با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هوش مصنوعی اپل چه ویژگی های دارد؟
عکس : هوش مصنوعی اپل

شرکت اپل سرانجام ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را معرفی کرد، امکاناتی که با همکاری OpenAI سازنده چت جی پی تی قرار است عقب‌ماندگی اپل از رقابت هوش مصنوعی را جبران کند.

به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از فردای اقتصاد شرکت اپل سرانجام ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را معرفی کرد، امکاناتی که با همکاری OpenAI سازنده چت جی پی تی قرار است عقب‌ماندگی اپل از رقابت هوش مصنوعی را جبران کند. در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل، مهمترین بخش ارایه مدیران این شرکت به ویژگی‌های هوش مصنوعی اختصاص داشت هرچند این امکانات بسیاری از کاربران اپل را راضی نکرد و سهامداران هم واکنش محتاطانه‌ای به این ویژگی‌ها نشان دادند. در ادامه به مهمترین امکاناتی که اپل در این رویداد معرفی کرد می‌پردازیم:

امکانات هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس

تیم کوک-هوش مصنوعی قدم اصلی بعدی اپل است
عکس : تیم کوک-هوش مصنوعی قدم اصلی بعدی اپل است

اپل در این رویداد سیستم هوش مصنوعی خود را با نام Apple Intelligence معرفی کرد. تیم کوک در توصیف این سیستم گفت که این فناوری فراتر از "هوش مصنوعی" است و به سمت "هوش شخصی" پیش می‌رود

اپل این ویژگی را برای همه دستگاه‌های خود شامل آیفون، آیپد و مک فعال می‌کند و قرار است در پاییز امسال روی سیستم‌عامل‌های جدید در دسترس قرار بگیرد.

کریق فدریقی معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل در این رویداد گفت که از طریق همکاری با OpenAI امکان دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی از طریق دستیار Siri به طور رایگان برای همه کاربران اپل فعال می‌شود.



اپل اینتلیجنس
عکس : اپل اینتلیجنس

اعلان‌های مبتنی بر زمینه: اپل اینتجلینس می‌تواند تشخیص دهد که کدام اعلان‌ها برای شخص کاربر مهم هستند وآنها را از پیام‌های غیر مهم تفکیک کند.
تولید تصویر: اپل اینتلیجنس می‌تواند عکس‌های جدیدی بر اساس کتابخانه عکس شما تولید کند. این کاری است که الان برخی پلتفرمهای تولید عکس با هوش مصنوعی انجام می‌دهند. حالا کاربر این ویژگی را روی دستگاه خود در دسترس دارد.
وظایف بین‌برنامه‌ای: هوش مصنوعی اپل  می‌تواند به برنامه‌های شما وارد شود و وظایف را به نیابت از شما انجام دهد. یکی از مثال‌هایی که کریگ فدریقی در این مراسم ارائه داد، درخواست از Apple Intelligence برای پیدا کردن فایل‌های ارسال شده توسط یک مخاطب در یک بازه زمانی مشخص بود.

تمرکز بر زمینه شخصی:   اپل اینتجلینس می‌تواند از تمام فعالیت‌های شما و همچنین از آنچه روی صفحه‌تان است را ببیند و از آن استفاده کند. به عنوان مثال، می‌توانید از آن بپرسید آیا جابه‌جایی یک جلسه باعث تأخیر در یک قرار در زندگی شخصی شما می‌شود یا نه.
محاسبات ابری خصوصی:  اپل اینتلیجنس از مدل‌های مبتنی بر ابر بر روی سرورهای خاص با استفاده از Apple Silicon برای اطمینان از خصوصی و امن بودن داده‌های کاربر استفاده می‌کند. اگر درخواستی نیاز به ارسال به یک سرور ابری داشته باشد، اپل می‌گوید که فقط یک انتخاب محدود از داده‌ها را به روش "رمزنگاری شده" ارسال خواهد کرد.
 



ویژگی‌های تازه در آی او اس ۱۸

 ایمیل‌های مهم به صورت خودکار اولویت‌بندی می‌شوند
عکس : ایمیل‌های مهم به صورت خودکار اولویت‌بندی می‌شوند

اپل سیستم عامل iOS 18 را با ویژگی‌های بسیاری برای شخصی‌سازی معرفی کرد. برخی از ویژگی‌های تازه در سیستم‌عامل جدید موبایل اپل را در اینجا اشاره می‌کنیم:

سفارشی‌سازی‌های صفحه اصلی: کاربران می‌توانند برنامه‌های خود را به روش‌های جدید مرتب کنند، رنگ‌ها را تغییر دهند و میزان تاریکی برنامه‌ها را تنظیم کنند. به عنوان مثال، افراد می‌توانند برنامه‌های خود را طوری مرتب کنند که عکس پس‌زمینه‌شان را حذف نکند.

به‌روزرسانی‌های حفظ حریم خصوصی: کاربران می‌توانند برنامه‌های خود  را قفل کنند تا حتی در صورتی که گوشی خود را در اختیار آنها گذاشتند نتوانند بدون احراز هویت داخل آن برنامه‌ها را ببینند. 

روش‌های جدید برای استفاده از پیام‌ها: کاربران می‌توانند افکت‌های جدید به متن‌های خود اضافه کنند و با ایموجی‌های جدید به پیام‌ها واکنش نشان دهند.

پیام‌ها از طریق ماهواره: کاربران قادر خواهند بود پیام‌های iMessage و SMS را از طریق ماهواره ارسال کنند. این ویژگی پیش از این فقط برای برخی کاربران در آمریکا و کانادا در دسترس بود. اپل البته این ویژگی‌ را برای همه کاربران جهانی فعال نمی‌کند.

پرداخت با لمس : یک راه سریع و خصوصی برای پرداخت پول به دیگران فقط با نگه داشتن گوشی‌ها کنار هم.

بازی: بازی در iOS 18 فعالیت‌های پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند و با کنترلرهای بی‌سیم و AirPods بهبود می‌یابد.

عکس‌ها: در سیستم عامل جدید اپل جستجو در میان عکس‌ها برای کاربران آسان‌تر خواهد شد.
 



دیگر ویژگی‌های دستگاه‌های اپل

موضوع هوش مصنوعی و حفظ حریم خصوصی کاربران یکی از مهمترین بخشهای ارایه مدیران اپل بود. به گفته آنها سیستم کلاد خصوصی اپل به حفظ امنیت اطلاعات کاربران بسیار کمک می‌کند.

اپل در این رویداد همچنین سیستم عامل جدید macOS Sequoia را برای دستگاه‌های مک رونمایی کرد که شامل ویژگی‌های مشابه اپل اینتلیجنس در آیفون و آیپد است.

اپل همچنین visionOS 2، آخرین نسخه نرم‌افزار هدست Vision Pro را معرفی کرد. ویژگی‌های جدیدی مانند ایجاد تصاویر فضایی از عکس‌های معمولی و حرکات دست جدید برای کنترل و نمایش محتوا دارد. این دستگاه به زودی در بازار جهانی عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن از 13 ژوئن در چین، هنگ کنگ، ژاپن و سنگاپور آغاز می‌شود و فروش از 28 ژوئن آغاز خواهد شد. سپس در کشورهای دیگری مانند استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز عرضه خواهد شد.

نرم‌افزار جدید AirPods مکالمات تلفنی را با حذف نویز پس‌زمینه بهبود می‌بخشد. اپل واچ نیز قابلیت‌های بهداشتی جدیدی مانند پیگیری بارداری و نمایش آمار حیاتی به‌صورت فوری خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران واکنش محتاطانه‌ای به این رویداد داشتند و سهام اپل تقریباً 2 درصد کاهش یافت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، گفت که هوش مصنوعی "قدم بزرگ بعدی" برای این شرکت خواهد بود. او امیدوار است که این ویژگی‌ها کاربران را وفادارتر کند و آنها را به ارتقای دستگاه‌های خود ترغیب کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین