با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تشخیص حمله قلبی تنها در چند دقیقه
عکس : دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز دستگاه تشخیص حمله قلبی خانگی ساختند که در عرض چند دقیقه این حمله را تشخیص می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز دستگاه تشخیص حمله قلبی خانگی ساختند که در عرض چند دقیقه این حمله را تشخیص می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از فارس به نقل از مدیکال‌نیوز، یک تراشه کوچک با سطحی منحصربه‌فرد طی چند دقیقه به طور دقیق نشانگرهای زیستی حمله قلبی را در خون تشخیص می‌دهد. زمان تشخیص این تراشه بسیار کمتر از زمان روش‌های فعلی است، حتی اگر غلظت نشانگرهای زیستی بسیار پایین باشد. محققان دستگاه پیش‌بینی می‌کنند که از این دستگاه به‌عنوان یک ابزار تشخیص خانگی استفاده شود.

زمان در حمله قلبی بسیار مهم است. هرچه سریع‌تر تشخیص داده شود، جریان خون سریع‌تر به قلب باز می‌گردد و آسیب کمتری وارد می‌شود، در نتیجه بیمار بهبود می‌یابد. اما حملات قلبی پیچیده‌ هستند و علائمی را نشان می‌دهند که ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

کسی که با احتمال حمله قلبی به اورژانس مراجعه می‌کند تحت آزمایش‌های خون استاندارد متعددی قرار خواهد گرفت که شامل آزمایش آنزیم کراتین کیناز و پروتئین تروپونین می‌شود. اینها شانگرهای زیستی نشان‌دهنده آسیب عضله قلب هستند. مشکل این است که دریافت نتایج این آزمایش‌ها از آزمایشگاه ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد.

اکنون، محققان دانشگاه جان هاپکینز یک تراشه کوچک طراحی کرده‌اند که با تشخیص این نشانگرهای زیستی مهم در عرض چند دقیقه، حتی اگر غلظت آن‌ها بسیار پایین باشد، حمله قلبی را تشخیص می‌دهد. آن‌ها اخیراً یافته‌های مطالعه خود را در مجله Advanced Science منتشر کرده‌اند.

ترکیب فلز (طلا) و دی الکتریک (سیلیکا) میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی تراشه را تقویت می‌کنند، در نتیجه توانایی طیف‌سنجی رامان برای تجزیه و تحلیل خون بیمار را افزایش می‌دهند. طیف‌سنجی رامان یک تکنیک تجزیه و تحلیل شیمیایی است که با استفاده از نور (طیف گسترده‌ای از طول موج‌های لیزر ) برای تعامل با پیوندهای شیمیایی آن، اطلاعات دقیقی در مورد یک ماده ارائه می‌دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین