با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
عیب‌یابی و رفع اشکال قفل دستگاه کارتخوان
عکس : عیب‌یابی و رفع اشکال قفل دستگاه کارتخوان
.

آیا شما هم از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنید؟ آیا تا به حال مشکل قفل دستگاه کارتخوان برای دستگاه شما پیش‌ آمده است؟ و دیگر نتوانسته اید از آن استفاده کنید! اگر بله، نگران نباشید! این یک مشکل بسیار شایع است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت و نحوه رفع آن را به شما آموزش خواهیم داد.

دلیل قفل شدن دستگاه کارتخوان چیست؟

1. باز شدن اجزای دستگاه پوز

این مسئله ایست که برای کاربران دستگاه کارتخوان ممکن است پیش بیاید: دستگاه کارتخوان قفل می‌ شود و کاربر نمی‌تواند از آن استفاده کند. دلایل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد این خطا شود، اما یکی از مهمترین دلایل آن باز شدن دستگاه است. هنگامی که دستگاه باز شود و قسمت‌های سخت افزاری آن از هم جدا شود، خطای قفل شدن دستگاه کارتخوان نمایش داده می‌شود. البته ممکن است باز شدن دستگاه توسط انسان انجام شده باشد یا حتی توسط ضربه شدیدی که به آن وارد شده است، باز شده باشد. از آنجا که کاربران برای پاسخگویی به این مسئله به دانش فنی کافی ندارند، برای رفع این خطا بهتر است به مراکز خدمات فنی مراجعه کنند.



2. ضربه خوردن دستگاه کارتخوان، شایع ترین علت قفل شدن کارتخوان

در صورتی که دستگاه کارتخوان شما ضربه خورده باشد و این ضربه روی سخت افزار دستگاه پوز فشاری آورده باشد، احتمال خیلی زیاد پس از آن ضربه، دستگاه قفل می‌شود. این مشکل معمولاً به دلیل خرابی یا آسیب دیدگی قطعات داخلی دستگاه کارتخوان است و برای رفع این مشکل نیاز به مراجعه به یک مرکز خدمات فنی دارید. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است دستگاه کارتخوان را در محلی ایمن و خارج از دسترس افراد نگهداری کنید.

راه‌حل‌های رفع خطای قفل دستگاه کارتخوان

بعد از آشنایی با از دلابل بروز خطای قفل کارتخوان، در این بخش به روش های رفع خطای لاک دستگاه پوز می پردازیم؛ این قسمت جالب و مفید را از دست ندهید!

  •  رفع خطای باز شدن دستگاه

در صورتی که دستگاه کارتخوان شما باز شده است، بهتر است قطعات آن را با دقت و صحیح به هم متصل کنید. برای این کار، ابتدا ترمینال را باز کنید و قطعات سخت افزاری دستگاه کارتخوان را بررسی کنید. سپس با دقت قطعات را به هم متصل کنید تا همه قطعات به صورت محکم و درست به هم پیوسته باشند. در صورتی که مشکلی در این مرحله داشتید و نتوانستید دستگاه را درست کنید، بهتر است به یک مرکز خدمات فنی معتبر مراجعه کنید.

  • رفع خطای ضربه خوردن دستگاه

در صورتی که دستگاه کارتخوان شما با ضربه خوردن لاک شده است، ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه خاموش شده است. سپس با دقت و تخصصی بررسی کنید که قطعات سخت افزاری دستگاه دچار خرابی شده‌اند یا نه. در این مرحله، ممکن است نیاز به تعمیر بخشی از قطعات دستگاه باشد. در صورتی که نمی‌توانید خودتان قطعات را تعمیر کنید، بهتر است دستگاه را به یک متخصص تعمیر مراجعه کنید.

نحوه رفع اشکال قفل شدن دستگاه کارتخوان

  • صبر کردن و منتظر ماندن!

اگر دستگاه شما قفل شده است، اولین کاری که باید انجام دهید، صبر کردن است. در برخی از موارد، دستگاه به طور خودکار بعد از چند دقیقه قفل خود را باز می‌کند و مشکل برطرف می‌شود.

  • ریست دستگاه

در صورتی که پس از صبر کردن، دستگاه شما هنوز هم قفل است، می‌توانید از روش ریست استفاده کنید. برای این کار، باید دکمه ریست دستگاه را فشار داده تا دستگاه خاموش شود و سپس دوباره روشن شود. پس از روشن شدن دستگاه، ممکن است مشکل برطرف شده باشد.

  • حل قفل کارتخوان با شماره سریال

از جهت رفع مشکل قفل شدن کارتخوان، پیشنهاد می شود به منظور یافتن راه حل مناسب، با کارشناسان و پشتیبانان فنی شرکتی که این دستگاه را پشتیبانی می‌کنند تماس بگیرید و شماره سریال دستگاه خود را به آن‌ها ارائه کنید. پس از ثبت اطلاعات در سیستم، شما باید به دستور العمل‌هایی که اعلام شده است عمل کنید و عبارت #1# را روی دستگاه پوز خود وارد کنید. بعد از آن، باید با شکیبایی و صبر، منتظر باشید تا دستگاه شما آنلاک شود. به این روش می‌توان مشکل قفل شدن دستگاه کارتخوان شما را به راحتی حل کرد.

اگر تمام راهکارهای پیشنهادی مجموعه سام پرداز را امتحان کردید و همچنان کارتخوان خود را قفل یافتید،بهتر است دستگاه خود را به فروشگاه یا شرکت و پیشخوان مربوطه آن را به شرکت پشتیبانی مربوطه ارسال کنید. این شرکت مسئولیت حل مشکل شما را با توجه به نوع و میزان خدمات پس از فروش ارائه شده، بر عهده خواهد گرفت و پس از رفع مشکل، دستگاه را سالم و به شما تحویل می دهد.

قفل شدن کارتخوان در صورتی رخ می دهد که رمز پذیرنده برای چندین بار اشتباهی وارد گردد؛ در این شرایط اگر بعد از انجام راه حل های موجود در متن قفل کارتخوان باز نگردد صاحب کارتخوان می تواند با با تماس با پشتیبانی مرکز مربوطه این مشکل را به راحتی حل کند. شماره تماس مرکز در رسید هر کارتخوان موجود است.

روند باز کردن قفل کارتخوان توسط سامانه های پشتیبانی کارتخوان بدین صورت است که اغلب قابلیت مسدود کردن رمز و یا بازیابی رمز پذیرنده را دارا می‌باشند؛ به همین دلیل برای بازیابی رمز پذیرنده، صاحب کارتخوان بایستی با واحد پشتیبانی تماس بگیرد و با ارائه اطلاعات ضروری همانند شماره پایانه، شماره پذیرنده، شماره کارت ملی صاحب کارتخوان و نام فروشگاه، رمز پذیرنده خود را بازیابی کند. در این حالت، رمز بازیابی شده و به حالت پیش فرض تبدیل می‌شود.

یک نکته جالب: در دستگاه‌های کارتخوان مورفان (Morefun)، خطای لاک و تمپر هیچ تفاوتی با هم ندارند. به عبارت دیگر، دلایل و روش‌های رفع این دو خطا با هم یکسان هستند.

اهمیت اطلاع از چیستی، دلایل و روش های حل خطای قفل دستگاه کارتخوان همگی موضوعاتی بودند که با شما مطرح و توضیح دادیم. برای یادآوری نیاز است بگوییم اگر کارتخوان خود را از پیشخوان سام پرداز تهیه کرده اید، در صورت بروز خطای قفل کارتخوان حتما با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

راهنمای استعلام دستگاه کارتخوان با کد ملی در سامانه های مالیاتی

منبع : سام پرداز

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین