با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اجازه رسمی برای فعالیت پلتفرم‌های فروش دارو صادر شد
عکس : اجازه رسمی برای فعالیت پلتفرم‌های فروش دارو

سازمان غذا و دارو از سال ۱۳۹۹ مخالفت خود را با پلتفرم‌های فروش آنلاین دارو اعلام کرده و از شرکت‌هایی مانند اسنپ دکتر شکایت کرد. با این‌حال ماه گذشته امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرد شکایت سازمان غذا و دارو پیگیری نخواهد شد و در عوض بایستی مقررات جدیدی در این زمینه وضع شود.

توزیع آنلاین دارو ادامه خواهد داشت

حالا در تازه‌ترین مصوبه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار اعلام شده این سکوها نیازی به کسب مجوز جدید نخواهند داشت. در بند «ج» این مصوبه درج شده:

حکم در خصوص فعالیت سکوها در حوزه عرضه دارو:

  1. کلیه سکوهای (پلتفرم‌های) دارای مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی یا سایر مراجع صدور مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند در حوزه عرضه دارو از «داروخانه‌های دارای مجوز معتبر و تحت نظارت سازمان غذا و دارو» به «مصرف‌کننده نهایی» فعالیت کننده و نیازی به اخذ مجوز جدید ندارند.
  2. سازمان غذا و دارو مکلف است دستورالعمل نظارت بر فیاند فعالیت و همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌ها (برای رسیدن دارو از داروخانه به مصرف‌کننده نهایی) را طی چهار ماه تدوین و ابلاغ کند.
  3. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است مجوز فروش برخط دارو توسط شرکت‌های توزیع‌کننده به داروخانه‌ها و نیز دستور‌العامل به‌کارگیری خدمات سکوها توسط شرکت‌های توزیع‌کننده را طی چهار ماه ابلاغ نماید.

این در حالیست که به گفته سیاح، قرار بود فعالیت این سکوها تغییر شکل داده و به‌جای رساندن دارو به مصرف‌کننده نهایی، به عنوان توزیع کننده تخصصی دارو تغییر کند. در هر صورت به نظر می‌رسد روال فعلی ادامه خواهد یافت و پلتفرم‌هایی مثل اسنپ دکتر می‌توانند کماکان در فروش دارو از داروخانه به مصرف‌کننده نهایی فعالیت کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین