با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اطلاعات جدید از دوربین گلکسی S24 اولترا منتشر شد
عکس : گلکسی S24 اولترا

یکی از بهترین ویژگی‌های سامسونگ گلکسی S23 اولترا زوم اپتیکال 10 برابری است. حالا سامسونگ در این باره اعلام کرد که احتمالا گوشی جدید سامسونگ، گلکسی S24 اولترا ، با این قابلیت به بازار نیاید.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S23 اولترا که چند وقت پیش رونمایی و به بازار عرضه شد، به دوربین چهارگانه با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابر و واحد پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر مجهز شده بود.

این زوم اپتیکال 10 برابری قادر است تا 100 برابر زوم کند؛ همین امر آن را به یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند سال 2023 تبدیل می‌کند.

شایعاتی که تاکنون منتشر شده‌اند، حاکی از آن هستند که نسل جدید گوشی‌های سامسونگ با لنز ارتقا یافته 200 مگاپیکسلی، همان دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی جدید و دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی وارد بازار می‌شوند.

اکنون به نظر می‌رسد که این لنز پریسکوپ نسبت به نسل قبلی گستره زوم کمتری خواهد داشت. حتی افشاگر معروف Ice Universe نیز در گذشته یک توییت در این باره منتشر کرد و پس از مدتی این پست را حذف کرد؛ در این توییت گفته شده بود که سامسونگ قصد ندارد گوشی نسل آینده خود یعنیگلکسی S24 اولترا را با دوربین اپتیکال 10 برابری وارد بازار کند!

این افشاگر دوباره پس از مدت‌ها این ادعا را تکرار کرد و اظهار داشت که سامسونگ دوربین پریسکوپ 10 برابری را ازگلکسی S24 اولترا حذف کرده است.

البته شاید این ادعا مبنی بر آن باشد که این تلفن با دوربین زوم با قابلیت کمتری عرضه می‌شود، بنابراین هنوز اطلاعات زیادی در این باره در اختیار نداریم.

ولی احتمالا اگر سامسونگ واقعا بخواهد این زوم را از گوشی نسل آینده خود حذف کند، اشتباه بزرگی مرتکب خواهد شد؛ چرا که وجود دوربین پریسکوپ به سامسونگ کمک کرد تا پس از معرفی سامسونگ گلکسی S23 اولترا توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

کمپانی اپل نیز به تازگی اولین آیفون خود را با دوربین پریسکوپ مجهز به زوم اپتیکال 5 برابری معرفی کرد. سامسونگ می‌تواند با جایگزینی دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی، خسارت ناشی از نبود دوربین 10 برابری را جبران کند.

بدون شک یک دوربین زوم با وضوح بالاتر می‌تواند کاهش کیفیت تصویر سامسونگ گلکسی S23 اولترا را در بازه‌ طولانی رفع کند. صرف نظر از این تصمیم، اگر این شایعه صحت داشته باشد، مطمئنا برخی از طرفداران از آن ناامید خواهند شد.

افشاگر Leaker Revegnus نیز در این باره گفته که ساخت نسل جدید گوشی سامسونگ نسبت به نسخه قبلی هزینه بیشتری در پی دارد. احتمالا این دستگاه با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 و رم 16 گیگابایتی به بازار عرضه شود.

طبق شایعات قبلی، دستگاه سامسونگگلکسی S24 اولترا دارای صفحه نمایش تخت با حاشیه‌های بیشتر و قاب تیتانیومی خواهد بود

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین