با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آیا اپل واچ سری ۹ تغییر بزرگی خواهد داشت؟
عکس : اپل واچ سری ۹

به گفته یک افشاگر شبکه اجتماعی ویبو با نام «Instant Digital»، اپل واچ سری ۹ در مقایسه با مدل فعلی، به غیر از بهبود عملکرد، به طور اساسی بدون تغییر خواهد بود.

این افشاگر در پستی که به تازگی منتشر کرده، گزارش‌های دیگر مبنی بر ارتقای جزیی اپل واچ سری ۹ را تایید کرده است. ظاهرا بروزرسانی امسال روی ارتقای هسته‌های تراشه سری S اپل واچ متمرکز است و عملکرد پوشیدنی محبوب اپل را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد، اما اپل واچ‌های امسال از نظر باقی موارد عملا مشابه اپل واچ سری ۸ خواهد بود.

پردازنده‌های S7، S6 و S8 در اپل واچ‌های سری ۶، سری ۷ و اپل واچ سری ۸، نسل دون اپل واچ SE و اپل واچ اولترا، تقریبا همگی یکسان هستند. تراشه‌های S7، S6 و S8 همه دارای ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و پردازنده‌های دو هسته‌ای با شناسه T8301 هستند. زمانی که اپل S6 را در اپل واچ سری ۶ معرفی کرد، آخرین باری که ادعای عملکرد متفاوت در سری ساعت‌های هوشمند خود را داشت، گفت که این تراشه به برنامه‌های امکان می‌دهد تا ۲۰ درصد سریع‌تر راه‌اندازی شوند.

تراشه‌های S7، S6 و S8 همگی بر اساس تراشه A13 Bionic اپل در سری آیفون ۱۱ هستند و با استفاده از فرایند ۷ نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شوند. اپل با استفاده از تراشه A14 Bionic در سال ۲۰۲ به فرایند ۵ نانومتری روی آورد.

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، تراشه S9 بر اساس تراشه A15 Bionic ساخته خواهد شد. این یعنی تراشه جدید اپل می‌تواند عملکرد و کارایی قابل توجهی در مقایسه با نسل‌های قبل را ارایه دهد که اجازه می‌دهد برنامه‌ها سریع‌تر از قبل باز شوند و به طور بالقوه عمر باتری را بهبود می‌بخشد. علاوه بر اپل واچ سری ۹، انتظار می‌رود تراشه S9 بروزرسانی کلیدی نسل دوم اپل واچ اولترا در اواخر سال جاری میلادی باشد.

این شایعه ماهیت اپل واچ سری ۸ سال گذشته را بازتاب می‌دهد که یک بروزرسانی جزیی نسبت به سری ۷ بود و تنها ژیروسکوپ و شتاب‌سنج قدرتمندتر، تشخیص تصادف و سنسور دمای بدن را در مقایسه با نسل قبلی خود از سال ۲۰۲۱ اضافه کرده بود.

به همین ترتیب به نظر می‌رسد عملکرد، به عنوان تمرکز اصلی اپل واچ سری ۹ و نسل دوم اپل واچ اولترا باشد و مدل‌های اپل واچ ۲۰۲۳ بروزرسانی‌های کوچکی را مشابه سال قبل دریافت کنند. طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد در سال جاری چند گزینه رنگی جدید را برای محصولات خود معرفی کند که از جمله آنها رنگ صورتی برای اپل واچ سری ۹ و مشکی برای اپل واچ اولترا نسل دو خواهد بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین