با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
متا از صدای هالیوودی‌ها برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند
عکس : متا از صدای هالیوودی‌ها برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند

به گزارش بلومبرگ، متا پلتفرمز، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، به دنبال تضمین قراردادهایی با افراد مشهور و برجسته هالیوود برای استفاده از صدای آنها در پروژه‌های هوش مصنوعی است.

به گزارش سرویس اخبار سینما سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا به گزارش بلومبرگ، متا پلتفرمز، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، به دنبال تضمین قراردادهایی با افراد مشهور و برجسته هالیوود برای استفاده از صدای آنها در پروژه‌های هوش مصنوعی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته منابع آگاه، متا در ازای حق ضبط و استفاده از صدای بازیگرانی مانند جودی دنچ، آکوافینا و کیگان-مایکل کی میلیون‌ها دلار پیشنهاد می‌کند .

این در حالی است که جزئیات خاص و برنامه‌های کاربردی پروژه‌های هوش مصنوعی صوتی تا حد زیادی محرمانه باقی می‌مانند. نمایندگان متا از اظهار نظر عمومی در مورد مذاکرات خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، این شرکت غول‌ فناوری در تلاش برای تکمیل این قراردادها است تا برای کنفرانس سالانه «Connect 2024» که قرار است در سپتامبر آینده برگزار شود و هدف این کنفرانس توسعه مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله یک ربات چت است می‌تواند مشابه دستیارهای صوتی دیجیتالی مانند "سیری کار کند. این چت‌بات ممکن است به کاربران اجازه دهد تا با هوش مصنوعی با صدای یک سلبریتی انتخاب شده ارتباط برقرار کنند و تجربه‌ای منحصر به فرد و شخصی را ارائه دهند.

با این حال، مذاکرات بین متا و نمایندگان سلبریتی‌های ذکر شده دشوار بود، زیرا دو طرف در تلاش برای توافق بر سر شرایط استفاده از صدای آنها بودند. در حالی که این شرکت به دنبال حقوق گسترده‌ای برای استفاده از آرا برای اهداف متعدد در یک دوره زمانی مشخص است اما نمایندگان بازیگران بر محدودیت‌های شدید در مورد نحوه استفاده از آرا فشار می‌آورند.

این رویکرد متا باعث ایجاد نگرانی در جامعه هالیوود شده است که بسیاری از اعضای آن به دلیل فناوری هوش مصنوعی نگران از دست دادن شغل‌هایشان هستند.

در طول اعتصابات سال گذشته، فیلمنامه نویسان و بازیگران برای محافظت در برابر استفاده از هوش مصنوعی مبارزه کردند. با این حال، منابع گزارش دادند که انجمن بازیگران سینما (SAG-AFTRA) با متا در مورد استفاده از هوش مصنوعی به توافق رسیده است.

شایان ذکر است که «متا» در گذشته پروژه‌های دیگری مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ساخت روبات‌های چت متنی با الهام از شخصیت‌هایی مانند: دواین وید و پاریس هیلتون را امتحان کرد، اما بر اساس این گزارش، این ابتکار از آن زمان متوقف شده است.

علاوه بر معاملات صدای افراد مشهور، متا از یک استودیوی هوش مصنوعی نیز رونمایی کرد که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا چت‌بات‌هایی را بر اساس شخصیت خود ایجاد کنند. این روند نشان‌دهنده تلاش برای به‌کارگیری گسترده‌تر این شرکت در ابزارها و تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند از صداها و تصاویر چهره‌های برجسته استفاده کند، در حالی که فشار آن برای گنجاندن افراد مشهور هالیوود در پروژه‌های هوش مصنوعی بر تأثیر قابل توجه افراد مشهور بر تعامل کاربران تأکید می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین