با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
بیوگرافی دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر
عکس : دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر

دارا خسروشاهی ، یک مدیر بازرگانی و کارآفرین کرد – آمریکایی، متولد 28 می 1969، به عنوان مدیرعامل Uber فعالیت دارد. او در حال حاضر در BET.com و Hotels.com سمت‌هایی در هیئت‌مدیره دارد و قبلاً یکی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت نیویورک تایمز بوده است.

او در رشته مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه براون در سال 1991 دانش‌آموخته شد. خسروشاهی کار خود را در سال 1991 با پیوستن به آلن اند کمپانی، شرکت سرمایه‌گذاری به عنوان تحلیلگر آغاز کرد. او طی یک ملاقات تصادفی با فردی ثروتمند آشنا شد و این آشنایی تأثیر عمیقی بر وی داشت.

به گزارش سرویس اخبار بیوگرافی سایت شات ایکس و به نقل از شات ایکس دارا خسروشاهی در سال 1998 از آلن اند کمپانی جدا شد تا با بری دیلر همکاری کند. او کار خود را در شبکه آمریکایی دیلر با عنوان معاون ارشد برنامه‌ریزی استراتژیک آغاز کرد و سپس رئیس آن بخش شد. بعدها سمت مدیر‌مالی شرکت IAC، یکی دیگر از شرکت‌های وابسته به دیلر را بر عهده گرفت.

در سال 2001، IAC اقدام به خرید اکسپدیا کرد و خسروشاهی در آگوست 2005 به‌عنوان مدیر اجرایی منصوب شد. ده سال بعد یعنی در سال 2015، اکسپدیا به‌عنوان بخشی از قرارداد کاری طولانی‌مدت، 90 میلیون دلار اختیار خرید سهام به او اعطا کرد، مشروط بر اینکه که تا سال 2020 در شرکت بماند.


زندگینامه دارا خسرو شاهی مدیر تاکسی آنلاین اوبر
عکس : زندگینامه دارا خسرو شاهی مدیر تاکسی آنلاین اوبر

در ادامه موفقیت‌های دارا خسروشاهی ، جایزه کارآفرین ارجمند سال شمال غرب اقیانوس آرام توسط ارنست اند یانگ در ژوئن 2013 به وی اعطا شد.

او در سال 2016 جزو پردرآمدترین مدیران‌عامل در ایالات‌متحده بود. در طول مدتی که او مدیرعامل اکسپدیا بود، رزرو هتل و سفرها توسط این شرکت افزایش قابل‌توجهی داشت و درآمدهای قبل از مالیات آن بیش از دو برابر شد.

تاکسی آنلاین اوبر
عکس : تاکسی آنلاین اوبر

اکسپدیا تحت هدایت خسروشاهی گام‌های مهمی در سطح بین‌المللی برداشت فعالیت‌های خود را در بیش از 60 کشور گسترش داد. علاوه بر این، با خرید Travelocity، Orbitz و HomeAway موقعیت خود را در بازار تقویت کرد.

در آگوست 2017 خسروشاهی به عنوان مدیرعامل اوبر منصوب شد و جایگزین تراویس کالانیک یکی از بنیانگذاران و میلیاردرهای اوبر شد. او پس از انصراف از اختیارات سهام خود از اکسپیدیا که در آن زمان 184 میلیون دلار ارزش داشت، بیش از 200 میلیون دلار از اوبر در ازای تصدی پست مدیر‌عامل دریافت کرد. در حال حاضر او به عنوان عضوی از هیئت مدیره اوبر فعالیت می‌کند.

دارا خسروشاهی مدیر تاکسی آنلاین اوبر در امریکا
عکس : دارا خسروشاهی مدیر تاکسی آنلاین اوبر در امریکا

در می 2019، این کارآفرین با موفقیت شرکت را در عرضه اولیه عمومی خود هدایت کرد. Uber Technologies Inc در سال 2023 اعلام کرد که دستمزد خسروشاهی با 22 درصد افزایش به 24.3 میلیون دلار در سال قبل رسیده است. علاوه بر این، دارایی خالص خسروشاهی تا 26 ژوئن 2023، حداقل 170 میلیون دلار برآورد شده است.

سفارت مجازی ایالات متحده در ایران، دارا خسروشاهی را به‌عنوان یکی از “ایرانی – آمریکایی‌های برجسته” در فهرست خود به رسمیت شناخته است.

منبع : اندیشمندان و دانشمندان جوان - https://ysf-persia.com/

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین