با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مصطفی سلیمان هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند تست تورینگ جدیدی را برای هوش مصنوعی پیشنهاد داد: توانایی چندبرابر کردن پول
عکس : مصطفی سلیمان هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند
با توجه به اینکه شمار ابزارهای هوش مصنوعی روزبه‌روز بیشتر می‌شود، باید یک «آزمون تورینگ» جدید برای ارزیابی آن‌ها داشته باشیم. به‌تازگی «مصطفی سلیمان»، هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند، پیشنهاد داده است تا از این ابزارها بخواهیم مقداری پول را چندبرابر کنند تا ببینیم هوش آن‌ها در مقایسه با انسان‌ها در چه وضعیتی قرار دارد.
به گزارش بلومبرگ، به‌زودی کتاب جدیدی به نام The Coming Wave: Technology, Power, and the Twenty-first Century’s Greatest Dilemma از مصطفی سلیمان منتشر می‌شود که در بخشی از آن به طراحی یک آزمون تورینگ جدید اشاره شده است. هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند باور دارد که در دنیای امروز دیگر برای مردم اهمیتی ندارد که کامپیوترها چه می‌گویند، درعوض باید ببینیم این سیستم‌ها در عمل می‌توانند چه‌کار کنند. او می‌گوید در آزمون تورینگ جدید باید 100 هزار دلار را به‌عنوان سرمایه‌گذاری به هوش مصنوعی بدهیم و از این فناوری بخواهیم تا آن را به 1 میلیون دلار تبدیل کند. اگر یک سیستم بتواند چنین کاری انجام دهد، واقعاً هوشمند شده است و می‌توانیم بگوییم که به سطحی از هوش انسانی رسیده است.

مصطفی سلیمان به «هوش مصنوعی قابل» باور دارد

ولی هوش مصنوعی چگونه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؟ سلیمان می‌گوید این فناوری باید بتواند درباره ایده‌های مناسب در حوزه تجارت الکترونیک تحقیق کند، برای محصول خود برنامه‌ریزی داشته باشد، با تولیدکنندگان وارد همکاری شود، محصولش را بسازد و بعد آن را بفروشد. در این صورت می‌توانیم بگوییم که یک «هوش مصنوعی توانمند» (Artificial Capable Intelligence) داریم. سلیمان باور دارد که فناوری می‌تواند تا دو سال دیگر به این نقطه برسد. آزمون تورینگ اصلی در دهه 1950 توسط «آلن تورینگ» طراحی شد تا مشخص کند که یک دستگاه به سطح هوش انسانی رسیده است یا خیر. در این آزمون انسان‌ها باید در یک گفت‌وگو تشخیص می‌دادند که درحال حرف‌زدن با یک انسان دیگر هستند یا یک کامپیوتر. اگر فرد نمی‌توانست متوجه شود که دارد با یک کامپیوتر حرف می‌زند، آن سیستم در آزمون تورینگ قبول می‌شد. بااین‌حال، در دنیای مدرن به‌نظر می‌رسد که این آزمون دیگر کاربرد چندانی ندارد.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین