با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
شارژ وایرلس گلکسی واچ 7 و واچ اولترا توسط گوشی هوشمند امکان‌پذیر نیست
عکس : گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا قدرتمندترین و همه‌کاره‌ترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستند که تاکنون ساخته شده‌اند. آن‌ها پیشرفت‌های بسیاری را به‌رخ می‌کشند، اما در این راه برخی قابلیت‌ها را نیز از دست داده‌اند. با توجه به ارتقاها و بهبودهای متعدد این ساعت‌ها، ممکن است تعجب کنید که گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا از Wireless PowerShare یا همان شارژ وایرلس توسط گوشی هوشمند پشتیبانی نمی‌کنند.

به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی Wireless PowerShare یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که توسط سامسونگ برای کاربران گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند توسعه یافته است. این فناوری به کاربران امکان می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند گلکسی خود را به پاوربانک‌های بی‌سیم تبدیل کنند تا دستگاه‌های دیگر مانند گلکسی واچ، گلکسی بادز و حتی سایر گوشی‌های گلکسی را توسط آن شارژ کنند.


شارژ وایرلس گلکسی واچ 7 و  گلکسی واچ اولترا
عکس : شارژ وایرلس گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا

PowerShare کارآمدترین راه برای شارژ مجدد دستگاه‌ها نیست، اما ازنظر تئوری، چیزی است که می‌تواند در برخی شرایط مفید باشد. بااین‌حال، سامسونگ می‌گوید که در گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا به‌دلیل پیشرفت‌های دیگر در ردیابی سلامت، مجبور به حذف ویژگی Wireless PowerShare شده است.

گلکسی واچ‌های جدید سامسونگ دارای حسگر بازطراحی‌شده BioActive هستند که دقت ردیابی سلامت و تناسب‌اندام را افزایش می‌دهد و دامنه پارامترهایی را که ساعت‌های جدید می‌توانند ردیابی کنند، افزایش می‌دهد.

بااین‌حال، این پیشرفت هزینه داشته است. سامسونگ ازطریق یک صفحه پشتیبانی که به‌تازگی منتشر شده، توضیح می‌دهد که دو ساعت جدید گلکسی مجبور شدند پشتیبانی از Wireless PowerShare را به‌دلیل شکل حسگر BioActive بازطراحی‌شده کنار بگذارند.

شکل این حسگر برای افزایش سطح دقت هنگام استفاده از ردیابی سلامت و تناسب‌اندام طراحی شده است، اما با Wireless PowerShare در تضاد است و از کارکرد آن جلوگیری می‌کند. درنتیجه، سامسونگ تصمیم گرفت پشتیبانی از Wireless PowerShare را برای ساعت‌های هوشمند جدید خود به‌طور کامل کنار بگذارد.

اگرچه داشتن قابلیت‌های Wireless PowerShare در ساعت هوشمند راحت به‌نظر می‌رسد؛ اما در عمل بسیاری از کاربران حتی یک بار نیز از این قابلیت استفاده نکرده‌اند. این ویژگی می‌تواند در برخی موقعیت‌ها مفید باشد، به‌عنوان‌مثال زمانی که ممکن است سیم شارژ مخصوص ساعت خود را فراموش کنید، اما این موقعیت‌ها بسیار کم هستند.

بنابراین، اگرچه حذف این ویژگی ناراحت‌کننده است، اما این واقعیت که دو ساعت گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا از Wireless PowerShare پشتیبانی نمی‌کنند، ضرر بزرگی برای اکثر کاربران ساعت هوشمند نخواهد بود. حتی اگر چیزی که به‌دست آورده‌ایم ردیابی سلامت و تناسب‌اندام دقیق‌تر و همه‌کاره‌تر باشد، احتمالاً این یک معامله ارزشمند است.

جالب اینجاست که در سال 2022 بود که سامسونگ نشانه‌هایی از عدم توجه زیاد به Wireless PowerShare در طراحی ساعت‌های هوشمند خود را نشان داد. گلکسی واچ 5 پرو از Wireless PowerShare پشتیبانی می‌کرد، اما شکل بند آن از عملکرد این ویژگی جلوگیری می‌کرد. کاربران Watch 5 Pro قبل از اینکه بتوانند از PowerShare استفاده کنند باید بند آن را جدا می‌کردند و نیازی به گفتن نیست که افراد زیادی حاضر به تحمل آن فقط برای استفاده از روش نسبتاً ناکارآمد برای شارژ مجدد باتری‌ها نبودند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین