با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پژو پارس با استاندارد 85گانه به خط تولید بازمی‌گردد!
عکس : پژو پارس 85گانه

ایران‌خودرو در نیمه دوم سال 1402، اعلام کرد که تولید پژو پارس تا پایان سال متوقف می‌شود. این شرکت حتی سورن پلاس XU7P‌ را به‌عنوان محصول جایگزین پژو پارس درنظر گرفت. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که ایران‌خودرو تصمیم ندارد محصول پول‌ساز خود را کنار بگذارد.

با توافق ایران‌خودرو و سازمان استاندارد، پژو پارس با استاندارد 85 گانه از سال آینده به تولید خواهد رسید. این خبر را «منوچهر منطقی»، معاون وزیر صمت اعلام کرده است.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو به گفته منوچهر منطقی، خودرو پارس به تمام افرادی که در سامانه یکپارچه خواهان خرید این محصول بودند، تحویل داده خواهد شد. منطقی در ادامه افزود: «این خودرو قیمت مناسبی دارد و مردم نیز آن را می‌پسندند؛ بنابراین بهتر است که به‌جای توقف تولید پارس، این خودرو را به‌روزرسانی کنیم. درنتیجه از سال آینده پژو پارس با استاندارد 85 گانه به تولید خواهد رسید.»

پژو پارس با استاندارد 85 گانه، بازمانده نسل خودروهای محبوب

به‌نظر نمی‌رسد که کاربران با شنیدن این خبر شوکه شده باشند، چرا که پژو پارس، سورن پلاس و دنا پلاس هر سه براساس یک پلتفرم تولید می‌شوند؛ اگر امکان تولید سورن پلاس XU7P و دنا پلاس با سیستم‌های ایمنی جدید وجود داشته باشد، تولید پژو پارس با استاندارد 85گانه نیز امکان‌پذیر است.

به‌نظر می‌رسد که برنامه ایران‌خودرو برای جایگزین‌کردن پژو پارس محبوب با خودروهای ملی نظیر سورن پلاس XU7P و دنا پلاس موفقیت‌آمیز نبوده است. طی سال گذشته، ایران‌خودرو پژو 206 را از سبد محصولات خود کنار گذاشت تا به‌جای آن پژو 207 با موتور TU3 و پژو 206 تیپ 5 را جایگزین کند.

پژو پارس درحال‌حاضر آخرین بازمانده از نسل خودروهای محبوب و پرفروش ایران‌خودرو طی دهه 1390 و 1380 است. پژو 206، پژو 405، سمند LX و پژو 206 صندوقدار تاکنون از خطوط تولید این شرکت خارج شده‌اند تا با محصولاتی گران‌تر جایگزین شوند. بااین‌حال پژو پارس همچنان در مقابل فرایند جایگزینی مقاومت می‌کند!

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین