با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید

تازه ترین خبرهای سلول های بنیادی

هفتمین نفر در جهان از ایدز رهایی یافت

ایسنا ایسنا :دانشمندان می‌گویند که هفتمین فرد مبتلا به ویروس HIV احتمالا پس از پیوند سلول‌های بنیادی برای درمان سرطان خون، درمان شده است.

آیا رشد بیش از حد مغز منجر به اوتیسم می‌شود؟

ایتنا ایتنا :مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که اشکال شدید اوتیسم می‌تواند با رشد بیش از حد لایه بیرونی مغز مرتبط باشد که در زمانی که نوزاد در رحم مادر است شروع می‌شود.

همکاری اسنپ با محک در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی

آی تی ایران آی تی ایران :اسنپ در پانزدهمین طرح نیکوکاری‌‌کلاب در طرحی با عنوان «مشارکت در تامین هزینه‌های نمونه‌گیری از سلول‌های بنیادی» با خیریه‌ «حمايت از كودكان مبتلا به سرطان محک» همکاری می‌کند.

مغز پرورش‌یافته در آزمایشگاه چشم درآورد!

دیجیاتو دیجیاتو :دانشمندان مغزهای کوچکی به‌اندازه نخود را در آزمایشگاه رشد دادند که روی آن‌ها دو چشم با قابلیت تشخیص نور به‌وجود آمد.

نحوه ترمیم آسیب قلبی با استفاده از سلول‌های بنیادی

نبض فناوری نبض فناوری :انتظار می‌رود درمان بازسازی‌کننده قلب با استفاده از کاردیومیوسیت‌های مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی (hPSC-CMs) به دلیل پتانسیل قلبی‌زایی نامحدود hPSC-CMs، یک درمان نسل بعدی برای قلب‌های نارسا باشد

کنترل بیماری دیابت با ایمپلنت چشمی

نیو اطلس - NewAtlas نیو اطلس - NewAtlas :محققان سوئدی روشی نوین برای مدیریت بیماری دیابت ابداع کرده اند. تحقیقات نشان داده چشم انسان یک مکان مفید برای ایمپلنت سلول‌های تولیدکننده انسولین جهت کنترل سطح قند خون است.

درمان «ام‌ اس» به کمک سلول‌های بنیادی

شات ایکس شات ایکس :باید توجه داشت که پیوند سلول های بنیادی موضوع ساده ای نیست. این امر مستلزم بستری شدن فرد در بیمارستان است و که آن ها را در برابر عفونت ها آسیب پذیر می کند.

پرورش کلیه انسان در بدن خوک

خبرگزاری مهر خبرگزاری مهر :نطفه بچه خوک با روش آی وی اف در آزمایشگاه ایجاد و در مرحله بعد به طور ژنتیکی مهندسی شد تا سلول های انسانی را دریافت کند.

درمان سرطان‌های مغز و ریه با استفاده از سلول‌های بنیادی

نبض فناوری نبض فناوری :محققان برای هدفگیری سرطان به دنبال این هستند سلول‌های بنیادی را مهندسی کنند تا داروهای سرطان را مستقیماً به تومورها برسانند و در نتیجه کارایی آنها را افزایش دهند.

درمان آسیب‌های چشمی با سلول‌های بنیادی چشم یک شخص دیگر

ایسنا ایسنا :جورکوناس تخمین می‌زند که شاید سالانه حدود ۱۰۰۰ نفر در آمریکا بتوانند از این نوع پیوند سلول‌های بنیادی که در ژاپن نیز مورد بررسی قرار گرفته است، بهره‌مند شوند.