با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تقاضا برای خرید خودرو برقی SU7، شیائومی افزایش یافت! +عکس
عکس : خودرو برقی SU7 شیائومی

شیائومی پیش‌تر هدف خود را روی ۷۶ هزار سدان تعریف کرده بود اما به دنبال افزایش تقاضا برای سومین بار میزان عرضه را تغییر داد.

این شرکت افزایش ۳۰.۵ درصدی درآمد سه ماهه سوم را نیز گزارش کرده است.

مدیر عامل شیائومی، لی جون، هدف اصلاح شده را اعلام کرد، در حالی که هدف قبلی ۱۲۰ هزار دستگاه برای اولین خودروی برقی خود، سدان SU7 بود.

میزان عرضه جدید به طور قابل توجهی از هدف اولیه ۷۶ هزار دستگاهی که اوایل سال جاری تعیین شده بود، فراتر رفته است.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از اطلاعات شیائومی می‌گوید کسب و کار خودروهای برقی در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ فراتر از انتظارات بوده است و درآمد حاصل از خودروهای برقی هوشمند و ابتکارات جدید به ۹.۷ میلیارد یوان رسیده است که توسط حاشیه سود ناخالص ۱۷.۱ درصد هدایت می‌شود.

این شرکت ۳۹۷۹۰ دستگاه خودروی سری SU7 شیائومی را در سه ماهه سوم تحویل داد که مجموع تحویل‌ها را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ به ۶۷۱۵۷ دستگاه رساند.

در ماه اکتبر، تحویل ماهانه از ۲۰ هزار دستگاه فراتر رفت و این شرکت تا اواسط نوامبر به تولید ۱۰۰ هزار خودرو دست یافت.

شیائومی خاطرنشان کرد که شبکه فروش آن تا سپتامبر به ۱۲۷ مرکز EV هوشمند در ۳۸ شهر گسترش یافته است.

خودرو " شیائومی SU7 اولترا " نیز در ماه اکتبر خبرساز شد و در " دور نوربرگ رینگ نوردشلایف" رکورد "سریعترین خودروی چهار در جهان" را با ۶ دقیقه ۴۶ دقیقه و ۸۷۴ به ثبت رساند.

پیش‌سفارش‌های SU7 Ultra به قیمت ۸۱۴۹۰۰ یوآن، در عرض ۱۰ دقیقه به ۳۶۸۰ دستگاه رسید. تولید انبوه این مدل آغاز شده و قرار است در مارس ۲۰۲۵ عرضه شود.

طراحی خودروی برقی شیائومی الهام گرفته از پورشه است و ۴ هزار دلار ارزان‌تر از تسلا ۳۰ هزار دلاری مدل ۳ است که در چین عرضه می‌شود.


فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی در چین افزایش یافته است و بیش از نیمی از کل فروش خودرو در این کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش رویترز، شیائومی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، تغییرات تولید خود را از ژوئن دو برابر کرده و مدل پریمیوم SU7 Ultra را با قیمت بالای ۱۱۰ هزار دلار معرفی کرده است.

رئیس شیائومی، لو ویبینگ، اظهار داشت که کارخانه اکنون ظرفیت تولید ۲۰ هزار خودرو در ماه را دارد و پتانسیل توسعه بیشتر را دارد.

ویبینگ همچنین گفت: "سرمایه گذاری ما بسیار قابل توجه است و ما همچنان به بهبود سخت افزار و نرم افزار خود ادامه می‌دهیم و اساساً مهم نیست که سطح تحویل نهایی چقدر باشد. ما روی تحقیق و توسعه برای مدل‌های جدید کار می‌کنیم."

برای سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر، درآمد شیائومی به ۹۲.۵ میلیارد یوان (۱۲.۷۷میلیارد دلار) رسید.

طبق گزارش Canalys، شیائومی در همان سه‌ماهه جایگاه خود را به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان با فروش ۴۲.۸ میلیون دستگاه، با افزایش ۳ درصدی، حفظ کرد و ۱۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داد.

لو همچنین به برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد فروشگاه‌های خرده‌فروشی آفلاین در سرزمین اصلی چین از ۱۳ هزار به ۱۵ هزار تا پایان سال و به ۲۰ هزار در سال آینده، در کنار سرمایه‌گذاری در فناوری برای افزایش سهم بازار اشاره کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین