با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تولید تراشه‌های پربازده در آلمان
عکس : تراشه‌های پربازده در آلمان

نخستین کارخانه اروپا با حمایت ۵ میلیارد یورویی کمیسیون اتحادیه اروپا با حمایت دولت آلمان در شهر درسدن که به تولید تراشه‌های پربازده می‌پردازد استقبال کرد؛ این کارخانه که توسط شرکت اروپایی تولید نیمه‌هادی‌ها (ESMC) تأسیس شده است که به عنوان اولین مرکز تولید تراشه‌های پیشرفته در اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

به گزارش سرویس اخبار سخت افزار سایت شات ایکس و به نقل از ایمنا اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در بازدیدی از این کارخانه تأکید کرد که این مرکز تحت قانون تراشه‌های اروپا به عنوان یک تأسیسات بی‌نظیر شناخته می‌شود و محصولاتی تولید خواهد کرد که در هیچ تأسیسات دیگری در سراسر اروپا تولید نمی‌شوند.

وی همچنین از تصویب کمک ۵ میلیارد یورویی دولت آلمان به این پروژه توسط کمیسیون اروپا خبر داد، تراشه‌های تولیدی این کارخانه با استفاده از فناوری FinFET ساخته می‌شوند که امکان ادغام چندین ویژگی اضافی در یک تراشه را فراهم کرده و عملکرد بهتری را با مصرف انرژی کمتر ارائه می‌دهند.

انتظار می‌رود که ESMC با سرمایه‌گذاری مشترک از سوی تایوان سمی‌کانداکتر، بوش، اینفینیون و ان‌ای‌اکس‌پی، تا سال ۲۰۲۹ به ظرفیت کامل خود برسد و سالانه حداقل ۴۸۰ هزار تراشه برای کاربردهای خودرو و صنعت تولید کند، این پروژه در راستای قانون تراشه‌های اروپا و با هدف تقویت امنیت عرضه و حاکمیت دیجیتال اروپا در حوزه فناوری‌های نیمه‌رسانا اجرا شده است، قانون مذکور که از سپتامبر گذشته اجرایی شده، هدف دارد سهم اروپا از بازار جهانی میکروتراشه‌ها را تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰ درصد افزایش دهد.

توسعه صنعت نیمه‌هادی در ایالت زاکسن آلمان ایالت زاکسن، جایی که صنعت نیمه‌رساناها از دهه ۱۹۶۰ در آن شکل گرفته است، میزبان حدود ۲۵۰۰ شرکت و کارخانه تولید نیمه‌هادی از جمله بوش، اینفینیون و گلوبالفان درایز است، تراشه‌های تولید شده در این منطقه، نقش مهمی در پیشرفت فناوری‌های مختلف از جمله بهداشت، رایانش ابری، دفاع و انرژی پاک ایفا می‌کنند.

این اقدام به تقویت تاب‌آوری اروپا در برابر وابستگی به واردات تراشه‌ها از دیگر نقاط جهان کمک کرده و فرصت‌های جدیدی برای رشد اقتصادی و فناوری در این قاره فراهم می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین