با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رضوانی آرسنال؛ ابرخودرو ایرانی آمریکایی با قیمت پایه 13.275 میلیارد تومان
عکس : رضوانی آرسنال

رضوانی از خودرو آرسنال، یک شاسی‌بلند زرهی بر پایه کادیلاک اسکالید رونمایی کرده است.

این مدل بر اساس کادیلاک اسکالید ساخته شده و دارای موتور V8 6.2 لیتری با قدرت تا 700 اسب بخار است.

همچنین یک بسته نسخه نظامی با ویژگی‌هایی مانند شیشه ضدگلوله و پرده دود ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خودرو بانک هر چه می‌خواهید درباره کادیلاک اسکالید بگویید، اما این خودرو یک نماد آمریکایی بی‌چون و چراست. متأسفانه، رضوانی نتوانست آن را به حال خود رها کند، بنابراین این شاسی‌بلند لوکس را به یک توده بی‌نام و نشان به نام آرسنال تبدیل کرد.

ابرخودرو رضوانی آرسنال
عکس : ابرخودرو رضوانی آرسنال

این کار عمدی بود زیرا شرکت گفت می‌خواست "سبکی مینیمالیستی‌تر از طرح‌های افراطی معمول در خودروهای رضوانی " داشته باشد. این حرکت قابل بحث است زیرا آرسنال کمی معمولی به نظر می‌رسد و جلوی آن الهام گرفته از رم 1500 TRX است.

با حرکت به سمت عقب، می‌توانیم بدنه‌ای زاویه‌دار و اتاقکی شبیه به پناهگاه ببینیم. این‌ها با یک درب صندوق منحصر به فرد و چرخ‌های 22 اینچی با لاستیک‌های 35 اینچی همراه شده‌اند. در حالی که ظاهر خودرو خاص است، کابین تا حد زیادی از کادیلاک به ارث رسیده است. در نتیجه، این مدل با پیکربندی 7 یا 8 نفره به خوبی مجهز خواهد بود.



رضوانی آرسنال
عکس : رضوانی آرسنال

نکات برجسته شامل صندلی‌های گرم‌شونده ردیف اول و دوم، فرمان گرم‌شونده و سیستم تهویه مطبوع سه منطقه‌ای است. خریداران همچنین یک نمایشگر OLED خمیده آشنا را خواهند یافت که شامل یک مرکز اطلاعات راننده 7.2 اینچی، یک صفحه نمایش دیجیتال 14.2 اینچی و یک سیستم سرگرمی 16.9 اینچی است.

این شاسی‌بلند همچنین دارای سیستم صوتی 19 بلندگویی AKG، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و سقف پانوراما است. این چیزها چندان هیجان‌انگیز نیستند، اما حداقل رضوانی لوگوی خود را روی فرمان اضافه کرده و روکش سفارشی ارائه می‌دهد.



رضوانی
عکس : رضوانی

صحبت از گزینه‌ها که شد، آرسنال می‌تواند با یک بسته نسخه نظامی مجهز شود. این بسته شیشه ضدگلوله و زره بدنه و همچنین زره کامپوزیتی اختیاری با سطح حفاظتی B6 اضافه می‌کند. گفته می‌شود این آخری بسیار سبک‌تر از فولاد ضدگلوله است، در حالی که همچنان در برابر مهاجمان مسلح به تفنگ‌های AR15 و AK47 محافظت ایجاد می‌کند.

بسته نسخه نظامی همچنین سیستم تعلیق تقویت شده، محافظت در برابر پالس الکترومغناطیسی و لاستیک‌های پنچرنشو را اضافه می‌کند. مشتریان همچنین یک پرده دود، پخش‌کننده اسپری فلفل و دستگیره‌های برقی درها را خواهند یافت. تکمیل کننده این ویژگی‌های برجسته، سیستم دید در شب حرارتی، سیستم ارتباط داخلی و "چراغ‌های خیره‌کننده" هستند.



شاسی بلند رضوانی آرسنال
عکس : شاسی بلند رضوانی آرسنال

با توجه به اینکه آرسنال بر اساس اسکالید ساخته شده است، تعجب‌آور نیست که بدانیم موتور V8 6.2 لیتری با قدرت 420 اسب بخار (313 کیلووات / 426 اسب بخار) به صورت استاندارد ارائه می‌شود، در حالی که یک موتور شش سیلندر خطی توربودیزل 3.0 لیتری نیز به صورت اختیاری در دسترس است. مشتریان همچنین می‌توانند یک موتور V8 6.2 لیتری سوپرشارژ با تولید 700 اسب بخار (522 کیلووات / 710 اسب بخار) را انتخاب کنند.

تولید به 100 دستگاه محدود شده و قیمت‌گذاری از 225,000 دلار شروع می‌شود. رضوانی در حال حاضر با پیش‌پرداخت 500 دلاری قابل استرداد، سفارش می‌پذیرد.



موتور رضوانی آرسنال
عکس : موتور رضوانی آرسنال

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین