با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پیکسل واچ 2 با پردازنده جدید و عمر باتری بهتر رونمایی شد
عکس : پیکسل واچ 2

گوگل سال گذشته اولین ساعت هوشمند خود را عرضه کرد و در حالی که این محصول کاملاً امیدوار کننده بود، نقص‌هایی نیز داشت. حال بعد از گذشت یک سال زمان آن رسیده تا نسخه جدید این ساعت معرفی شود و گوگل امروز این اتفاق را رقم زد. پیکسل واچ 2 (Pixel Watch 2) یکسان با مدل سال گذشته به نظر می‌رسد، اما در واقع گوگل امسال در هیچ یک از محصولات خود، حتی گوشی‌های سری جدید پیکسل 8 نیز تغییرات ظاهری خاصی اعمال نکرده است. با این حال، با وجود اینکه پیکسل واچ 2 در بخش سخت افزاری کاملاً مشابه مدل سال گذشته است، اما سیستم عامل جدید Wear OS 4 ارتقاهای بصری عمده‌ای را به همراه داشته است. با ما در دیجی رو همراه باشید.

پیکسل واچ اصلی با پردازنده قدیمی اگزینوس 9110 عرضه شده بود. در حالی که این تراشه 10 نانومتری رابط کاربری ساعت را به خوبی و بسیار نرم و روان اجرا می‌کرد، اما آن چنان که باید کارآمد نبود. از همین رو گوگل در نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود تصمیم گرفته تا آن را با تراشه پردازشی اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 جایگزین کند و البته این بار هم 2 گیگابایت حافظه رم را در کنار آن قرار داده که برای یک ساعت کافی به نظر می‌سد.

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 یک تراشه 4 نانومتری است و از همین رو می‌توان انتظار داشت که به افزایش طول عمر باتری کمک کند. صحبت از باتری شد و باید اشاره کنیم که ظرفیت باتری پیکسل واچ 2 با افزایشی جزئی نسبت به مدل سال گذشته از 294 به 306 میلی آمپر ساعت رسیده است. با این حال، گوگل وعده داده که تنها با یکبار شارژ و با فعال بودن نمایشگر همیشه روشن می‌تواند 24 ساعت کار کند. شارژ باتری نیز نسبتاً سریع انجام می‌شود و تنها با 30 دقیقه اتصال شارژر می‌توان 12 ساعت از ساعت استفاده کرد.

همانطور که اشاره کردیم، نمای ظاهری و بیرونی پیکسل واچ 2 بسیار مشابه مدل سال گذشته است. گوگل همچنان به این تصمیم خود پایبند بوده که ساعتش را تنها در یک سایز عرضه کند و آن هم اندازه کوچک 41 میلی متری است. البته، برخی تغییرات ریز وجود دارد، مانند شیشه محافظ بادوام‌تر یا این واقعیت که ساعت از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی ساخته شده است.

صفحه نمایش اولد 1.2 اینچی پیکسل واچ 2 به صورت دایره‌ای با وضوح 384 در 384 پیکسل طراحی شده است که رزولوشن آن نسبت به نمایشگر 450 در 450 پیکسلی نسل قبل کاهش یافته است، اما اگر به مصرف انرژی کمتر کمک کند، مطمئناً ارزشش را دارد. به هر حال، صفحه‌های ساعت جدید در این مدل تنوع زیادی دارند و به شما اجازه می‌دهند بین خوانایی بهتر و حجم اطلاعات ارائه شده، تعادل برقرار کنید.

صفحه‌های ساعت جدید در چهار دسته طبقه‌بندی شده‌اند:

  • Accessible: تمرکز اصلی در این دسته بر خوانایی راحت‌تر و سادگی رابط کاربری معطوف شده است.
  • Arc: در این حالت اطلاعات مختلفی که ساعت در طول روز جمع‌آوری می‌کند در همان صفحه ساعت نمایش داده می‌شود.
  • Gold Digital: نمایش ساعت به صورت دیجیتال و با ارقام بزرگ ویژگی اصلی صفحه‌های این دسته است.
  • Analog Bold: اگر از علاقه‌مندان ساعت‌های کلاسیک و عقربه‌ای هستید، می‌توانید از صفحه‌های این بخش استفاده کنید.

پیکسل واچ 2 مانند مدل قبلی خود به سنسورهای ضربان قلب نوری و سنجش اکسیژن خون مجهز شده است. با این حال، سنسور جدید چند مسیره 40 درصد دقیق‌تر از سنسور تک مسیره قدیمی است و در حین ورزش‌های شدید بهتر عمل می‌کند، زیرا ضربان قلب کاربر را در از چندین جای مختلف روی مچ دست اندازه‌گیری می‌کند.

این ساعت همچنین سطح استرس کاربر را با سنسور فعالیت الکترودرمال به صورت مداوم ارزیابی می‌کند. به این ترتیب، می‌تواند گزارش دقیقی از کیفیت خواب را ارائه دهد که این بار شامل اندازه‌گیری دمای پوست نیز می‌شود. با این حال، گوگل برخلاف رقبایی مانند اپل و سامسونگ، هنوز از تست نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام (ECG) استفاده نکرده است.

پیکسل واچ 2 دارای اکانت 6 ماهه فیت‌بیت پریمیوم است که اکنون از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل عملکرد کاربر استفاده می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا بهتر یا بدتر از قبل عمل کرده است. این تجزیه و تحلیل تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ساعت را شامل می‌شود. بنابراین، ممکن است ساعت به شما بگوید دلیل اینکه در دویدن سریع نبودید، در واقع به کم خوابی شما در طول چند روز گذشته ربط داشته است. این ساعت همچنین دارای یک ویژگی مربیگری جدید است که به شما کمک می‌کند روند تمرینات خود را در حد مطلوبی حفظ کرده و ضربان قلب خود را نیز در میزان تعیین شده نگه دارید.

این ساعت همانند نسل قبلی خود دارای رتبه‌بندی 5ATM/IP68 است، بنابراین در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم بوده و برای شنا در استخر نیز مناسب است.

یک ویژگی اشتراک‌گذاری اضطراری جدید نیز در پیکسل واچ 2 وجود دارد که موقعیت مکانی شما را به مجموعه‌ای از مخاطبین مورد اعتمادتان ارسال می‌کند. این ویژگی می‌تواند به طور خودکار نیز کار کند. به این صورت که با بررسی تمام جوانب می‌توانید تایمری را تنظیم کنید که چقدر طول می‌کشد تا سالم به خانه برگردید و اگر این زمان تمام شد، اشتراک‌گذاری اضطراری شروع می‌شود.

این ساعت دارای جلوی شیشه‌ای صاف و تخت است و یک بوم خالی برای صفحه ساعت دلخواه شما پیش رویتان قرار می‌دهد. برای سفارشی‌سازی بیشتر ظاهر پیکسل واچ 2 نیز می‌توانید از بندهای قابل تعویض استفاده کنید. همچنین، مکانیزم و طراحی بندهای این ساعت نسبت به نسل قبل فرقی نکرده و شما همچنان می‌توانید از بندهای پیکسل واچ فعلی بر روی مدل جدید نیز استفاده کنید. گوگل همچنین یک شارژر جدید 30 دلاری هم برای پیکسل واچ 2 عرضه کرده است.

گوگل پیکسل واچ 2 اکنون با قیمت 350 دلار برای نسخه بلوتوث (همان قیمت نسخه سال گذشته) در دسترس است. البته، یک نسخه LTE نیز با قیمت 400 دلار وجود خواهد داشت.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین