با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پاگانی ایمولا رودستر بهترین خودروی روباز تاریخ بوگاتی
عکس : پاگانی ایمولا رودستر

نسخهٔ رودستر پاگانی ایمولا که بر اساس هوآیرا R مخصوص پیست ساخته شده، از پیشرانهٔ ۸ لیتری V12 توئین توربوی AMG استفاده می‌کند و تنها هشت دستگاه از آن تولید می‌شود.

بیش از چهار سال از زمان معرفی کوپهٔ ایمولا که بر اساس هوآیرا ساخته شده می‌گذرد و حالا سرانجام پاگانی نسخهٔ رودستر آن را معرفی کرده است. هرچند اساساً مدل یوتوپیا جدیدترین محصول این برند ایتالیایی محسوب می‌شود اما پاگانی هنوز قصد رها کردن هوآیرا را ندارد. البته ازآنجایی‌که تا سال‌ها پس از عرضهٔ هوآیرا همچنان نسخه‌هایی از زوندا ارائه می‌شد، این موضوع تعجبی نخواهد داشت. ایمولا رودستر با عنوان بهترین خودروی روباز تاریخ بوگاتی معرفی شده است.

ازآنجایی‌که ایمولا بر اساس وحشی‌ترین نسخهٔ هوآیرا یعنی R ساخته شده، پکیج آیرودینامیکی بسیار تهاجمی دارد. البته هوآیرا R مدلی مخصوص پیست است درحالی‌که ایمولا رودستر برای استفاده در جاده مهندسی شده است. وزن خشک این سوپرکار چشمگیر ایتالیایی تنها ۱۲۶۰ کیلوگرم است یعنی تقریباً به‌اندازهٔ یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت با این تفاوت که در سینهٔ ایمولا بجای موتور ۱ لیتری سه سیلندر، یک نیروگاه عظیم V12 پنهان شده است.

این پیشرانهٔ ۸ لیتری توئین توربو که توسط AMG توسعه پیدا کرده است، در اینجا ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال که توسط Xtrac به‌طور خاص برای پاگانی ساخته شده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. ایمولا رودستر از لاستیک‌های چسبندهٔ پیرلی P زیرو تروفئو R استفاده می‌کند که با عرض ۲۶۵ در جلو و ۳۵۵ در عقب روی رینگ‌های آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی فورج‌کاری شده قرار گرفته‌اند.

حداکثر سرعت خودرو به‌صورت الکترونیکی روی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و برای توقف هم ترمزهای کربن سرامیکی خنک شوندهٔ برمبو در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ این سوپرکار روباز، سیستم تعلیق دو جناقی با کمک‌فنرهایی است که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند. پاگانی فعلاً حرفی در مورد قیمت ایمولا رودستر نزده است اما از این خودرو تنها هشت دستگاه ساخته خواهد شد تا نسبت به نسخهٔ کوپه که فقط پنج دستگاه از آن ساخته شد افراد بیشتری شانس خریدش را داشته باشند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین