متا مالک فیسبوک، اعلام کرد تغییرات عمدهای را در سیاستهای خود در مورد رسانههای دیجیتالی و تغییر یافته توسط فناوریهای جدید هوش مصنوعی اجرا میکند.
به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از فارس «مونیکا بیکرت»، معاون سیاست محتوای این شرکت در یک پست وبلاگ گفت که متا از ماه می(اردیبهشت-خرداد)، برای ویدئوها، تصاویر و صداهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، برچسبهای «ساخته شده با هوش مصنوعی» را اعمال میکند.
بیکرت گفت متا همچنین برچسبهای مجزا و برجستهتری را برای رسانههای تغییر یافته دیجیتالی که خطر فریب مادی مردم را دارند، اعمال میکند، صرف نظر از اینکه محتوا با استفاده از هوش مصنوعی یا ابزارهای دیگر ایجاد شده باشد.
رویکرد جدید، رفتار شرکت با محتوای دستکاری شده را تغییر خواهد داد. متا به جای حذف محتوا آن را حفظ کرده و در عین حال اطلاعاتی درباره نحوه ایجاد آن به بینندگان ارائه میدهد.
متا قبلاً با استفاده از نشانگرهای نامرئی موجود در فایل ها طرحی را برای شناسایی تصاویر ساخته شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی سایر شرکت ها اعلام کرده بود، اما در آن زمان تاریخ شروع را اعلام نکرد.
یکی از سخنگویان شرکت گفت که رویکرد جدید برچسبگذاری در فیسبوک، اینستاگرام و تردز اعمال میشود. سایر خدمات آن از جمله هدست های واقعیت مجازی کوئست و واتساپ تحت قوانین متفاوتی قرار دارند.
سخنگوی متا گفت که بلافاصله شروع به استفاده از برچسب های برجسته تر پرخطر خواهد کرد.
این تغییرات ماهها قبل از انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر(آبان-آذر) رخ میدهد که محققان فناوری هشدار میدهند ممکن است با فناوریهای جدید هوش مصنوعی مولد دگرگون شود.