با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه حالت Hibenate را در ویندوز۱۱ فعال کنیم؟
عکس : هایپرنت در ویندوز 11

ویندوز۱۱ در زمینه طراحی و تجربه کاربری دستخوش تحولات قابل توجهی شده است. با این وجود، بسیاری از تنظیمات و ویژگی‌های پیچیده همچنان در پس زمینه کنترل پنل به شیوه سنتی خود عمل می‌کنند.

برای مثال، قابلیت حالت Hibenate همانند ویندوز۱۰ به کار خودادامه می‌دهد. این ویژگی، که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی طراحی شده، شباهت زیادی به حالت Sleep دارد، اما با ذخیره آخرین وضعیت سیستم برروی حافظه هارد دیسک یا SSD، به بهبود عمر باتری کمک می‌کند.این ویژگی، که کمی آهسته‌تر از حالت Sleep عمل می‌کند، وضعیت سیستم را بر روی درایو سیستم به جای RAM ذخیره می‌کند. با این حال، همچنان یک روش مؤثر برای افزایش عمر باتری در ویندوز۱۱ است، به خصوص برای لپ‌تاپ‌ها. متأسفانه، این ویژگی به طور خودکار دربیشتر سیستم‌های ویندوز۱۱ فعال نیست.

۱- کدامیک بهتر است؛ حالت Hibenate یا Sleep؟
بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با عمر باتری طولانی در دسترس است، اما استقامت باتری هنگام استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ بدون شارژر همچنان یک دغدغه معمول است. ویژگی‌های مدیریت انرژی در ویندوز۱۱ می‌توانند تا حدی کمک کننده باشد، اما برای بهره‌برداری موثر از آنها، شناخت نحوه کارکردشان ضروری است. قراردادن لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی درحالت Sleep، وضعیت فعلی سیستم را که شامل اسناد باز و برنامه‌های درحال اجراست، حفظ می‌کند. وضعیت سیستم در RAM ذخیره شده و رایانه وارد حالت کم‌مصرف می‌شود.   این برای زمان‌های استراحت کوتاه ایده‌آل است، زیرا به سرعت می‌توانید کار خود را از جایی که رها کرده‌اید، از سر بگیرید. توجه داشته باشید که Sleep همچنان مقدار کمی از عمر باتری را مصرف می‌کند و اگر باتری در این حالت کاملا خالی شود، اطلاعات ذخیره نشده از دست می‌رو‌د. ازسوی دیگر، حالت Hibenate وضعیت فعلی سیستم شما را در هارد دیسک یا SSD ذخیره کرده و سیستم را خاموش می‌کند. تفاوت اصلی بین خاموش کردن عادی و حالت Hibenate در این است که در حالت Hibenate، وضعیت سیستم ذخیره می‌شود. بر خلاف حالت Sleep، سیستم در حالت Hibenate هیچ مصرف برقی ندارد. وقتی دوباره رایانه را روشن می‌کنید، برنامه‌ها و اسناد شما دقیقا همان‌طور که پیش از Hibenate بود‌، باز می‌شو‌د.


۲- نحوه فعال کردن حالت Hibenate در ویندوز۱۱ با استفاده از کنترل پنل

سریع ترین راه برای فعال کردن حالت هایبرنیت در ویندوز۱۱، استفاده از منوی گزینه‌های انرژی در کنترل‌پنل است.

۳- Control Panel​​​​​​​
منوی Start را اجرا کرده و Control Panel را جستجو کنید.

۴- Hardware and Sound​​​​​​​
از منوی کنترل پنل، روی Hardware and Sound کلیک کنید.

۵- Power Options
در بخش Power Options، روی Change what the power buttons do کلیک کنید.

۶- Hibenate
گزینه Hibenate را در پایین خواهید دید اما احتمالا خاکستری است. برای دسترسی به  تنظیمات خاکستری روی تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیست، کلیک کنید.

۸- کادر کنار تنظیمات Hibenate را علامت بزنید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

۹- این تمام چیزی است که باید انجام دهید. دفعه بعد که روی منوی پاور ویندوز ۱۱ کلیک کردید، گزینه Hibenate را درست بالای گزینه Shut Down خواهید دید. برای غیرفعال کردن حالت Hibenate، همان مراحل بالا را دنبال کنید و فقط وقتی به منوی Power Options رسیدید، تیک تنظیمات Hibenate را بردارید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین