با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
عرضه اپل واچ برای اندروید؛ پروژه‌ای که در دقیقه آخر منتفی شد!
عکس : عرضه اپل واچ برای اندروید

در حالی که اپل به نوعی بازار ایالات متحده را در اختیار خود دارد، گوشی‌های اندرویدی برای سال‌هاست که حضور پررنگی در دیگر بازارهای جهانی داشته‌اند. در این رابطه، گزارشی ادعا می‌کند که اپل به همین دلیل قصد داشته یک اپل واچ سازگار با گوشی‌های اندرویدی روانه بازار کند که بنا به دلایلی این برنامه عملی نشده است.

خبرنگار وبسایت بلومبرگ و افشاگر برجسته محصولات اپل، مارک گرمن، جزئیات جدیدی از برنامه‌های اپل برای عرضه قابلیت‌ها و محصولات مبتنی بر سلامتی به اشتراک گذاشته است. در میان این اطلاعات، یک گزارش فاش می‌سازد که اپل ظاهرا در حال توسعه یک ساعت هوشمند و برنامه Health سازگار با سیستم عامل اندروید بوده است.

این برنامه که با اسم‌رمز Project Fennel شناخته می‌شود به اپل کمک می‌کرد تا به بازار پررونق و بزرگ گوشی‌های اندرویدی دست پیدا کند و بتواند توجه میلیاردها کاربر اندرویدی را به سوی خود جلب کند. به طور مشخص، اپل در تلاش بوده تا در بازار‌هایی که سهم کمتری دارد نیز ورود پیدا کند و حضور خود را مستحکم بکند.

شواهد نشان می‌دهند که اپل به طور جدی پیگیر توسعه Project Fennel بوده و حتی آن را به مراحل پایانی توسعه نیز رسانده بوده است. با این وجود، کوپرتینونشین‌ها از معرفی رسمی این پروژه خودداری نموده و عرضه آن را به طور کلی منتفی کرد.

در حال حاضر، دلایل مشخصی برای لغو عرضه اپل واچ سازگار با اندروید از سوی افشاگران در دسترس قرار نگرفته است. البته یک منبع خبری ادعا کرده منتفی شدن این پروژه ظاهر به گوشی‌های آیفون ربط مستقیم دارد چرا که در صورت عرضه اپل واچ برای گوشی‌های اندرویدی، امکان داشت که ارزش آیفون کاهش پیدا کند. در واقع، اپل باور دارد که اپل واچ نقش مستقیمی در فروش سری آيفون ایفا می‌کند.

در نهایت باید اشاره کرد که با توجه به این گزارش، اپل در آینده نیز دیگر قصدی برای عرضه اپل واچ مخصوص گوشی‌های اندرویدی نخواهد داشت. البته نباید فراموش کنیم که در حال حاضر ساعت‌های Wear OS بسیار خوبی در بازار وجود دارند که کاربران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین