با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
انقلاب در هوش مصنوعی: این پلتفرم خاطرات شما را ذخیره می‌کند!
عکس : این پلتفرم خاطرات شما را ذخیره می‌کند

یک مدل هوش مصنوعی جدید در حال توسعه است که از خاطرات کاربران برای درک عواطف آنها و ارائه پاسخ‌هایی با « هوش عاطفی » استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از العین به گزارش وب‌سایت فناوری «تک کرانچ»، شرکت نوپای فناوری هوش مصنوعی «نومی ای‌آی» در حال توسعه پلتفرم هوش مصنوعی است که هدف آن ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر و شخصی‌تر به کاربران از طریق تمرکز بر حافظه و شرایط گذشته آنها است.

این پلتفرم برخلاف پلتفرم‌های محبوبی مانند «چت جی‌پی‌تی» که دامنه وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد، بر تعاملات شخصی و یادآوری تجربیات قبلی کاربران تمرکز دارد.

«الکس کاردینل» مدیرعامل «نومی ای‌آی»، می‌گوید: «ما از اصول مشابهی که اوپن ای‌آی استفاده می‌کند بهره می‌بریم، اما تمرکز بیشتری بر حافظه و هوش احساسی داریم و به کاربرانی که بیشتر به این جنبه‌ها اهمیت می‌دهند پاسخ‌هایی دقیق‌تر ارائه می‌دهیم.»


پلتفرم نومی، برخلاف سایر پلتفرم‌ها که درخواست‌های پیچیده را به سوالات کوچک‌تر تقسیم می‌کنند، از مدل زبان بزرگی بهره می‌برد که به نحوه تعاملات گذشته کاربر توجه کرده و به کمک حافظه و تجربیات گذشته او، به سوالاتش پاسخ می‌دهد.

برای مثال، اگر کاربری از داشتن روزی سخت در محیط کار شکایت کند، نومی می‌تواند به یاد آورد که کاربر با یک همکار خاص مشکل دارد و از او می‌پرسد آیا حضور این همکار دلیل سختی روز او بوده است و راهکارهای عملی برای کاهش تنش در محیط کار را ارائه می‌دهد.

کاردینل تأکید می‌کند که «نقش اصلی هوش مصنوعی در انتخاب آن دسته از خاطراتی است که واقعاً می‌توانند به کاربر کمک کنند.»

این پلتفرم در حالی توسعه می‌یابد که نیاز به هوش مصنوعی با توانایی درک و همدلی با کاربران در حال افزایش است و «نومی ای‌آی» تلاش دارد تا این خواسته‌ها را با تمرکز بر نیازهای احساسی و تعاملات شخصی کاربران برآورده کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین