با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کوییک GXR چه مشخصات و امکاناتی دارد؟
عکس : کوییک GXR

قبل از هر چیز احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چرا مدل کوییک تعداد زیادی تیپ دارد و دلیل این تیپ بندی های عجیب و غریب چیست؟ در واقع تیپ بندی های متعدد سایپا دو دلیل مهم دارد. اول بحث قیمت گذاری دستوری است که خودروساز با ارائه تیپ های جدید و تعریف کد محصول جدید، قیمت گذاری جدیدی برای محصولش خواهد داشت و به نوعی قیمت گذاری های قبل را دور می زند. این روالی است که به تازگی ایران خودرو هم با ارائه تیپ های جدید در پیش گرفته است. اما دلیل دوم بحث تامین قطعات است. در واقع خودروساز دولتی قصه پر غصه ما به انبار خود نگاهی می اندازد و بسته به موجودی قطعات، تیپ جدید تعریف می کند. در واقع خودروساز در شرایط فعلی با هر قطعه ممکن خودرویی را با عنوان جدید به تولید می رساند. در حالی که در خودروسازی پیشرفته دنیا از مدت ها قبل از تولید با بازارسنجی های مختلف و تحقیقات عمیق، تیپ های خودرو را مشخص می کنند اما در صنعت گل و بلبل ما شرایط وارونه است. در ادامه مشخصات کوییک GXR را بررسی می کنیم.

طراحی ظاهری کوییک GXR

طراحی کوییک GXR دقیقا همان طراحی کوییک RS یا همان کوییک S تیپ R است. یعنی دقیقا همان تغییرات را در طراحی سپر و جلوپنجره داریم که نخستین بار در کوییک S دیده شده بود. سقف هم رنگ متضاد بدنه به خود گرفته است تا ظاهر این خودرو کمی اسپرت تر بنظر برسد. با وجود اینکه ظاهر کوییک GXR با نسخه RS برابر است اما این دو تیپ در بحث مشخصات فنی با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه به آن می پردازیم

طراحی ظاهری کوییک GXR

در بحث مشخصات فنی کوییک GXR به پیشرانه M15-GSI مجهز است که خروجی های ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. در پیشرانه جدید با اضافه شدن زمان بندی متغیر سوپاپ ها (VVT-i) و هدرز، گشتاور در دورهای پایین تر در مدار قدرتی به حداکثر می رسد و عملکرد فنی به نسبت بهتر شده است. این دقیقا همان پیشرانه ای است که در سهند پارس خودرو و سایپا اطلس هم دیده می شد. پس تنها تفاوت کوییک GXR با کوییک RS پیشرانه و عملکرد فنی است و غیر از این تفاوتی با آن نسخه ندارد.

امکانات کوییک GXR

امکانات کوییک GXR دقیقا همان امکاناتی است که در کوییک GX-L دیده می شد. در واقع این خودرو همان GX کم آپشن است که بدنه ای دو رنگ دارد. بر این اساس در این خودرو رینگ های ۱۴ اینچی فولادی، دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب و … را داریم. البته احتمال این وجود دارد که بعدا سایپا نمونه ای پر آپشن تر از این خودرو ارائه دهد که امکاناتی نظیر کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرمی صندلی ها، نمایشگر ۷ اینچی مالتی مدیا، دوربین عقب، شیشه دودی و GPS به آن اضافه خواهد شد.

کوییک GXR از نظر فنی و امکانات با کوییک GX تیپ پایه (Low) برابری می کند. برای همین می توانید برای آشنایی بیشتر با این خودرو، به ویدیوی زیر مراجعه کنید:

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین