با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ژیوان A05 ؛ سدان پلاگین هیبرید و مدرن چانگان
عکس : ژیوان A05

در ۲۰ اکتبر، چانگان رسما سدان هیبرید ی پلاگین ژیوان A05 خود را با نام تجاری خودرو های انرژی های نو ، ژیوان (Qiyuan) با قیمت بین ۱۲,۳۰۰ تا ۱۸,۱۰۰ دلار عرضه کرد. مصرف کنندگان می توانند از بین شش مدل انتخاب کنند. A05 دومین مدلی است که پس از A07 تحت ژیوان عرضه شد.

<strong>ژیوان A05</strong> ؛ <strong><strong>سدان پلاگین</strong> <strong>هیبرید</strong></strong> و <strong>مدرن چانگان</strong>   

طراحی ظاهری چانگان ژیوان A05

سه رنگ بدنه بیرونی ارائه می شود: مشکی، قرمز و خاکستری. ژیوان A05 که به عنوان یک سدان سایز متوسط معرفی می شود، دارای ابعاد ۴۷۸۵/۱۸۴۰/۱۴۶۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۶۵ میلی متر است. ژیوان A05 از طراحی فست بک استفاده می کند و از نمای کنار، خط سقف، کمی به سمت عقب و رو به سمت پایین شیب پیدا می کند، که همراه با دستگیره درب های مخفی و رینگ های چند پره، خودرو را پویا نشان می دهد. پنجره ها نیز با نوار کرومی تزئین شده اند.اگرچه ژیوان A05 یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی نیست، اما چهره جلویی آن همچنان از طراحی جلو پنجره بسته برخوردار است. دریچه باریک افقی در مرکز همراه با چراغ های جلوی تیز و باریک در هر دو طرف، هویت خودرویی بر پایه انرژی های نو را نشان می دهد و بسیار قابل تشخیص است. آرم ژیوان در مرکز این قسمت قرار گرفته است.

در عقب، چراغ های عقب باریک و مشکی هستند و با خروجی های اگزوز مخفی جفت می شوند. چراغ ترمز سوم که به سبک باله بالای سقف نصب شده دارای ۱۴ چراغ LED داخلی است. این خودروی جدید بر روی رینگ های ۱۷ یا ۱۸ اینچی سوار می شود و در مجموع پنج گزینه رینگ برای انتخاب مصرف کنندگان ارائه شده است.

طراحی داخلی

فضای داخلی ساده با حداقل دکمه های فیزیکی است که با یک طرح رنگی دوگانه تزئین شده اند. محدوده بزرگی از فضای داخلی با مواد نرم پوشیده شده است و با روکش دانه چوب تزئین شده اند. صفحه نمایش کنترل مرکزی عمودی ۱۳.۲ اینچی دارای نسبت تصویر ۱۶:۹ است و به تراشه MT8666 و سیستم عامل iFlytek Feiyu OS 4.0 مجهز شده است. پشت کیلومتر ۱۰.۲۵ اینچی فول ال سی دی در پشت فرمان دو شاخه پایین تخت قرار گرفته است. کنسول وسط دارای یک اهرم تعویض دنده به شکلی منحصر به فرد، یک پنل شارژ بی سیم برای تلفن های همراه و دو جا لیوانی است.

قسمت سمت چپ فرمان کنترلی را برای فعال کردن عملکرد های پیشرفته دستیار رانندگی سطح ۲ و کنترل صوتی را فراهم می کند، در حالی که سمت راست، منطقه کنترل سیستم مولتی مدیا و بلوتوث است. مسافران می توانند پرس و جوهای آب و هوا، ناوبری و کنترل دما را از طریق تعامل صوتی فرمان دهند.

مشخصات فنی چانگان ژیوان A05

نیرو از یک سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری مدل JL473Q5 و یک موتور الکتریکی موجود در چرخ های جلو تامین می شود. حداکثر قدرت موتور ۸۱ کیلو وات (۱۰۸ اسب بخار) است. موتور الکتریکی در نسخه های کم قدرت و پر قدرت با حداکثر قدرت/حداکثر گشتاور به ترتیب ۱۴۰ کیلو وات (۱۸۷ اسب بخار)/۳۳۰ نیوتن متر و ۱۵۸ کیلو وات (۲۱۱ اسب بخار)/۳۳۰ نیوتن متر موجود است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۸ ثانیه است.

علاوه بر این، ژیوان A05 گزینه های بسته باتری لیتیوم سه تایی ۹.۰۷ کیلو وات ساعتی و فسفات آهن لیتیوم ۱۸.۹۹ کیلو وات ساعتی را ارائه می دهد که برد پیمایشی در حالت تمام برقی (بر اساس استاندارد CLTC) را به ترتیب ۷۰ کیلومتر و ۱۴۵ کیلومتر برای نسخه های کم مصرف و پر مصرف ارائه می دهد. برد پیمایشی جامع به ترتیب به ۱۲۲۵ کیلومتر و ۱۳۰۰ کیلومتر با باک پر و شارژ کامل می رسد. مصرف برق جامع در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۶.۴ کیلو وات ساعت (براساس استاندارد WLTC) است.

به گفته چانگان، در مجموع چهار مدل A05، A06، A07 و Q05 در سال جاری با نام تجاری ژیوان به بازار عرضه خواهد شد. A07 قبلاً در ۲۶ سپتامبر در چین عرضه شد (که پیش تر مقاله ای در مورد این خودرو در همین سایت منتشر کردیم). علاوه بر این، تا سال ۲۰۲۵، چانگان قصد دارد ۱۰ وسیله نقلیه هوشمند جدید را روانه بازار کند و به هدف فروش ۱.۵ میلیون خودرو برسد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین