با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گران قیمت ترین خودروهای جهان
عکس : لامبورگینی وننو

وقتی به سوپراسپرت‌ های گران‌قیمت فکر می‌کنید، چند شرکت خاص به ذهنتان می‌رسند: بوگاتی، فراری، کونیگزگ و پاگانی از جمله آن‌ها هستند. این سازندگان به عنوان پیشتازان صنعت خودروهای لوکس جایگاه خود را تثبیت کرده‌اند و برای ثروتمندترین مشتریان خود سریع‌ترین، نادرترین، زیباترین و در این مورد، گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان را ارائه می‌کنند.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خودرو بانک اما برای اینکه بفهمیم کدام‌یک از این خودروهای دست‌نیافتنی گران‌تر است، لیست قیمت‌ها را بررسی کرده‌ایم و ۵۰ خودرویی را پیدا کرده‌ایم که همگی ارزشی برابر با ۱.۸ میلیون دلار یا بیشتر دارند. این گروه شامل فراری‌های هیبریدی کانورتیبل، یک پادشاه سرعت آمریکایی، چند هایپرکار الکتریکی و سه خودروی خاص رولزرویس که مخصوص خانواده‌های سلطنتی ساخته شده است.

شایان ذکر است که قیمت‌های ذکرشده مربوط به زمان عرضه اولیه این خودروها است و شامل خودروهای حراجی مانند فراری ۲۵۰ GTO یا فروش‌های دست‌دوم نمی‌شود. اما نگران نباشید، هنوز هم صدها میلیون دلار خودرو در این لیست وجود دارد که علاقه‌مندان به ماشین را راضی کند.


لامبورگینی وننو

قیمت: ۴.۵ میلیون دلار

گران قیمت ترین خودروهای جهان
عکس : گران قیمت ترین خودروهای جهان

لامبورگینی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تنها ۱۴ نسخه از وننو مبتنی بر اونتادور تولید کرد. هرکدام بسته به تجهیزات با قیمتی حدود ۴.۵ میلیون دلار به فروش می‌رسید و در دو مدل کانورتیبل و کوپه عرضه شد. در زیر کاپوت، لامبورگینی از نسخه قوی‌تری از موتور ۶.۵ لیتری V-12 اونتادور استفاده کرده که اکنون ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۹ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و توانایی شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در زمان خیره‌کننده ۲.۹ ثانیه دارد. تاکنون، این گران‌ترین خودروی جدید لامبورگینی است.

بوگاتی بولاید

قیمت: ۴.۷ میلیون دلار

بوگاتی بولاید
عکس : بوگاتی بولاید

تولید این خودروی پیست بوگاتی که بر اساس شاسی شیرون ساخته شده و فقط ۴۰ نسخه از آن موجود است، دلیلی بر قیمت بالای آن است. این هایپرکار ۱۸۲۴ اسب بخاری با ۴.۷ میلیون دلار، قدرتی بیشتر از شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ دارد و بدنه‌ای تهاجمی‌تر که به آن امکان می‌دهد مدارهایی مانند نوربورگ‌رینگ را در زمان رکوردی طی کند (البته به‌صورت تئوری). بوگاتی ادعا می‌کند که بولاید می‌تواند نوربورگ‌رینگ را در زمان رکوردی فتح کند.

پینین‌فارینا B95 اسپیدستر

قیمت: ۴.۸ میلیون دلار

پینین‌فارینا B95 اسپیدستر
عکس : پینین‌فارینا B95 اسپیدستر

پینین‌فارینا B95 اسپیدستر یک خودروی زیبا با سقف باز است. این خودرو که بر اساس کوپه باتیستا ساخته شده، ۱۸۷۷ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک باتری لیتیوم-یونی ۱۲۰.۰ کیلووات‌ساعتی و چهار موتور الکتریکی تأمین می‌شود. این خودرو می‌تواند در کمتر از ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است. با این حال، به عنوان اولین خودروی سفارشی این برند، B95 قیمتی در حدود ۴.۸ میلیون دلار دارد.

بوگاتی میسترال

قیمت: ۵.۰ میلیون دلار

بوگاتی میسترال
عکس : بوگاتی میسترال

بوگاتی با میسترال، موتور W16 افسانه‌ای خود را به شکوه خداحافظی می‌کند. این رودستر ۱۵۷۷ اسب بخاری بدون سقف، ویژگی‌های بهترین مدل‌های شیرون را با عناصری از بولاید و دیوو ترکیب می‌کند تا یک خودروی منحصربه‌فرد ایجاد کند. البته بوگاتی تنها ۹۹ نسخه از میسترال را با قیمتی حدود ۵.۰ میلیون دلار تولید می‌کند و همه آن‌ها نیز از قبل به فروش رسیده‌اند.

بوگاتی دیوو

قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

بوگاتی دیوو
عکس : بوگاتی دیوو

دیوو یکی از خودروهای محبوب بوگاتی است. گرچه بسیاری از ویژگی‌های آن شبیه به شیرون است، اما چندین تغییر در طراحی و عملکرد آن اعمال شده که ارزش افزایش قیمت را دارد. با چرخ‌های سبک‌تر، اینترکولر فیبرکربنی و کاهش مواد عایق صدا، وزن دیوو حدود ۳۵ کیلوگرم کمتر از شیرون است.

اگرچه قدرت موتور دیوو مشابه شیرون و ۱۵۰۰ اسب بخار است، طراحی آیرودینامیکی آن باعث می‌شود که ۸ ثانیه سریع‌تر از شیرون در پیست ناردو باشد. بوگاتی تنها ۴۰ نسخه از این خودرو تولید کرده و هرکدام ۵.۸ میلیون دلار قیمت دارد.

پاگانی هوایرا ایمولا

قیمت: ۶.۰ میلیون دلار

پاگانی هوایرا ایمولا
عکس : پاگانی هوایرا ایمولا

پاگانی ایمولا که بر اساس هوایرا ساخته شده، دارای موتور ۶.۰ لیتری V-12 توئین توربو ساخت AMG است که ۸۳۸ اسب بخار قدرت و ۸۱۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این خودرو تنها ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن دارد و بال‌ها و فن‌های متعددی برای خنک کردن موتور و افزایش کارایی آن طراحی شده است.

سقف سرعت این خودرو به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مدل کوپه ایمولا ۵.۴ میلیون دلار قیمت دارد و مدل رودستر آن حتی با ۶.۰ میلیون دلار گران‌تر است.

ردبول RB17

قیمت: ۶.۲ میلیون دلار

ردبول RB17
عکس : ردبول RB17

مهندس سابق ردبول، آدریان نویی، خودروی اختصاصی خود را طراحی کرده است. RB17 که در اوایل سال ۲۰۲۴ رونمایی شد، از یک موتور V-10 با حجم ۴.۵ لیتر و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت بهره می‌برد که دور موتور آن به ۱۵۰۰۰ می‌رسد. ردبول تنها ۵۰ نسخه از این خودرو را تولید کرده و همه آن‌ها نیز با قیمتی در حدود ۶.۲ میلیون دلار به فروش رسیده‌اند.

پاگانی کدالونگا

قیمت: ۷.۴ میلیون دلار

پاگانی کدالونگا
عکس : پاگانی کدالونگا

پاگانی کدالونگا که از طراحی خودروهای دهه ۱۹۶۰ ایتالیا الهام گرفته شده، دارای ظاهری خیره‌کننده است و یکی از پنج مدل سفارشی تولید شده توسط این شرکت است. این خودرو با موتور V-12 توئین توربو ۸۲۹ اسب بخاری و گیربکس ۷ سرعته، تجربه رانندگی همانند یک خودروی مسابقه‌ای را ارائه می‌دهد. قیمت این خودروی منحصربه‌فرد ۷.۴ میلیون دلار است.

مرسدس مایباخ اکزلرو

قیمت: ۸.۰ میلیون دلار

مرسدس مایباخ اکزلرو
عکس : مرسدس مایباخ اکزلرو

مرسدس-مایباخ اکزلرو یک خودروی سفارشی است که در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت آلمانی فولدا، زیرمجموعه گودیر، سفارش داده شد تا لاستیک‌های جدید خود را آزمایش کند.

اکزلرو بر روی شاسی مایباخ ساخته شده و دارای موتور V-12 توئین توربو است که ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. سرعت نهایی این خودرو ۳۵۲ کیلومتر در ساعت است و با در نظر گرفتن تورم، قیمت آن امروز بیش از ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

بوگاتی سنتودیچی

قیمت: ۹.۰ میلیون دلار

بوگاتی سنتودیچی
عکس : بوگاتی سنتودیچی

بوگاتی سنتودیچی که در هفته خودروی پبل بیچ در سال گذشته رونمایی شد، یکی دیگر از مدل‌های نادر و بسیار گران‌قیمت بوگاتی است. این خودرو که به عنوان ادای احترام به مدل تاریخی بوگاتی EB110 ساخته شده، تنها ۱۰ نسخه از آن تولید می‌شود و به مناسبت ۱۱۰ سالگی بوگاتی عرضه شده است.

رولزرویس سویپ‌تیل

قیمت: ۱۲.۸ میلیون دلار

رولزرویس سویپ‌تیل
عکس : رولزرویس سویپ‌تیل

رولزرویس با مدل سفارشی سویپ‌تیل در سال ۲۰۱۷ خود را در صدر فهرست خودروهای گران‌قیمت قرار داد. این خودرو با قیمت خیره‌کننده ۱۳.۰ میلیون دلار، تا زمان عرضه به عنوان گران‌ترین خودروی جدید شناخته می‌شد.

بوگاتی لا وویچر نوآر

قیمت: ۱۳.۴ میلیون دلار

بوگاتی لا وویچر نوآر
عکس : بوگاتی لا وویچر نوآر

با قیمت ۱۳.۴ میلیون دلار، بوگاتی لا وویچر نوآر به راحتی به عنوان یکی از گران‌ترین خودروهای جهان شناخته می‌شود. تنها یک نسخه از این خودروی بی‌نظیر ساخته شده و ادای احترام به مدل کلاسیک بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک است. این خودرو از همان موتور ۸.۰ لیتری ۱۶ سیلندر بوگاتی استفاده می‌کند که ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این خودروی منحصربه‌فرد در میان طرفداران خودروهای لوکس جایگاه ویژه‌ای دارد.

رولزرویس بوت‌تیل

قیمت: ۲۸.۰ میلیون دلار

رولزرویس بوت‌تیل
عکس : رولزرویس بوت‌تیل

رولزرویس بوت‌تیل با قیمتی که تقریباً دو برابر بوگاتی لا وویچر نوآر است، به عنوان گران‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شود. بوت‌تیل نمونه‌ای دیگر از خودروهای سفارشی است و تنها سه نسخه از آن برای مشتریان خاص ساخته شده است. این خودرو با طراحی الهام‌گرفته از قایق‌های تفریحی کلاسیک و با ترکیب متریال‌های لوکس و جزئیات هنری خیره‌کننده، به عنوان یکی از شگفتی‌های صنعت خودرو شناخته می‌شود. قیمت ۲۸ میلیون دلاری این خودرو به وضوح نشان می‌دهد که رولزرویس بوت‌تیل نه‌تنها یک خودرو، بلکه یک اثر هنری است.

رولزرویس لا رز نوآر دراپ‌تیل

قیمت: ۳۰ میلیون دلار (تخمینی)

رولزرویس لا رز نوآر دراپ‌تیل
عکس : رولزرویس لا رز نوآر دراپ‌تیل

پس از عرضه مدل زیبای "بوت‌تیل" در سال گذشته، رولزرویس خودروی خاص دیگری به نام لا رز نوآر دراپ‌تیل را که یک خودروی بسیار گران‌قیمت دیگر است، معرفی کرد. این خودروی منحصر‌به‌فرد در رویداد Monterey Car Week رونمایی شد و اولین نسخه از چهار کمیسیون ویژه رولزرویس دراپ‌تیل است—و به‌دنبال آن نسخه آمتیست نیز معرفی شد. لا رز نوآر با رنگ خارجی درخشانی به نام عشق واقعی تزئین شده است. رولزرویس به ندرت جزئیات رسمی قیمت این مدل‌های خاص را اعلام می‌کند، اما قیمت تخمینی آن حدود ۳۰ میلیون دلار است (برخی گزارش‌ها حتی به قیمت ۳۵ میلیون دلار نیز اشاره کرده‌اند). به این ترتیب، دراپ‌تیل جدید یکی از گران‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین