با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چت جی‌پی‌تی به مرز ۲۰۰ میلیون کاربر رسید: دوبرابر شدن در مدت کوتاه!
عکس : چت جی‌پی‌تی

شرکت هوش مصنوعی « اوپن ای‌آی » اعلام کرد که « چت جی‌پی‌تی » ربات چت این شرکت، اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد.

به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از العین این تعداد دو برابر میزان کاربران فعال این ربات در فصل پاییز گذشته است.

سام آلتمن، مدیر عامل «اوپن ای‌آی»، در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود که چت جی‌پی‌تی که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد، می‌تواند پاسخ‌هایی شبیه به پاسخ‌های انسانی بر اساس درخواست‌های کاربران ارائه دهد. در آن زمان، این ربات چت ۱۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی داشت.

شرکت «اوپن ای‌آی» همچنین اعلام کرد که ۹۲ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگ در ایالات متحده از محصولات آن‌ها استفاده می‌کنند.


« چت جی‌پی‌تی » به شدت محبوبیت هوش مصنوعی را افزایش داده و به ارتقاء ارزش شرکت « اوپن ای‌آی » که مقر آن در سان فرانسیسکو است، کمک کرده است.

مؤسسه ایمنی هوش مصنوعی آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شرکت « اوپن ای‌آی » توافق‌نامه‌هایی را با دولت آمریکا امضا کرده است تا تحقیقات، آزمایش‌ها و ارزیابی مدل‌های هوش مصنوعی خود را انجام دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین حاکی از آن است که شرکت‌های اپل و انویدیا در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در « اوپن ای‌آی » در چارچوب دور جدید جمع‌آوری سرمایه هستند. این اقدام می‌تواند ارزش شرکت توسعه‌دهنده چت جی‌پی‌تی را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برساند.

طبق این گزارش‌ها، انتظار می‌رود مایکروسافت که از « اوپن ای‌آی » حمایت می‌کند، نیز در این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین