با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هوش مصنوعی Claude 2 برای رقابت با ChatGPT منتشر شد - لینک سایت هوش مصنوعی Claude 2
عکس : هوش مصنوعی Claude 2

تنها گوگل نیست که سعی دارد با OpenAI رقابت کند. این‌بار شرکت هوش مصنوعی Anthropic از مدل زبانی جدید Claude 2 رونمایی کرده که به‌صورت رایگان و برای آزمایش در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

هوش مصنوعی Claude 2 چیست؟

درست مثل ChatGPT کلاود هم سعی دارد تا مکالمه طبیعی با انسان را شبیه‌سازی کند. به گفته انتروپیک، این شرکت از مشکلات نسخه اولیه درس گرفته و حالا نسخه دوم سعی می‌کند مانند انسان فکر کرده و همچنین پاسخ‌های مخرب نداشته باشد. Claude 2 همچنین حافظه طولانی‌مدت‌تری دارد و می‌توانید مثل انسان با آن صحبت کنید.

به گفته انتروپیک Claude 2 پیشرفت‌هایی را در سه زمینه کلیدی نشان می‌دهد: کدنویسی، ریاضیات و منطق. آخرین مدل این هوش مصنوعی توانسته در آزمون Bar امتیاز ۷۶.۵ درصد را کسب کند که نسبت به ۷۳ درصد در نسخه ۱.۳ پیشرفت خوبی است. همچنین کلاود ۲ می‌تواند در آزمون دانشگاهی GRE در ریدینگ و رایتینگ از ۹۰ درصد از دانشجویان امتیاز بیشتری کسب کرده و در بخش منطق نیز مشابه میانگین عمل می‌کند.

در تصاویر زیر می‌توانید پاسخ کلاود ۲، گوگل بارد و ChatGPT را در پاسخ به یک پرسش مشابه مقایسه کنید:

مقایسه Claude 2 با ChatGPT و Bard

یکی دیگر از مزایای کلاود ۲ طول ورودی و خروجی است. این هوش مصنوعی می‌تواند ورودی‌های طولانی مثل اسناد و یا حتی یک کتاب کامل را دریافت کرده و آنالیز کند. همچنین خروجی بهتر و طولانی‌تری را نیز می‌توانید از این هوش مصنوعی انتظا داشته باشید.

در آزمون کدنویسی Codex HumanEval، کلاود ۲ توانست امتیاز ۷.۱۲ درصد و در آزمون GSM8k نیز که برای حل مسائل ریاضی طراحی شده امتیاز ۸۸ درصد را کسب کند.

چگونه از هوش مصنوعی کلاود استفاده کنیم؟

استفاده از Claude 2 بسیار ساده است. کافیست وارد وب‌سایت Claude.ai شده و با ایمیل یا حساب کاربری گوگل خود ثبت نام کنید.

گفتنی است این هوش مصنوعی فعلاً تنها برای کاربران آمریکایی و انگلیسی در دسترس است و به همین خاطر بایستی ابتدا آی‌پی خود را به یکی از مناطق این دو کشور تغییر دهید.

کلاود ۲ درک محدودی از فارسی هم دارد و می‌تواند فارسی هم صحبت کند. اما دقت و کیفیت پاسخگویی فارسی این هوش مصنوعی، به هیچ وجه در سطح چت جی پی تی

نیست.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین