با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رفع مشکل پخش نشدن صدا با کابل hdmi در ویندوز
عکس : پخش نشدن صدا با کابل hdmi در ویندوز

اگر شما هم با وجود این‌که کابل HDMI را وصل کردید اما با مشکل صدا در تلویزیون و لپ تاپ‌های ویندوز ی مواجه هستید، در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل تمامی موارد احتمالی مشکل صدا hdmi را بررسی کرده و بهترین راه حل‌ها را به شما پیشنهاد دهیم. پس در مطلب رفع مشکل پخش نشدن صدا با کابل hdmi در ویندوز با ما باشید.

به گزارش سرویس اخبار نرم افزار سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید و بعد از اتصال کابل hdmi باز هم صدایی نمی‌شنوید، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید. البته اگر از وینذوزهای ۷، ۸ یا ۹ هم استفاده می‌کنید، باز هم راه حل‌ها برای شما کارساز خواهد بود.

حل مشکل صدا hdmi بابررسی تنظیمات پخش

مشکل صدا کابل HDMI
عکس : مشکل صدا کابل HDMI

آسان‌ترین راه حل ممکن این است که ازاتصال درست کابل HDMI به کامپیوتر و دستگاه پخش مطمئن باشید و بعد از این باید داخل منوی سرچ بار عبارت «کنترل پنل» را جست‌وجو کنید تا بتوانید Control Panel را باز کنید. حال باید گزینه Sound را انتخاب کنید تا در مرحله بعدی، از میان تب‌های موجود، تب Playback را انتخاب کنید. روی گزینه Digital Output Device راست کلیک کنید و در تب Set as Default Device اسم دستگاه پخش کننده صدا را به عنوان صدای پیش فرض انتخاب کنید و در پایان روی OK کلیک کنید.



به روزرسانی درایورهای صوتی

ابتدا باید روی This PC کلیک راست کنید وبعد ازآن گزینه Propertiesراانتخاب کنید.حال گزینه Device Manager را انتخاب کنید و بعد video and game controllers و Sounds رفته تا درایور دستگاه صوتی را پیدا کنید. روی آن هم راست کلیک کنید و در نهایت Update Driver را انتخاب کنید. همچنین مطمئن شوید که پیش از این کارها، آخرین نسخه درایور را دانلود و نصب کرده‌اید. روی search automatically for drivers کلیک کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین