اما در کنار استفاده از تبلیغات یوتیوب، یک سری از تکنیکها در روند ساخت ویدئو در این شبکه نیز وجود دارند که رعایت آنها باعث میشود خود الگوریتم یوتیوب ویدئو های شما را به کسانی که کانال شما را دنبال نمیکنند نشان دهد. در این مقاله قصد داریم تا ۱۲ مورد از این تکنیکهای کاربردی را به شما معرفی کنیم.
۱. مخاطب هدف خود را بشناسید
توجه داشته باشید قبل از اینکه هرگونه استراتژی برای ساخت ویدئو های خود طراحی کنید، باید مخاطب هدف آن را مشخص کنید. تعیین کردن علایق، اولویتها و اطلاعات دموگرافیک مخاطبان هدف به شما کمک میکند تا در ابتدا مشخص کنید که ویدئو های شما برای چه کاربرانی مفید است؛ و سپس میتوانید استراتژی تولید محتوا خود را به گونهای طراحی کنید که به خوبی به سؤالات و نیازهای کاربرانتان پاسخ دهد.
۲. ویدئو های باکیفیت بسازید
یکی از نکات مهمی که در ساخت ویدئو های یوتیوب باید به آن توجه داشت، آن است که کیفیت همیشه از کمیت مهمتر است. سعی کنید زمان خود را صرف ساختن ویدئو های جذاب و آموزندهای کنید که پرطرفدار بوده و به اصطلاح سرچ خور بالایی دارند. توجه داشته باشید که یک محتوا جذاب باعث جلب توجه سابسکرایبرها شده و موجب میشود تا سایر ویدئو های کانال شما را هم تماشا کنند.
۳. عنوانهای ویدئو های خود را بهینه کنید
عنوانهای جذابی برای مخاطبان خود انتخاب کنید که باعث ایجاد حس کنجکاوی در کاربران شود. سعی کنید در عنوان ویدئو های خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کرده که سرچ آن را هم برای موتور جستوجو یوتیوب و هم برای کاربران آسانتر کند.
۴. تامنیل های جذاب برای ویدئو های خود طراحی کنید
تامنیل ویدئو اولین چیزی است که کاربران آن را میبینند. بنابراین بسیار مهم است که در وهله اول به خوبی بتوانید توجه آنها را به ویدئو خود جلب کنید. سعی کنید تامنیل هایی را طراحی کنید که یک سرنخ کلی از محتوا ویدئو شما به کاربران داده و دلیلی برای کلیک بر روی ویدئو شما به آنها بدهند.
۵. از قدرت سایر شبکههای مجازی غافل نشوید
سعی کنید با انتشار ویدئو های خود در سایر پلتفرمهای سوشال مدیا مثل اینستاگرام، توییتر و تلگرام، ویدئو های خود را به کاربران تازهای که ممکن است هنوز کانال شما را سابسکرایب نکرده باشند نشان دهید. در این مورد با سایر تولیدکنندگان محتوا فعال در حوزه کاری خود همکاری داشته و از پتانسیل مخاطبان آنها نیز برای افزایش بازدید یوتیوب استفاده کنید.
۶. با سایر یوتیوبر ها همکاری کنید
جدا از همکاری با تولیدکنندگان محتوا در سایر پلتفرمهای سوشال مدیا، همکاری با یوتیوبر های شناختهشده نیز این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا ویدئو های خود را به کاربران بیشتری نشان داده و بدین ترتیب بتوانید تعداد سابسکرایبرهای بیشتری را به کانال خود اضافه کنید.
جالب است بدانید که همکاری یوتیوبر ها با یکدیگر برای ساخت ویدئو موردی است که بسیار موردعلاقه کاربران قرار گرفته و ویدئو هایی از این دست معمولاً ویو، لایک و کامنتهای بیشتری میگیرند. از یوتیوبر های فعال در کشور خودمان که از این تکنیک برای افزایش مخاطبان خود استفاده میکند؛ میتوان به پوتک، فرشاد سایلنت و سوگنگ اشاره کرد که همکاری سازندهای در این شبکه با یکدیگر دارند.
۷. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید
بسیار مهم است که داشتن تعامل مداوم با سابسکرایبرهای کانال را به عنوان یکی از اولویتهای خود در مدیریت کانال یوتیوب قرار دهید. درست است که داشتن تعامل مداوم و جواب دادن به همه نظرات کاربران مقداری خستهکننده به نظر برسد؛ اما توجه داشته باشید که در این مورد هیچ یک از کامنتهای کاربران خود را بدون پاسخ باقی نگذارید.
پاسخ دادن به نظرات و کامنتهای دریافتی از سمت کاربران، نقصها و مواردی که کاربران ممکن است در تماشا ویدئوهای شما با آنها مواجه شده باشند را برای شما مشخص کرده و بدین ترتیب شما میتوانید با برطرف کردن آنها، تجربه بهتری از تماشا ویدئوهایتان را برای کاربران خود رقم بزنید. از طرفی دیگر، داشتن تعامل مداوم با کاربران برای الگوریتم گوگل مشخص میکند که شما برای سابسکرایبرهای خود ارزش قائل هستید و باور کنید هیچ چیزی به اندازه این مورد برای گوگل بااهمیت نمیباشد. بنابراین توجه به این مورد باعث میشود تا خود الگوریتم گوگل به صورت خودکار ویدئوهای شما را به سایر افرادی که هنوز آنها را تماشا نکردهاند نشان دهد.
۸. از آنالیتیکس یوتیوب استفاده کنید
به طور مداوم از قسمت آنالیتیکس، آنالیز ویدئوهای خود را مشاهده کنید؛ این مورد به شما کمک میکند تا دیتاهای کاربردی در رابطه با نحوه رفتار کاربران خود در تماشا ویدئوها به دست آورید. بررسی مداوم آنالیز ویدئوها به شما کمک میکند تا استراتژی ساخت ویدئوهای خود را به گونهای طراحی کنید که بهترین تعامل را از سمت کاربران بگیرد.
۹. در آپلود کردن ویدئو استمرار داشته باشید
سعی کنید برای آپلود ویدئوهای خود، یک برنامه منظم داشته باشید. داشتن یک تقویم محتوایی برای آپلود کردن ویدئو این نوید را به سابسکرایبرهای شما میدهد که شما قرار است به آپلود کردن ویدئو ادامه داده و محتواهای جدیدی برای ارائه داشته باشید. این مورد باعث ایجاد نوعی حس وفاداری در سابسکرایبرها شده که در نهایت افزایش بازدید یوتیوب را برای شما به همراه دارد.
۱۰. الگوریتم یوتیوب را بشناسید
برای اینکه بتوانید بازدیدهای بیشتری در یوتیوب بگیرید؛ باید الگوریتم آن را نیز به خوبی شناخته و با نحوه کار آن آشنا باشید. وقتی که صحبت از پیشنهاد دادن ویدئو شما به کاربران از سمت الگوریتم یوتیوب به میان میآید؛ مواردی مثل مرتبط بودن ویدئو شما با سرچ کاربران، نرخ اینگیجمنتی که با آنها دارید و واچ تایم ویدئو به عنوان فاکتورهای تعیینکننده و مهم شناخته میشوند.
۱۱. با ترندهای روز همراه شوید
موضوعات ترند روز به عنوان موجی در نظر گرفته میشوند که شما باید با سوار شدن بر آنها، نرخ تعامل و بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که به طور مداوم موضوعات داغ و ترند حوزه فعالیت خود را پیدا کرده و استراتژی ساخت ویدئوهای خود را بر اساس آنها طراحی کنید. دقت داشته باشید که استفاده از ترندهای روز برای تولید محتوا همواره برای کاربران جذاب بوده و باعث افزایش بازدید یوتیوب میشود.
۱۲. در کامیونیتیهای یوتیوب حضور فعال داشته باشید
کامیونیتیهای یوتیوب یکی از قسمتهای جذاب این شبکه هستند که این قابلیت را دارند تا نرخ تعامل کانال شما را افزایش دهند. سعی کنید در کامیونیتی و انجمنهای حوزه کاری خود فعالیت مستمر داشته و در آنها تجربه و دانش خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
سخن پایانی
افزایش بازدید یوتیوب نیازمند فداکاری، طراحی استراتژی مناسب ساخت ویدئو و داشتن درک عمیقی از مخاطبان هدف و نیازهای آنها دارد. سعی کنید از این ۱۲ تکنیک کاربردی استفاده کنید تا آمار بازدید ویدئوهای خود را افزایش داده و بتوانید کانال خود را به تعداد کاربران بیشتری نشان دهید.