با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گوگل فوتوز تصاویر ویرایش‌شده با هوش مصنوعی را با واترمارک علامت‌گذاری می‌کند
عکس : گوگل فوتوز تصاویر ویرایش‌شده با هوش مصنوعی را با واترمارک علامت‌گذاری می‌کند

گوگل فوتوز به‌زودی از فناوری SynthID برای افزودن واترمارک به تصاویر ویرایش‌شده با قابلیت Reimagine در Magic Editor استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از تکناک گوگل فوتوز از این هفته فرایند علامت‌گذاری تصاویر ویرایش‌شده با ابزار Reimagine در Magic Editor را آغاز می‌کند.

این اقدام با هدف شفاف‌سازی استفاده از هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر و جلوگیری از سوءاستفاده از محتوای دست‌کاری‌شده انجام می‌شود.


به نقل از اندروید‌ اتوریتی، گوگل از فناوری SynthID که دیپ‌مایند آن را توسعه داده است، برای برچسب‌گذاری تصاویر ویرایش‌شده استفاده خواهد کرد. این فناوری که پیش‌تر برای علامت‌گذاری محتوای تولیدشده با مدل متن به تصویر Imagen به کار گرفته شده بود، اکنون برای شناسایی تغییرات ایجادشده با Magic Editor نیز به کار خواهد رفت. کاربران می‌توانند واترمارک دیجیتال SynthID را ازطریق قابلیت About this image در Search یا کروم مشاهده کنند.

ابزار Magic Editor که در سری پیکسل ۹ در دسترس کاربران قرار گرفته، قابلیت پیشرفته ویرایش مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که امکان تغییر و بازسازی بخش‌های مختلف تصویر را ازطریق دستورهای متنی فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند با ابزار Reimagine قسمت‌های مختلف تصویر را انتخاب و با ارائه توضیحات، عناصر جدیدی را به آن اضافه یا بخش‌هایی را حذف کنند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به مهارت‌های تخصصی، ویرایش‌های حرفه‌ای و واقع‌گرایانه‌ای را روی تصاویر خود اعمال کنند.

با توجه به اینکه این ابزار امکان بازسازی گسترده تصاویر را فراهم می‌کند، گوگل تصمیم گرفته است تا با اضافه‌کردن واترمارک ازطریق فناوری SynthID مطمئن شود که تصاویر ویرایش‌شده کاربران به‌وضوح از محتوای اصلی تشخیص‌دادنی ‌باشند.

SynthID گوگل به‌عنوان فناوری پیشرفته، واترمارک دیجیتالی را به‌صورت نامرئی در تصاویر، ویدیوها، صداها و متون تولیدشده با هوش مصنوعی جاسازی می‌کند. این واترمارک نه‌تنها کیفیت تصویر را کاهش نمی‌دهد؛ بلکه حتی پس‌از اعمال تغییراتی مانند برش، افزودن فیلتر یا تغییر رنگ نیز همچنان شناسایی‌پذیر باقی می‌ماند و با حذف متاداده‌ها از بین نمی‌رود.

با اجرای این تغییرات، کاربران می‌توانند ازطریق ویژگی About this image در Search یا کروم بررسی کنند که آیا تصویر واترمارک SynthID دارد یا خیر. ناگفته نماند که این قابلیت متادیتاهای مرتبط با تصویر را نیز نمایش خواهد داد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین