با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
‌تولید نهال و نشای کاپاریس برای اولین بار در کشور
عکس : گیاه دارویی کاپاریس

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید نهال و نشای گیاه دارویی کاپاریس (کبر) به رونق کشاورزی در برخی مناطق کم‌برخوردار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان کمک می‌کند. کاپاریس ،گیاهی دارویی با نام‌های دیگر کبر، کور ، کور ز ، خیارشنگ و...است که در ایران به‌وفور پیدا می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری کشاورزی سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم این گیاه به دلیل نیاز کم‌به آب ومواد غذایی، برای کشت در مناطق کم‌بازده مناسب است. کشت کاپاریس می‌تواند به رونق کشاورزی در مناطق کم‌برخوردار و ایجاد محل برای ساکنین این مناطق کمک کند.

برداشت، فرآوری و کاپاریس می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی را در این مناطق ایجاد کند. کاپاریس گیاهی با ارزش اقتصادی بالا ست و می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد. کاپاریس دارای خواص دارویی متعددی است که از جمله آن می‌توان به کاهش کلسترول، ضد سرطان بودن و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.کاپاریس به دلیل نیاز کم‌به آب،برای کشت درمناطق خشک وکم‌آب مناسب است.

ریشه‌های عمیق کاپاریس به تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش آن کمک می‌کند.‌علاوه بر این، کاپاریس به دلیل طعم و خواصی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک محصول غذایی با ارزش به بازار‌های جهانی عرضه شود.‌این شرکت دانش‌بنیان با تولید نهال و نشاء کاپاریس به روش‌های دانش‌بنیان، گامی مهم در جهت توسعه کشت این گیاه در ایران برداشته شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین