با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تیگو ۷ پرو مکس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
عکس : تیگو ۷ پرو مکس

خانواده تیگو ۷ گروه مدیران خودرو یکی از محبوبترین سری محصولات این برند هستند و تمامی محصولات خانواده تیگو ۷ اعم از تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو فروش خوبی را تجربه کردند. به همین دلیل گروه مدیران خودرو تصمیم گرفت تا تیگو ۷ پرو مکس را به بازار عرضه کند. تیگو ۷ پرو مکس برا ساس پلتفرم T1X تولید و در سال ۲۰۲۳ میلادی توسط کمپانی چینی چری به بازار های جهانی معرفی شده است و در این خودرو سعی شده است تا ضعف ها و مشکلات تیگو ۷ پرو بر طرف شود. از جمله تغییرات تیگو ۷ پرو مکس نسبت به تیگو ۷ پرو می توان به تغییر طراحی داخل کابین و بهبود قوای فنی اشاره کرد. در ادامه بیشتر به نسخه پرومکس این خودرو و مقایسه آن با نسخه قبلی خواهیم پرداخت.

تیگو ۷ پرو مکس به طور کلی ذات طراحی تیگو ۷ پرو را حفظ کرده و در بخش طراحی بدنه تغییرات اندکی داشته است. در نمای جلو این خودرو، چراغ های اصلی بر خلاف بسیاری از خودرو های روز چینی سبک طراحی قدیمی خود را حفظ کرده و در قسمت بالای چراغ های مه شکن و چراغ های روشنایی روز قرار گرفته است. این خودرو از جلو پنجره بزرگ کهکشانی بهره می برد که این طراحی به نوعی به امضاء تولیدات چری تبدیل شده است و در بسیاری از محصولات این برند نظیر چری اومودا ۵ یا همان فونیکس FX، تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرو مکس این سبک طراحی قابل مشاهده است. در اطراف جلو پنجره تیگو ۷ پرو مکس از حاشیه کرومی استفاده شده است که چهره این خودرو را کمی پر ابهت تر کرده است و بزرگترین تفاوت طراحی در نمای جلو تیگو ۷ پرومکس با تیگو ۷ پرو وجود همین حاشیه کرومی رنگ اطراف جلو پنجره و زیر چراغ های اصلی است.

طراحی نمای جانبی تیگو ۷ پرو مکس نیز تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی خود یعنی تیگو ۷ پرو است. یک خط طراحی در این نما قابل مشاهده است که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب محو می شود. از نکاتی که در طراحی این قسمت می توان به آن اشاره کرد استفاده از رنگ کرومی در پایین درب ها و در حاشیه پنجره ها است که طراحی ظاهری این خودرو در این نما کمک می کند. فونیکس تیگو ۷ پرومکس از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی با طراحی استیل و مشکی بهره می برد که طراحی آن مشابه تیگو ۷ پرو بوده و به طراحی اسپرت این خودرو کمک می کند.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس

قلب تپنده تیگو ۷ پرو مکس یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم یا همان GDI است. این پیشرانه قادر است روی هم رفته ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیرو از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر به چرخ ها منتقل کند. تیگو ۷ پرومکس در دو نسخه توسط مدیران خودرو عرضه می شود که در بخش انتقال قدرت با یکدیگر تفاوت دارند، نسخه پایه این خودرو تیک دیفرانسیل جلو بوده و نسخه دیگر چهار چرخ محرک یا دو دیفرانسیل است.

برند فونیکس
مدل تیگو ۷ پرو مکس
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۲
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDi
قدرت ۱۹۷ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۷ سرعته دوکلاجه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۰۰ میلی متر
عرض ۱۸۴۲ میلی متر
ارتفاع ۱۷۴۶ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی متر
وزن ۱۵۴۵ کیلوگرم
حجم باک ۵۱ لیتر
مصرف سوخت ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۶۰R18
برند نشان مادر چری
کشور سازنده ایران - چین

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین