با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آلیپن A390؛ رقیب فرانسوی پورشه
عکس : آلیپن A390

آلپین ، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت رنو کانسپتی از مدل جدیدش، A390 را در نمایشگاه پاریس رونمایی کرد. مدل جدید آلپین یک شاسی‌بلند الکتریکی است که سال آینده به بازار می‌آید و با ماشین‌هایی مانند پورشه ماکان الکتریکی و تسلا مدل Y رقابت خواهد کرد.

مدل جدید آلپین روی پلتفرمی ساخته خواهد شد که رنو از آن برای ساخت مدل الکتریکی مگان استفاده کرده است. A390 دو موتور الکتریکی در عقب و یک موتور الکتریکی در جلو دارد. باتری‌های ماشین هم ساخت شرکت فرانسوی «ورکور» (Verkor) است و به گفته کارخانه ویژه ماشین‌های اسپرت ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از بی بی سی آلپین درباره قدرت و سرعت ماشین اطلاعاتی نداده و فقط می‌گوید A390 با بسیاری از ماشین‌های اسپرت الکتریکی که فقط در مسیر مستقیم عملکرد خوبی دارند فرق خواهد داشت.

آلپین می‌گوید کانسپتی که در پاریس رونمایی شد تا ۸۵ درصد از ظاهر مدل A390 را نمایش می‌دهد.

آنتونی ویلن، مدیر طراحی آلپین می‌گوید در طراحی A390 از منظره یک رشته‌کوه الهام گرفته که در آن بخش‌هایی مانند سنگ سخت‌ و بخش‌هایی دیگر مانند برف نرم هستند. دلیل الهام گرفتن از رشته‌کوه به اسم کارخانه بر می‌گردد. ژان ردله، بنیانگذار آلپین یک راننده اتومبیلرانی بود که در سال ۱۹۵۵ میلادی پس از موفقیت‌های پیاپی در مسابقات رالی کوه‌های آلپ نام کارخانه‌اش را آلپین گذاشت.


آقای ویلن می‌گوید خطوط اصلی ماشین شبیه به مدل دو نفره A110 آلپین است که تا چند ماه پیش تنها مدلی بود که این کارخانه تولید می‌کرد.

آلپین در حال حاضر به جز A110، یک مدل تقویت شده از رنو ۵ الکتریکی هم در محصولاتش دارد که نامش A290 است. این شرکت سال گذشته اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ هفت مدل الکتریکی جدید معرفی خواهد کرد.

آلپین همزمان اعلام کرده که سرمایه‌گذاری در تیم فرمول یک خود را افزایش خواهد داد و قصد دارد در مسابقات ۲۴ ساعته لومان هم شرکت کند. حضور در این مسابقات به آلپین کمک می‌کند تا نامش را بین طرفداران ماشین‌های اسپرت جا بیاندازد و به رقیبی جدی برای شرکت‌هایی مثل پورشه تبدیل شود.

آلپین می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ درآمدش را به بیش از هشت میلیارد یورو (هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار) در سال افزایش دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین