شرکت Hermeus مستقر در جورجیا که هدف آن توسعه اولین هواپیمای فراصوت غیرنظامی جهان است، در حال آزمایش نمونه اولیه Quarterhorse Mk1 خود میباشد و طبق گفته ای.جی پِیپلیکا، مدیرعامل شرکت، این هواپیما با استفاده از استارلینک به طور موفقیتآمیز حرکت کرده است.
از سوی دیگر، Boom Supersonic، دیش استارلینک را روی هواپیمای نظارتی خود برای آزمایشهای مدل XB-1 نصب کرده و این دیش را در سرعت 0.95 ماخ پرواز داده است تا برای پخش زنده فراصوت از طریق استارلینک آماده شود.
به گزارش سرویس اخبار فناوری های هوافضا سایت شات ایکس و به نقل از تکناک شرکت Hermeus در حال توسعه هواپیمای هایپرسونیک هالسیون میباشد، که امیدوار است نخستین هواپیمای مسافربری هایپرسونیک تاریخ باشد.
همچنین این شرکت برای توسعه هالسیون و جت نظامی بدون سرنشین دارکهورس، روی نمونه اولیه کوارترهورس Mk 1 کار میکند.
نخستین هواپیمای آزمایشی کوارترهورس، “Mk1” میباشد، که برای پرواز طراحی شده است. شرکت Hermeus این هواپیما را در ماه مارس رونمایی و اعلام کرد که این هواپیما ابتدا پرتاب و فرود با سرعت بالا را آزمایش خواهد کرد.
از آنجایی که Mk1 یک هواپیمای بدون سرنشین است، Hermeus آن را از راه دور کنترل خواهد کرد. آزمایشهای این هواپیما در پایگاه هوایی ادواردز انجام خواهد شد و طبق گفته مدیرعامل Hermeus در در پلتفرم “X”، شرکت او ظرف مدت 17 روز یک ترمینال استارلینک اسپیسایکس را روی این هواپیما نصب و آزمایش کرده است.
پیپلیکا اعلام کرد که ماجراجویی شرکت او برای ادغام استارلینک با هواپیمای Mk1 تازه آغاز شده است.
این ادغام نیاز به یک سیستم ارتباطی فراتر از دید مستقیم (BVLOS) دارد، چرا که هواپیما باید از راه دور کنترل شود.
دو روز پس از اینکه Hermeus تصمیم گرفت از استارلینک استفاده کند، اسپیسایکس ترمینالها را به این شرکت تحویل داد. هفت روز بعد، این شرکت شبیهسازیهایی از Mk1 و استارلینک انجام داد و شش روز پس از آن، ادغام استارلینک با Mk1 کامل شد.
همچنین در همین زمان، یک مدل آزمایشی از Mk1 در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفت که پس از تثبیتکننده عمودی، دیش استارلینک روی هواپیما نصب شده بود.
روز بعد، شرکت Hermeus موفق شد هواپیمای Mk1 را از راه دور با استفاده از اتصال استارلینک به حرکت درآورد.
پس از انجام آزمایشهای ایستگاه زمینی، زیرسیستمها و سایر آزمایشها، این شرکت قصد دارد اولین آزمایش پرواز Mk1 را در سال 2025 انجام دهد.
در حالی که Hermeus هنوز ترمینال استارلینک را در برنامه آزمایشی خود پرواز نداده است، اما پیپلیکا و شرکت او اطلاعاتی درباره استفاده از استارلینک در پروژههای دیگر فاش کردند.
شرکت Boom Supersonic نیز اعلام کرد که چگونه از استارلینک در توسعه خود استفاده میکند. بلیک شال، مدیرعامل Boom Supersonic، در پلتفرم “X” گفت که شرکت او یک ترمینال مینی استارلینک را روی هواپیمای T-38 نصب و در مدت ۱۵ روز آن را آزمایش کرده است.
این آزمایشها بخشی از هدف Boom برای پخش زنده اولین پرواز آزمایشی هواپیمای فراصوت XB-1 است.
هواپیمای XB-1 بوم یک نمونه اولیه به مقیاس یکسوم از هواپیمای مسافربری Overture این شرکت است. شرکت Boom قصد دارد پروازهای آزمایشی XB-1 را در سال آینده آغاز کند.
به گفته بلیک شال، شرکت او یک ترمینال مینی استارلینک خرید و ابتدا آن را روی یک خودروی میاتا آزمایش کرد. سپس یک پایه سفارشی سهبعدی ساخت و ترمینال را در هواپیمای T-38 نصب کرد. این آزمایشها در سرعت 0.95 ماخ تنها در ۱۵ روز انجام شد.