با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قانون چیپس و علم در خدمت پیشرفت علمی
عکس : قانون چیپس

قانون چیپس و علم که در سال ۲۰۲۲ توسط دولت ایالات متحده به تصویب رسید، به منظور تقویت تولید نیمه‌رساناها و پیشرفت‌های علمی طراحی شد؛ این قانون با هدف کاهش وابستگی به واردات و تقویت تولید داخلی، بیش از ۵۲ میلیارد دلار برای تحقیق، توسعه و تولید نیمه‌رساناها تخصیص داده است.

به گزارش سرویس اخبار سخت افزار سایت شات ایکس و به نقل از ایمنا در دو سال گذشته، این قانون به نتایج قابل توجهی منجر شده است؛ شرکت‌های فناوری بیش از ۳۹۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بیش از ۱۱۵,۰۰۰ شغل جدید ایجاد شده است؛ تولید نیمه‌رساناها در ایالات متحده افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که این کشور تا سال ۲۰۳۲ نزدیک به ۳۰ درصد از چیپ‌های پیشرفته جهان را تولید کند.

قانون CHIPS و علم همچنین به تقویت زنجیره تأمین جهانی و توسعه فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و فناوری‌های 5G کمک کرده است؛ با این حال، یکی از چالش‌های اصلی، نیاز به تربیت نیروی کار ماهر است که دولت ایالات متحده با اجرای برنامه‌های آموزشی به آن پرداخته است.

با ادامه حمایت از نوآوری و تقویت زیرساخت‌ها، ایالات متحده امیدوار است که در آینده نیز به عنوان رهبر صنعت نیمه‌رساناها باقی بماند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین