با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آی تی رسان
آی تی رسان
تقویم
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
Avatar
.
پرهزینه ترین فیلم های تاریخ
عکس : پرهزینه ترین فیلم های تاریخ

ما می‌خواهیم در این مطلب به معرفی پرهزینه ترین فیلم های دوران بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که هزینه ساخت یک فیلم با ژانر ابرقهرمانی چقدر می‌شود؟ معمولا ساخت پرهزینه ترین فیلم ها اصلا آسان نیست و مخارج زیادی برای تهیه‌کنندگان آن در پی خواهد داشت.

این نوع فیلم‌ها که در بیشتر مواقع با صحنه‌های محسورکننده و جلوه‌های ویژه همراه هستند همچنین ژانر حماسی و ابرقهرمانی دارند. ممکن بود در گذشته برای ساخت پرهزینه ترین فیلم مبلغی بالایی استفاده شود ولی اکنون بودجه استودیوهای فیلم‌سازی به بیش از 300 دلار یا حتی 400 میلیون دلار نیز افزایش خواهد یافت.

اگرچه هزینه ساخت این نوع فیلم‌ها بسیار بالا است، ولی تهیه‌کنندگان معتقدند که درآمد فیلم‌های ابرقهرمانی از میزان خرجی که برای آنها می‌شود، بیشتر خواهد بود؛ این امر می‌تواند به دلیل پرطرفدار بودن ژانر ابرقهرمانی و حماسی باشد.

در هر صورت، با ما همراه باشید تا با پرهزینه ترین فیلم های این دوران آشنا شوید و اطلاعات مفیدی درباره 10 فیلم پرخرجی که در طول این سال‌ها ساخته شده، بدست آورید.

قصد داریم به ترتیب از کم هزینه ترین فیلم ها شروع کنیم و به پرهزینه ترین فیلم برسیم. لیست پرهزینه ترین فیلم ها در ادامه به صورت مختصر آورده شده است:

  • فیلم Justice League
  • فیلم Pirates of the Caribbean
  • اثر معروف Avengers: Infinity War
  • فیلم Fast X
  • فیلم Avatar: The Way of Water
  • اثر Avengers: Endgame
  • فیلم Avengers: Age of Ultron
  • فیلم Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
  • اثر Star Wars: The Rise of Skywalker
  • فیلم جذاب Star Wars: The Force Awakens

Justice League

هزینه 300 میلیون دلاری

معمولا ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی برای تهیه‌کنندگان فیلم‌ها گران تمام می‌شود که به دلیل جلوه‌های بصری زیاد است. هزینه فیلم Justice League نیز معادل 300 میلیون دلار بود و پروسه فیلمبرداری با مشکلات فراوانی روبرو شده بود. فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice استقبال خوبی به خود ندید، برای همین مدیران کمپانی برادران وارنر سعی کردند فیلمنامه فیلم Justice League را در اواسط فیلمبرداری تغییر دهند.

فیلم Justice League با بودجه 300 میلیون دلاری خود یکی از پرهزینه‌ ترین فیلم های ساخته شده تا به امروز به حساب می‌آید. بیش از 650 میلیون دلار برای فروش آن ثبت شد. جالب است بدانید که بیش از 20 میلیون دلار برای حذف دیجیتالی سبیل هنری کویل هزینه شد.

این فیلم که به اثر لیگ عدالت نیز معروف شده، یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال 2017 است. تولیدکنندگان آن برادران وارنر پیکچرز، دی‌سی فیلمز و غیره هستند. کارگردانی این اثر که پنجمین محصول در دنیای دی‌سی به شمار می‌رود، بر عهده زک اسنایدر بوده است. بازیگرانی همچون بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، گل گدوت، ازرا میلر، جیسون موموآ، ری فیشر، داین لین و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

Pirates of the Caribbean: At World’s End

هزینه 300 میلیون دلاری

اثر Pirates of the Caribbean: At World’s End که هزینه 300 میلیون دلاری در پی داشت، یکی از پرهزینه ترین فیلم های ساخته شده تا به امروز است. اگر بخواهیم یکی از بزرگترین مزایای آن را نام ببریم، می‌توان به تصویربرداری در لوکیشن‌های واقعی اشاره کرد. تولیدکنندگان آن برای ساخت صحنه‌های متفاوت این اثر به نقاط مختلفی سفر کردند و در سنگاپور، فلات نمکی بونویل در یوتا، پالمدیل، آبشار نیاگارا و مولوکای به فیلمبرداری پرداختند.

علاوه بر آن، برخی از صحنه‌ها باید در دریا و مخازن بزرگ فیلمبرداری می‌شد و نیاز به منبع آب زیادی داشت که نمی‌شد در دریا به فیلمبرداری آن پرداخت. همین امر باعث شد هزینه زیادی برای تولید در پی داشته باشد. فیلمبرداری جلوه‌های بصری نیز بیش از پنج ماه به طول انجامیده بود.

جانی دپ که به عنوان شخصیت اصلی این اثر شناخته می‌شود، دستمزد بالایی داشت که معادل با 55 میلیون دلار برآورد شده است. در آخر، بودجه فیلم به 300 میلیون دلار رسید و به طور جهانی 960 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. به این ترتیب، Pirates of the Caribbean: At World’s End به پرفروش‌ترین فیلم سال 2007 تبدیل شد.

Avengers: Infinity War

هزینه 316 میلیون دلاری

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت یا Avengers: Infinity War به عنوان یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی شناخته می‌شود. کارگردانی این اثر بر عهده برادران روسو است و نویسندگان آن کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی هستند.

فیلم Avengers: Infinity War که نوزدهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود، در مارول استودیوز ساخته شده است. بازیگران خوبی در آن حضور دارند و بیشتر بازیگران دنیای سینمایی مارول در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند و غیره اشاره کرد.

فیلمبرداری جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن موجب شدند هزینه فیلم به چیزی حدود 316 میلیون دلار برسد. در این فیلم، از لوکیشن‌های واقعی در شهر نیویورک، مرکز شهر آتلانتا و اسکاتلند استفاده شد. در مجموع فروش جهانی آن از 2 میلیارد دلار فروش عبور کرد. فروش بالای آن موجب شد بیشتر نظرات مثبت به چشم بیایند. این اثر موفق شد در عرض دو هفته، یک میلیارد دلار بفروشد و به دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ در سال 2018 تبدیل شود.

Fast X

هزینه 340 میلیون دلاری

فست ایکس یا Fast X که به عنوان سریع و خشن 10 نیز شناخته می‌شود، یک فیلم اکشن آمریکایی است. کارگردانی آن بر عهده لویی لتریر بوده و نویسندگی آن را نیز جاستین لین و دن مِیزو بر عهده دارند. بازیگرانی همچون وین دیزل، میشل رودریگز، تایریس گیبسون، لوداکریس، جیسون موموآ، ناتالی امانوئل، جوردانا بروستر، جان سینا و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پرهزینه ترین فیلم

صحنه‌های اکشن فراوان، موسیقی متن عالی، فیلمبرداری در نقاط مختلف جهان و موارد دیگر از جمله عواملی هستند که باعث شدند این اثر در بین ده فیلم پرهزینه جهان قرار گیرد. تاریخ عرضه فیلم Fast X اردیبهشت 2023 عنوان شده و این اثر موفق شد با هزینه 340 میلیون دلاری خود به یکی از پرهزینه ترین فیلم های این دوران تبدیل شود. دنباله آن که به عنوان قسمت پایانی سری اصلی عنوان شده، در سال 2025 منتشر می‌شود.

اثر Fast X یک ماجراجویی در جهان است و فیلمبرداری‌هایی در رم، لندن، تورین، لیسبون و لس آنجلس به همراه دارد. نکته جالبی که باید به آن اشاره کنیم، این است که خودروها، تانک‌ها و هلیکوپترهای موجود در داستان، همگی واقعی هستند و همین موضوع باعث افزایش هزینه ساخت آن شد. میزان بودجه‌ای که برای بازیگران اصلی در نظر گرفته شده برابر با 100 میلیون دلار است. بر اساس شایعات، ون دیزل، دستمزدی 20 میلیون دلاری گرفته که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

Avatar: The Way of Water

هزینه 350 میلیون دلاری

فیلم آواتار: راه آب یا Avatar: The Way of Water فیلم جدید علمی تخیلی، حماسی آمریکایی است که اخیرا در سال 2022 منتشر شد. کارگردانی این اثر را جیمز کامرون بر عهده دارد و تهیه‌کنندگان آن نیز کامرون و جان لاندو هستند. این فیلم که دنباله آواتار (2009) است تا به اینجا موفق شد به میزان فروش بالایی دست پیدا کند و علاقه افراد زیادی را به خود جلب کرد.

فیلم‌نامه‌نویسان این اثر کامرون، ریک یافا و آماندا سیلور هستند و بازیگرانی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، ژول دیوید مور، جووانی ریبیسی، دیلیپ رائو، مت جرالد و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردان آن در سال 2006 گفته بود که اگر مخاطبان فیلم آواتار را بپسندند، دنباله آن را خواهد ساخت؛ چیزی که امروزه خوب شاهد آن هستیم. فیلم‌های جیمز کامرون همیشه نتیجه می‌دهند، او موفق شد سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تاریخ را بسازد که شامل تایتانیک، آواتار و آواتار: راه آب هستند.

بودجه فروش فیلم آواتار: راه آب یا Avatar: The Way of Water معادل با 350 میلیون دلار تا 400 میلیون دلار برآورد شده که آن را به یکی از پرهزینه ترین فیلم‌ های تاریخ تبدیل می‌کند. اگرچه در هنگام ساخت و عرضه آن، کارگردان با مشکلات فراوانی روبرو شد، اثر آواتار: راه آب موفق شد در بخش جلوه‌های بصری، ثبت صحنه‌های زیر آب و صحنه‌های لایو اکشن نقدهای مثبتی دریافت کند. میزان فروش آن تا به اینجا بیش از 2.3 میلیارد دلار در جهان محاسبه شده که آن را به پرفروش‌ترین فیلم 2022 تبدیل کرده است.

Avengers: Endgame

هزینه 356 میلیون دلاری

انتقام‌جویان: پایان بازی یا اثر Avengers: Endgame یکی دیگر از پرهزینه ترین فیلم های تاریخ است که کارگردانی آن بر عهده آنتونی و جو روسو بوده و فیلم‌نامه آن را کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی به نگارش درآورده‌اند. این فیلم ابرقهرمانی آمریکایی که در مارول استودیوز ساخته شد، بازیگرانی همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، جرمی رنر، دان چیدل و غیره دارد.

پرهزینه ترین فیلم

بیش از 60 بازیگر در آن حضور پیدا کردند و گفته می‌شود که دستمزد بازیگران به شدت بالا بود. شخصیت‌هایی همچون کریس ایوانز، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون، مارک روفالو و جرمی رنر درآمدی 15 میلیون دلاری داشتند، این در حالی است که دستمزد رابرت داونی جونیور معادل 75 میلیون دلار محاسبه شده بود.

این یعنی بیش از 150 میلیون دلار از بودجه 356 میلیون دلاری فیلم تنها برای شش بازیگر کنار صرف شد! همچنین فیلمبرداری آن تقریبا شش ماه طول کشید. پایان فیلم که اوج داستان ابرقهرمانی آن محسوب می‌شود نیز طرفداران بسیاری دارد. فیلم‌برداری برخی از صحنه‌های آن در مناطق مترو و مرکز شهری آتلانتا، ایالت نیویورک، اسکاتلند و انگلیس انجام شد و با بودجه ساخت 365 میلیون دلاری، انتقام‌جویان: پایان بازی یا اثر Avengers: Endgame به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود. این اثر 2.798 میلیارد دلار فروش را به نام خود ثبت کرد.

Avengers: Age of Ultron

هزینه 365 میلیون دلاری

انتقام‌جویان: عصر اولتران یا The Avengers: Age of Ultron یکی دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی بوده که کارگردانی و نویسندگی آن را جاس ویدون بر عهده داشته است. بازیگرانی همچون رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر صحنه‌های این فیلم در بنگلادش، نیویورک، انگلستان، ایتالیا و کره جنوبی ضبط و فیلمبرداری شد. برخلاف اکثر فیلم‌های مارول که تقریبا به طور کامل در صحنه استودیو فیلمبرداری می‌شوند، Age of Ultron در مکان‌های واقعی ساخته شد.

هزینه ساخت عصر اولتران یا The Avengers: Age of Ultron چیزی حدود 365 میلیون دلار محاسبه شده است که به نسبت خود رقم بالایی است. البته نظرات مثبت منتقدان موجب شد این فیلم با فروش 1.4 میلیارد دلاری به دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شود.

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

هزینه 379 میلیون دلاری

یکی از گران‌ترین فیلم‌های این فهرست، Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides نام دارد. این فیلم با بودجه 379 میلیون دلاری خود، موفق شد به میزان فروش بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر جهان برسد. عکاسی عمدتا با دوربین‌های سه‌بعدی انجام می‌شد که نسبت به دوربین‌های معمولی هزینه بیشتری در پی داشت.

پرهزینه ترین فیلم

کارگردانی دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته بر عهده راب مارشال بوده و بازیگرانی همچون جانی دپ، پنلوپه کروز، ایان مک‌شین، جفری راش، کوین مک نالی، ریچارد گریفیتس و غیره در آن حضور دارند.

برخلاف فیلم‌های قبلی که در کارائیب فیلم‌برداری شد، ضبط دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته در هاوایی، پورتوریکو، کالیفرنیا و بریتانیا انجام شده است. همچنین، فیلمبرداری در دریا و صحنه‌های بصری فراوان موجب افزایش هزینه‌ها شد.

Star Wars: The Rise of Skywalker

هزینه 416 میلیون دلاری

این اثر یکی از فیلم‌های پرفروش تاریخ است که بودجه‌ای 416 میلیون دلاری داشته و موفق شد بیش از 1 میلیارد دلار در سرتاسر جهان بفروشد. جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر یا Star Wars: The Rise of Skywalker فیلمی آمریکایی با ژانر حماسی است که کارگردانی آن بر عهده جی جی آبرامز بود.

بازیگرانی همچون کری فیشر، مارک همیل، آدام درایور، دیزی ریدلی، جان بویگا و غیره در آن حضور پیدا کرده‌اند و آهنگسازی آن نیز بر عهده جان ویلیامز بود. فیلم‌برداری در انگلستان انجام شد و سکانس‌های اکشن، جلوه‌های بصری و دیگر موارد موجب شدند با فیلمی گران‌قیمت روبرو باشیم.

میزان فروش این فیلم بیش از 1.078 میلیارد دلار در سراسر جهان برآورد شد و به عنوان هفتمین فیلم پرفروش 2019 شناخته می‌شود.

Star Wars: The Force Awakens

هزینه 447 میلیون دلاری

این فیلم جزو گران‌ترین فیلم‌هایی است که در طی این چند سال ساخته شده و با هزینه ساخت 447 میلیون دلاری و میزان فروش 2 میلیارد دلاری در جهان، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. بیشتر فیلمبرداری‌ها در استودیوی انگلستان، ایسلند، ابوظبی و ایرلند انجام شدند که به هزینه هنگفت تولید افزود. این فیلم نقدهای مثبتی برای فیلم‌نامه، موسیقی فیلم، جلوه‌های بصری، تدوین و غیره دریافت کرد.

این اثر یکی از شش فیلمی است که بیش از 2 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته و عنوان پرفروش‌ترین فیلم را از آن خود کرد. جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد یا Star Wars: The Force Awakens فیلمی آمریکایی است که در ژانر حماسی ساخته شده؛ کارگردانی آن بر عهده جی جی آبرامز بوده و بازیگرانی همچون هریسون فورد، مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیزی ریدلی و غیره در آن حضور دارند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین