با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اسپیسر رینگ چیست و چه تأثیری روی ایمنی خودرو دارد؟
عکس : اسپیسر رینگ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش پدال، اگر به دنبال راه‌هایی برای افزایش جذابیت بصری خودروی خود باشید، یکی از آسان‌ترین راه‌ها تغییر رینگ و لاستیک خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خبرآنلاین با اینکه چنین کاری تأثیری روی قدرت تولیدی پیشرانه ندارد اما علاوه بر بهبود ظاهر خودرو به افزایش کیفیت سواری و هندلینگ نیز کمک می‌کند. در صورت انتخاب رینگ‌های سبک‌تر، وزن فنربندی نشده نیز کاهش می‌یابد که تأثیر نهایی آن روی پرفورمنس خودرو خواهد بود. اما اگر بخواهید از رینگ و لاستیک پهن‌تر برای خودروی خود استفاده کنید وضعیت چگونه خواهد بود؟ شاید شما به دنبال استفاده از رینگ‌های استوک یا افترمارکت به منظور جلوگیری از صرفه هزینه‌های بیشتر باشید و شاید هم بخواهید رینگ‌های بزرگ و پهنی را انتخاب کنید.

در واقع هنگام خرید رینگ و لاستیک گزینه‌های فراوانی وجود دارند و اینجاست که قطعه‌ای به نام اسپیسر رینگ وارد میدان می‌شود.


اسپیسر رینگ دیسک کوچکی است که بین رینگ و توپی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود رینگ کمی بیرون‌تر جا گیرد. با این کار خودرو ظاهری پهن‌تر به خود خواهد گرفت بدون اینکه نیازی به استفاده از رینگ‌های بزرگ‌تر و پهن‌تر باشد. در واقع اسپیسر رینگ تغییری نسبتاً کم‌هزینه است که باعث می‌شود جذابیت بصری خودرو کمی بیشتر شود. در اکثر موارد استفاده از اسپیسرهای عادی و نصب دقیق آن‌ها تأثیر منفی روی ایمنی وسیله نقلیه نخواهند داشت اما بسته به میزان ابعاد اسپیسرها، شاید برخی تغییرات مشکل‌ساز باشند.

اسپیسر رینگ دیسک کوچکی است که بین رینگ و توپی قرار می‌گیرد
عکس : اسپیسر رینگ دیسک کوچکی است که بین رینگ و توپی قرار می‌گیرد

 این قطعات با استفاده از آلومینیوم ساخته می‌شوند
عکس : این قطعات با استفاده از آلومینیوم ساخته می‌شوند

مزایا و معایب این قطعه با توجه به نوع اسپیسر و ابعاد آن تعیین می‌شود. در آغاز باید اسپیسری را انتخاب کنید که با الگوی پیچ‌های رینگ خودرو همخوانی داشته باشد. باید دانست اسپیسرهای استاندارد زیادی وجود دارند اما انتخاب اسپیسر رینگ مخصوص خودروی شما انتخابی هوشمندانه‌تر خواهد بود. اکثر این قطعات با استفاده از آلومینیوم ساخته می‌شوند و بنابراین از استحکام کافی برای تحمل گشتاور لازم برای بستن پیچ و مهره‌ها برخوردار هستند. البته امکان شکستن و خرابی زودهنگام اسپیسرهای ارزان‌قیمت وجود دارد و بنابراین هرگز نباید به دنبال چنین محصولاتی بود.

اسپیسرها ضخامت‌های متنوعی دارند و ضخامت نازک‌ترین آن‌ها معمولاً به چند میلی‌متر می‌رسد؛ اما اگر خواهان اسپیسر بزرگ‌تری باشید باید تغییرات ضروری در طول پیچ‌ها اعمال کنید چراکه پیچ‌ها باید به‌طور کامل بسته شوند. اگر فاصله رینگ با توپی چرخ خیلی زیاد باشد شاید اصلاً نتوانید پیچ‌ها را ببندید. برخی اسپیسرها از آداپتر یا پیچ‌های ثانویه برای تغییر الگوی بستن پیچ‌ها استفاده می‌کنند و طبیعی است که هزینه بالاتری داشته باشند. همچنین باید دانست هرچقدر اسپیسر پهن‌تر باشد احتمال تأثیر گذاشتن آن روی خودرو بیشتر خواهد بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین