخلاف مصوبه این شورا «سیاستگذاری و تصویب ضوابط کلی صدور مجوز فعالیت برای ارائه هرگونه فعالیت در فضای مجازی شامل محتوا که در برگیرنده داده، متن، تصویر است» از حقوق قانونی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی زیر نظر شورای عالی فضای مجازی است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین