با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دریافت کننده تراشه نورالینک گیمر حرفه‌ای شد
عکس : دریافت کننده تراشه نورالینک گیمر حرفه‌ای شد
.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیوچریسم، سال گذشته نولاند آرباگ نخستین بیماری بود که تراشه مغزی شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک را دریافت کرد.



به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از مهر این بیمار ۲۹ ساله ۸ سال قبل به دلیل یک تصادف رانندگی کنترل اعضای بدنش را از دست داده بود، اما با ایمپلنت تراشه نورالینک قابلیت کنترل مکان نمای رایانه با مغزش را به دست آورد. فناوری مذکور بدون خطر نیست اما پتانسیل آن را دارد تا به طور عمیق روی زندگی افرادی مانند آربارگ تاثیر بگذارد و راه هایی تازه برای مستقل زندگی کرد آنها فراهم کند.

در کنار این موارد به نظر می رسد تراشه مذکور به آرباگ قابلیت های بازی رایانشی جدید داده است. او در مصاحبه ای با جو روگان( تهیه کننده پادکست) گفت: من در مغزم یک بات هدف گیر(aimbot) دارم.

این امر به طور خودکار به بات هایی اشاره دارد که در بازی رایانشی به طور خودکار روی دشمنان خود قفل می شود و به بازیکنان متقلب قابلیت های زیادی می دهد. او در ادامه گفت: آنچه در مغزم دارم دقیق تر و سریع تر از بات هدف گیر است. گاهی اوقات بسیار خوب است که قبل از آنکه من حتی به حرکت کردن، فکر کنم، این بات فعال می شود. اگر کاربر به حرکت دادن دستش فکر کند، سیگنال قبل از حرکت دادن این عضو ارسال می شود.

به گفته آرباگ هرچند استفاده از بازی هایی مانند Call of Duty همچنان برای کاربران نورالینک دور از دسترس به نظر می رسد، اما او توانسته به طور موفقیت آمیز بازی های دیگری از جملهCivilization VI و Mario Kart را انجام دهد. او در ادامه افزود: تصور می کنم در چند سال آینده بتوانم هر بازی رایانشی که دیگران انجام می دهند را نیز بازی کنم.

با این وجود تجربه او از این رابط مغزی همیشه ساده و آسان نبوده است. در اوایل سال جاری او به بلومبرگ گفته بود قدرت کنترل مکان نما رااز دست می دهد. همچنین نورالینک متوجه شد برخی از تارهای ایمپلنت شده در کورتکس مغز او جدا شده اند. در نتیجه شرکت امیدوار است هریک از تارهای باریک تر از موی انسان را در عمق بیشتری از مغز بیمار آزمایشی دوم نصب کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین