با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اندازه‌گیری قند خون با ضربان قلب!
عکس : اندازه‌گیری قند خون با ضربان قلب

دستگاه نوار قلب غیرتهاجمی برای دیابت ی‌ها، قند خون شما را به طور آنی مانیتور می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از نیو اطلس یک نمایشگر مداوم قند خون جدید به‌صورت غیرتهاجمی سطح قند خون را از داده‌های نوار قلب پیش‌بینی می‌کند. این دستگاه در نمایشگاه اینوتک تایوان 2024 به نمایش گذاشته شد. نمایشگرهای مداوم قند خون با ارائه سطوح و روندهای قند خون ۲۴ ساعته مدیریت دیابت را متحول کرده‌اند. در اصل، این نمایشگرها امکان کنترل بهتر قند خون را فراهم می‌کنند و در نتیجه خطر ابتلای دیابتی‌ها به عوارض مرتبط با بیماری را کاهش می‌دهند.


بااین‌حال، نمایشگرهای فعلی برخی محدودیت‌ها دارند. آن‌ها تهاجمی هستند و نیاز به واردکردن یک سنسور، هرچند بسیار نازک، زیر پوست دارند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند گران باشند، فقط برای تعداد محدودی از روزها قابل‌استفاده باشند و زباله تولید کنند. یک شرکت در نمایشگاه اینوتک تایوان 2024، نمایشگر غیرتهاجمی را که از طریق یک سیگنال نوار قلب قند خون را مانیتور می‌کند، به نمایش گذاشت.

جنی تسنگ، از متخصصان این یافته گفت: ما این سنسور را برای جمع‌آوری داده‌های فیزیولوژیکی، اطلاعاتی از جمله نوار قلب، ضربان قلب ، تنفس و دمای بدن توسعه دادیم و از این دستگاه برای تخمین سطح گلوکز برای سطوح بالا، متوسط و پایین گلوکز استفاده می‌کنیم.

مطالعات نشان داده‌اند که قند خون پایین و بالا بر ویژگی‌های الکتریکی قلب تأثیر می‌گذارند و تغییرات خاصی را ایجاد می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در نوار قلب مشاهده کرد. محققان از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل نوارقلب و توسعه الگوریتم‌ها بر اساس آن‌ها استفاده کرده‌اند و با استفاده از این الگوریتم‌ها، قند خون را با دقت پیش‌بینی می‌کنند.

این سنسور که تنها ۱۵ گرم وزن دارد، می‌تواند با بند به قفسه سینه وصل شود که زیست سازگار و ضد حساسیت است.

دستگاه داده‌های خود را در زمان واقعی به برنامه Health ارسال می‌کند و در صورتی که قند خون کاربر از محدوده طبیعی خارج شود، به کاربر اطلاع می‌دهد. محققان گفتند که دستگاه غیر تهاجمی خود را حدود دو سال آینده در دسترس قرار می‌دهد. / فارس - مژگان الیکائی

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین