با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آخرین آپدیت از اولین نسخه ویندوز 11 در راه است
عکس : آخرین آپدیت از اولین نسخه ویندوز 11

امروز مایکروسافت با انتشار یک اطلاعیه بسیار مهم به کاربرانی که همچنان از نسخه اولیه ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند، یادآوری کرد که پشتیبانی از این سیستم‌عامل از اواسط مهر ماه به پایان رسیده و کاربران باید هرچه زودتر به نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۱ مثل 22H2 سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند. آپدیت امنیتی ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر ۱۴۰۲) آخرین به‌روزرسانی امنیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱1 نسخه 21H2 خواهد بود.

مایکروسافت بار دیگر با ویندوز ۱۱ خود سروصدای زیادی به پا کرده و باعث نگرانی بسیاری از کاربران این سیستم‌عامل تقریباً جدید شده است.

بر اساس اعلامیه منتشر شده در صفحه سلامت ویندوز مایکروسافت، آپدیت امنیتی ماه اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ نسخه 21H2 خواهد بود و پس از این آپدیت نسخه فوق دیگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نخواهد کرد.

در بخش‌هایی از اعلامیه مایکروسافت آمده است: «آپدیت پیش‌نمایش غیرامنیتی سپتامبر ۲۰۲۳ آخرین به‌روزرسانی اختیاری و آپدیت امنیتی اکتبر ۲۰۲۳ نیز آخرین به‌روزرسانی امنیتی ویندوز ۱۱ نسخه 21H2 خواهند بود.»

به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز 11 ضروری هستند

اما چرا این اطلاعیه مایکروسافت بسیار مهم است؟ برای درک این موضوع باید به اهمیت چشمگیر آپدیت‌های امنیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ اشاره کرد. این آپدیت‌ها حاوی وصله‌های امنیتی بسیار مهمی هستند چرا که هرگونه آسیب‌پذیری امنیتی در سیستم‌عامل ویندوز را برطرف کرده و رایانه‌های شخصی را در برابر تهدیدات احتمالی تقویت می‌کنند.

به گزارش Onmsft، آپدیت مداوم و نصب این به‌روزرسانی‌های امنیتی به نوعی تضمین می‌کند که سیستم‌عامل کامپیوتر شما از آخرین سیستم‌های دفاعی در برابر حملات سایبری مجهز شده است. با این حال، هنگامی که ویندوز ۱۱ نسخه 21H2 دریافت به‌روزرسانی‌های مهم امنیتی را پس از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر ۱۴۰۲) متوقف کند، رایانه‌های شخصی مجهز به این سیستم‌عامل در معرض آسیب‌پذیری‌های کشف نشده و تهدیدات سایبری قرار خواهند گرفت.

خوشبختانه مایکروسافت قصد دارد آپدیت‌های مربوط به ویژگی‌های جدید را همچنان برای ویندوز ۱۱ نسخه 21H2 عرضه کند، موضوعی که نشان می‌دهد کاربر امکان ارتقا به نسخه جدیدتر سیستم‌عامل مانند ویندوز ۱۱ نسخه 22H2 را دارد. در صورتی که سیستم‌عامل ویندوز خود را به این نسخه جدیدتر ارتقا دهید، بدون مشکل می‌توانید آپدیت‌های امنیتی بعدی ویندوز را دریافت کنید.

منبع : شهر سخت افزار

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین