با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دانشمندان راهی برای توقف ریزش مو پیدا کردند
عکس : توقف ریزش مو

دانشمندان دانشگاه منچستر متوجه شدند که مسدود کردن یک مسیر زیستی کهن می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از نیو اطلس - NewAtlas دانشمندان یک مسیر زیستی کهن کشف کرده‌اند که می‌تواند سلول‌ها را وادار کند تا آنچه را که برای رشد مو لازم است متوقف کنند. آنها بر این باورند که این یافته راه را برای ایجاد یک روش پیشگیرانه جهت محافظت از فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش مو باز می‌کند. دانشمندان در حال آزمایش دارویی بودند که متابولیسم فولیکول‌های موی انسان را هدف قرار می‌دهد و روی چگونگی تولید انرژی در سلول‌ها تأثیر می‌گذارد. آنها متوجه شدند که طی آزمایش رشد مو مختل شد، زیرا سلول‌ها، از جمله سلول‌های بنیادی، به سرعت از تقسیم شدن بازماندند.

این توقف رشد مو نتیجه فعال شدن یک مسیر زیستی کهن به‌نام واکنش استرسی یکپارچه (Integrated Stress Response) بود.

هنگامی که ISR فعال می شود، سلول‌ها فعالیت طبیعی خود را متوقف و پروتئین های کمتری ترشح می‌کنند تا روی مقابله با عامل استرس زا تمرکز کنند. این همچنین می تواند منجر به مرگ سلولی شود.

اما این چه ربطی به ریزش موها دارد؟ دانشمندان دریافتند که وقتی مسیر ISR در فولیکول‌های مو فعال می‌شود تولید پروتئین‌های بسیار مهم مورد نیاز برای رشد مو را متوقف می‌کند. به این ترتیب، مسدود کردن این محرک، که همچنین باعث اختلال عملکرد میتوکندری و اختلال در ارتباط بین سلول‌ها می‌شود، می‌تواند پیامی به سلول‌ها ارسال و از ریزش مو محافظت کند.

اکنون محققان بر روی نحوه عملکرد این مکانیسم در افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند تمرکز کرده اند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین