ایتنا : در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن آینده، اتحادیه اروپا از شرکتهای بزرگ فناوری دیجیتال از جمله فیسبوک و تیکتاک خواست تا محتویات جعل عمیق (دیپفیک) ساخته شده با هوش مصنوعی را در فضای مجازی شناسایی کرده و هشدار دهند.
ایتنا :در عصر دیجیتالی که در آن زندگی میکنیم، مرز بین واقعیت و فانتزی مبهم شده است. ظهور فناوری جعل عمیق (دیپ فیک) نگرانیهای عمده و بحث های جنجالی را در مورد صحت محتوای بصری ایجاد کرده است.
رویترز - Reuters :کارشناسان هوش مصنوعی و پیشگامان این حوزه در نامهای سرگشاده با تاکید بر ریسک های احتمالی دیپ فیک برای جامعه، خواهان تصویب قوانین بیشتری شدند.
دیجیاتو :OpenAI، گوگل، متا، آمازون، ادوبی و ایکس ازجمله شرکتهای امضاکننده این طرح هستند.
ایتنا :همانطور که فناوری دیپ فیک (جعل عمیق) پیشرفت کرده است، ابزارها و تکنیکهای طراحی شده برای شناسایی آنها نیز پیشرفت کرده است.
انگجت - ENGadget :دیپ فیک صدای رییس جمهور آمریکا دردسرساز شده است. تماس های رباتیک با این صوت از حدود ۲۵ هزار رای دهنده یک ایالت خواسته تا در انتخابات مقدماتی شرکت نکنند.
العین :۲۵ میلیون به باد رفت؛ دردسر هوش مصنوعی و «جعل عمیق» برای کارمند هنگکنگی
العین :آمریکا قصد دارد انتشار و بهاشتراکگذاری عکسهای برهنه افراد را که به صورت دیجیتال دستکاری شدهاند به یک جرم فدرال تبدیل کند.
دیجیاتو :شرکتهای نیکون، سونی و کانن روی فناوری جدیدی کار میکنند که از طریق خود دوربینها، تأیید اصالت عکسها را سادهتر میکند.
رویترز - Reuters :یک شرکت در لندن برای اولین بار از هوش مصنوعی برای کمپین های سیاسی یک کاندیدای دموکرات پارلمان آمریکا استفاده کرده است تا بتواند از این طریق بر رقیب جمهوری خواهش غلبه کند.
آنا :وزیر فناوری اطلاعات هند در حال تدوین قوانینی برای تنظیم دیپ فیک است.
باشگاه خبرنگاران جوان :ویدیوهای جعلی پدیده جدیدی نیستند، اما پیشرفت تکنولوژی آنها را کاملاً پیشرفته کرده است.