با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
توسعه نوعی شبکه عصبی که می‌تواند ۱۰ هزار بار سریعتر از انسان از کوه‌های یخی نقشه برداری کند
عکس : توسعه نوعی شبکه عصبی که می‌تواند ۱۰ هزار بار سریعتر از انسان از کوه‌های یخی نقشه برداری کند

دانشمندان ی شبکه عصبی با کمک هوش مصنوع ی توسعه دادند که می‌تواند با سرعت بیشتری به نقشه برداری کوه‌های یخی بپردازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدل‌های هوش مصنوع ی دارای مزیت‌های بسیار زیادی هستند که یکی از آنها انجام وظایف ساده و زمان بر با سرعت بیشتری نسبت به انسان است‌. از این رو پژوهشگران دانشگاه لیدز تلاش کرده‌اند تا با توسعه یک شبکه عصبی عمل نقشه برداری از کوه‌های یخی را تنها در زمان یک صدم ثانیه انجام دهند.

به گفته دانشمندان دنبال کردن و بررسی کوه‌های عظیم یخی در جنوبگان به طور دستی با دشواری‌هایی همراه است. به عنوان مثال اندازه‌گیری یک کوه یخی که یک دهه پیش از جنوبگان جدا شده و اندازه آن به وسعت کشور سنگاپور است به طور دستی کاملاً غیر ممکن به نظر می‌رسد.

از طرفی کوه‌های یخی به عنوان اجزای مهم در جنوبگان در تمامی پژوهش‌ها حضور داشته و روی فیزیک، شیمی و زیست اقیانوس و عملیات دریایی نیز موثر هستند. از این رو اندازه‌گیری وسعت، نظارت بر آنها و تعیین موقعیت انها می‌تواند بسیار حیاتی باشد.

اکنون پژوهشگران با کمک داده‌های ماهواره‌ای سنجش از راه دور متعلق به آژانس فضایی اروپا موفق به توسعه نوعی الگوریتم هوش مصنوعی شده‌اند که می‌تواند به راحتی و با دقت ۹۹ درصد کوه‌های یخی را تشخیص داده و سریع‌تر از انسان نقش برداری آنها را انجام دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین