با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه از کلاهبرداری صوتی هوش مصنوعی جلوگیری کنیم؟
عکس : کلاهبرداری صوتی هوش مصنوعی

در عصر تیک‌تاک، فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب و موارد دیگر، جایی که ما زندگی و صدای خود را به جهان منتقل می کنیم، کلاهبرداران فرصت‌های بی‌شماری دارند.

به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا کلاهبرداران و خرابکارها نمونه‌های صوتی را استخراج می‌کنند، آن‌ها را به دستگاه‌های هوش مصنوعی خود وارد می‌کنند و رونوشت‌های صوتی دقیق و وحشتناکی تولید می‌کنند.

به گزارش ایتنا، با این کار زمینه برای یک کلاهبرداری مبتکرانه فراهم می‌شود. در اینجا خلاصه‌ای از هشت نمونه کلاهبرداری رایج آورده شده است، بنابراین می‌توانید قبل از اینکه مورد کلاهبرداری قرار بگیرید آنها را شناسایی کنید:

کمک به خیریه: صدایی که قطعاً در تلویزیون شنیده‌اید با شما تماس می‌گیرد و به دنبال پول برای کمک به قربانیان فاجعه است.

همسایه شما به کمک نیاز دارد: همسایه شما با شما تماس می‌گیرد و از شما درخواست کمک مالی فوری می‌کند تا حدی که نمی‌تواند صبر کند.

هزینه‌های فوری کاری: رئیس شما از یک شماره ناشناس تماس می‌گیرد و فوراً از شما می‌خواهد که برای پوشش هزینه‌های غیرمنتظره پول انتقال دهید.

فوریت‌های پزشکی: صدای یکی از اقوام، با لحن هیجان‌زده به شما می‌گوید که آنها در یک حادثه جدی قرار گرفتار شده‌اند و برای پرداخت قبض بیمارستان قبل از درمان به پول نیاز دارند.


تقلید صدا و کلاهبردای با هوش مصنوعی
عکس : تقلید صدا و کلاهبردای با هوش مصنوعی

مشکلات پسرتان: پسرتان دستگیر شده و نیاز به وثیقه فوری دارد. آنها از شما می‌خواهند قبل از بدتر شدن اوضاع به یک حساب خاص پول بفرستید.

خاموش شدن برق: یکی از نمایندگان شرکت برق که دقیقاً شبیه صدای شخصی است که قبلاً با او صحبت کرده‌اید، می‌گوید سرویس شما خاموش می‌شود مگر اینکه فوراً پرداخت کنید.

جمع آوری کمک مالی مدرسه: مدیر مدرسه فرزندتان تماس می‌گیرد و برای حمایت از یک پروژه جدید کمک‌های مالی درخواست می‌کند. از شما می‌خواهد که به سرعت پول را انتقال دهید یا اطلاعات کارت اعتباری خود را برای پردازش کمک مالی به آنها بدهید.

مشکل در سفر: یکی از دوستان نزدیکتان تماس می‌گیرد و ادعا می‌کند که کیف پولش را گم کرده و سرگردان شده است. از شما خواسته می‌شود مقداری پول برای پرداخت قبض هتل و رفت و آمد انتقال دهید.

کشف تقلب

قبل از اینکه به انتقال پول فکر کنید، باید مطمئن شوید که آنچه به شما گفته می‌شود صحت دارد/ برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

شناسه تماس‌گیرنده را تأیید کنید: اگر تماس از طرف شماره‌ای است که نمی‌شناسید، یا بدتر از آن، از یک شماره مسدود یا مخفی با شما تماس گرفته شده است، این یک هشدار بزرگ است. حتی اگر از طرف فرزند یا مادرتان باشد، تلفن را قطع کنید، سپس با تلفن همراه آنها تماس بگیرید.

کلاهبرداری هوش مصنوعی
عکس : کلاهبرداری هوش مصنوعی

تأیید ویدیویی: اگرچه کلاهبرداران از ویدیوهای هوش مصنوعی نیز برای کلاهبرداری از شما استفاده می‌کنند، اکثر کلاهبرداری ‌های کم‌هزینه تا این حد ریسک نمی‌کنند، بنابراین با فردی که درخواست کمک می‌کند تماس ویدیویی بگیرید.

برای خودتان زمان بخرید: اگر صدای طرف مقابل ادعا می‌کند که آنها دچار مشکل شده‌اند، مثلاً تصادف کرده‌اند، یا بازداشت شده‌اند، به آنها بگویید که به آنها کمک خواهید کرد، اما می‌خواهید ابتدا چیزهایی را بررسی کنید.

فورا سعی کنید از راه‌های دیگر با این شخص یا با افرادی که ممکن است از محل نگهداری او مطلع باشد تماس بگیرید.

پای رمزارزها در میان باشد: اگر شخصی درخواست پرداخت به بیت کوین را داشته باشد، باید بیشتر شک کنید!

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین