با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آی تی رسان
آی تی رسان
تقویم
شنبه 14 مرداد 1402
Avatar
.
خودروی هاوال رپتور معرفی شد
عکس : هاوال رپتور

پس از اینکه سری هاوال دراگون به بازار عرضه شد، حالا کمپانی گریت وال موتورز اعلام کرده که تصمیم به رونمایی از سری دیگری به نام هاوال رپتور گرفته است. این خودرو به عنوان یک کراس‌اوور شهری هیبریدی پلاگین با عملکرد آفرود شناخته می‌شود.

پیش از این‌ها، هاوال رپتور با نام‌های مختلفی از جمله ویرون، بیگ داگ پرو و تاندربولت داگ شناخته شده بود، اما اکنون گریت وال موتورز نام آن را به طور رسمی هاوال رپتور گذاشته است.

در جلوپنجره این محصول، لوگوی هاوال به خوبی به نمایش در آمده و چراغ‌های گرد نیز در اطراف آن قرار گرفته‌اند. ابعاد خودرو چیزی حدود 4680 در 1916 در 1822 میلی متر است و فاصله بین دو محور 2738 میلی متر خواهد بود.

چرخ زاپاس که در عقب هاوال رپتور قرار گرفته، به تنهایی 120 میلی متر دیگر به خودرو اضافه می‌کند که اندازه آن را به 4800 میلی‌متر می‌رساند.

هاوال رپتور به فناوری تمام چرخ متحرک مجهز شده و می‌تواند با موتور بنزینی 1.5 لیتری خود، قدرتی معادل 167 اسب بخار تولید کند. علاوه بر آن، یک موتور الکتریکی نیز در خودرو قرار دارد که هنوز مشخص نیست چه مقدار قدرت تولید خواهد کرد.

.این کراس‌اوور به باتری‌های مختلفی مجهز شده که قادرند برد 102 و 145 کیلومتری را به ارمغان بیاورند. مصرف سوخت در هر صد کیلومتر نیز حدودا برابر با 6 لیتر خواهد بود. همچنین، خودرو می‌تواند هفت حالت رانندگی را ارائه دهد.

در کابین این محصول، از یک فرمان گرد سه پره، یک صفحه ابزار LCD و یک صفحه کنترل مرکزی بزرگ استفاده شده است.

علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم، گریت وال موتورز اعلام کرده که یک جا لیوانی، کنسول مرکزی بزرگ با دکمه‌های فیزیکی و پدهای شارژ بی‌سیم نیز در خودرو حضور خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که قیمت کراس‌اوور هاوال رپتور چقدر باشد، ولی پیش‌بینی می‌شود که قیمتی بالاتر از 28000 دلار داشته باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین