این ویژگی که Summarizer نام دارد، توضیحات مختصری را برای سؤالات در برخی نتایج جستوجو ایجاد و آن را با پیوندهای پاورقی به منابع اطلاعاتی خود ترکیب میکند. همچنین برای ارائه قطعاتی غنیتر از متن که در نتایج جستوجوی معمولیتر میبینید، طراحی شده است.این نمونه جدید از تعمیرات اساسی است که تجارت موتورهای جستوجو را فراگرفتهاست. گوگل برای سالها پاسخهای مستقیم بیشتری را به پرسشهای جستوجو اضافه میکند، نقشهها، ساعات کاری، اشعار آهنگ و توصیههای محصول را به همراه پیوندهای سنتی به وبسایتهای دیگران نشان میدهد. انقلاب هوشمصنوعی این ابزار را به سطح جدیدی میبرد، به عنوان مثال با نتایج جستوجوی جدید بینگ که با هوشمصنوعی تقویت شده و تواناییهای مکالمهای که گاهی اوقات پرخاشگر است.
مدلهای زبانی مانند مدلی که ChatGPT را تقویت میکند، برای تشخیص الگوها از بخشهای وسیع متن از اینترنت آموزش دیدهاند. آنها میتوانند نتایج چشمگیر، ترکیب جملات منسجم و حتی نوشتن مقاله در مورد موضوعات مختلف ارائه کنند. اما هوشمصنوعی LLM واقعا چیزی نمیداند و لحن معتبر آنها میتواند گمراهکننده باشد. Brave که هوشمصنوعی خود را برای Summarizer ساختهاست، در مورد استفاده از آن احتیاطهایی ارائه کرد.
Brave در مورد Summarizer میگوید: «بسیار مهم است که به کاربران یادآوری کنیم که نباید همه چیزهایی را که یک سیستم هوشمصنوعی تولید میکند باور کرد، تقریبا به همان شیوه نباید همه چیزهایی را که در وب منتشر میشود باور کرد. مهم نیست نتایج مدلهای هوشمصنوعی چقدر میتواند چشمگیر باشد، در هر حال باید به خاطر داشتهباشیم که نباید تفکر انتقادی را در مورد چیزهایی که میخوانیم کنار بگذاریم و آنها را دربست قبول کنیم.»
در آزمایش من، نتایج مفیدی برای برخی پرس و جوها ارائه کرد - به عنوان مثال، «پیکسل باینینگ چیست؟» و «اعداد روی دیوارههای لاستیک به چه معناست؟» اما همچنین برای مدیریت منسجم عناصر زمان برای سؤالات رویدادهای جاری مانند «با بالون جاسوسی چینی چه اتفاقی افتاد؟» و «آیا اتحادیهاروپا خرید اکتیویژن مایکروسافت را تایید خواهد کرد؟» مشکل دارد.Brave یک دکمه بازخورد برای نظرات در مورد نتایج Summarizer خود ارائه میکند و این ویژگی را میتوان در تنظیمات غیرفعال کرد.Brave نمونهای غیرمعمول از یک شرکت مرورگر مستقل است که با وجود تسلط کروم گوگل و تا حدی سافاری اپل، جایگاهی برای خود ایجاد کرد. این شرکت Chromium، پروژه نرم افزاری تحت رهبری گوگل که زیربنای کروم است، متکی بوده اما موتور جستوجو و سیستم تبلیغاتی خود را ساختهاست.Brave با حذف تبلیغات و ردیابی فناوری از وبسایتها بهطور پیشفرض، جای پای خود را در بازار مرورگرها بهعنوان جایگزین فناوری تبلیغات حریم خصوصی باز کرد. در حال حاضر حدود 57میلیون نفر هر ماه از این مرورگر استفاده میکنند و موتور جستوجویی که این شرکت در مرورگر ایجاد کردهاست، در حال حاضر روزانه 22میلیون درخواست ارائه میکند. Summarizerاکنون در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل در دسترس است.