با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید

تازه ترین خبرهای دی اکسید کربن

دانشمندان می‌گویند فقط ۶ سال برای تغییر مسیر و کاهش انتشار گازهای گلخانه فرصت داریم

تکنا تکنا :تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ فرصت باقی است تا با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از آستانه ایمن گرمایش زمین عبور کنیم.

دانشمندان در مورد اوج انتشار کربن در سال ۲۰۲۳ هشدار دادند

تکنا تکنا :دانشمندان می‌گویند میزان انتشار کربن در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود رسیده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان آب و هوا در تحقیقات خود اعلام کردند انتشار جهانی دی اکسید کربن سیاره‌ای حدود یک درصد افزایش داشته و احتمالاً در سال ۲۰۲۳ به اوج خود می‌رسد.

گاز دی‌اکسید کربن در قمر یخی مشتری از اقیانوسی پنهان نشأت می‌گیرد

ایتنا ایتنا : کشف تازه به طور بالقوه امیدهایی را تقویت می‌کند که در آب زیرسطحی پنهان این قمر، حیات وجود دارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب سیاره ای مملو از اقیانوس رصد کرد

اسپیس - Space اسپیس - Space :تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از مولکول های مبتنی بر کربن در اتمسفر یک سیاره مملو از آب در خارج از منظومه شمسی رصد کرده که احتمالا نشان دهنده وجود حیات در آن است.

آزمایش مولد اکسیژن ناسا مأموریت مریخ را کامل می‌کند

شات ایکس شات ایکس :به نقل از ناسا، آزمایش مولد اکسیژن ناسا «موکسی» (MOXIE) (آزمایش استفاده از منابع اکسیژن مریخ) مأموریت مریخ را کامل می‌کند.

استفاده از جلبک دریایی برای نجات زمین

ایمنا ایمنا :جلبک‌ها می‌توانند دی‌اکسید کربن بیشتری نسبت به درختان مصرف کنند، بنابراین قادرند سطح بیشتری را پوشش دهند و سریع‌تر رشد کنند.

مبارزه با گرمایش جهانی با یک چتر غول‌پیکر!

ایسنا ایسنا :در حال حاضر، حتی چنین سپر کوچک‌تری برای یک موشک بسیار سنگین است، اما با پیشرفت در حوزه مواد، مطالعه ساپودی نشان می‌دهد که می‌توانیم این شاهکار را طی چند دهه مدیریت کنیم.

لینک های مرتبط با دی اکسید کربن