به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام برخی کاربران، صبح روز گذشته و همزمان با آغاز ترافیک اولین روز سال تحصیلی و افزایش درخواستها، تاکسیهای اینترنتی با اختلال در سرویسدهی مواجه بودند.
بر این اساس در یکی از این اپلیکیشنها، بروز مشکل در محاسبه قیمت مشاهده شده و در اپلیکیشن دیگر هم خطای اختلال اینترنت اعلام شد. در طول روز گذشته این اختلال همچنان مشاهده می شد، هرچند به حداقل رسید.
تا زمان نگارش این خبر، هیچ یک از این ۲ تاکسی اینترنتی رسما توضیحی درباره این اتفاق منتشر نکردند. با این حال، یکی از تاکسی های اینترنتی با ارسال پیامی به خانوادهها اعلام کرده بود که ارائه سرویس تا روز ۱۰ مهرماه امکان پذیر نیست. در حالی که این شرکت قرار بود از سوم مهر ماه سرویس مدرسه را داشته باشد.
بنابراین احتمال دارد که ارائه نشدن این سرویس باعث افزایش درخواست ها و در نتیجه اختلال در تاکسی های اینترنتی شده باشد.
حالا این شرکت طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که ارائه سرویس مدرسه به دانش آموزان، از امروز (۴ مهر ماه) به صورت تدریجی آغاز میشود و طی روزهای آتی تا دهم مهرماه، ادامه پیدا خواهد کرد.
ارسال پیام و عدم ارائه سرویس طی روز گذشته باعث نارضایتی و سردرگمی خانوادهها شد. به طوری پدر و مادرها مجبور شدند امروز خودشان فرزندان را به مدرسه ببرند و برای برگشت آن هم با مشکل مواجه بودند.
به گفته روابط عمومی این شرکت مهمترین دلایل تاخیر در ارائه سرویس، افزایش چشمگیر درخواستهای والدین طی هفته آخر شهریور و غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواستهای متعدد والدین برای تغییر ساعات بوده است.
این شرکت اعلام کرده که برای نهایی کردن سرویس مدرسه تپسی و تخصیص راننده، لازم است کل درخواستها بر اساس مسیر رفت و برگشت و ساعت مدارس بررسی شود و دانشآموزانی که بیشترین همسانی را در این موارد باهم دارند، در یک سرویس قرار داده شوند. بر همین اساس، تغییراتی که پیش از این گفته شد، ارائه سرویس را با تاخیر مواجه کرد.