با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
لکسوس LX600 در ایران، ترکیب زیبایی و قدرت
عکس : لکسوس LX600

نسل چهارم لکسوس LX سرانجام دو سال پیش پس از یک دوره 14 ساله، جایگزین مدل قدیمی شد و اکنون بر روی پلتفرم جدیدی قرار دارد که با تویوتا سکویا و تاندرا مشترک است. به جای موتور V8 تنفس طبیعی، LX نسل جدید یک موتور V6 دو توربوشارژ با 409 اسب بخار قدرت به دست آورد که هم عملکرد و هم مصرف سوخت را بهبود می‌بخشد. و با تغییر اندک قیمت، شما در ازای پول خود یک شاسی‌بلند بسیار خوب دریافت می‌کنید . لکسوس LX در مدل 2024 بدون تغییرات و با همان پنج تریم بازگشته است. با حداکثر سه ردیف صندلی و طولی بیش از 200 اینچ، این یک شاسی‌بلند سایز کامل است، اما به بزرگی و جاداری محبوب‌های آمریکایی مانند کادیلاک اسکالید یا لینکلن ناویگیتور نیست. سال آینده، باید با اینفینیتی QX80 مدل 2025 که کاملاً طراحی مجدد شده است نیز رقابت کند.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از خودرو بانک پس از معرفی مدل کاملاً بازطراحی شده نسل چهارم در دو سال پیش، لکسوس تغییرات بسیار کمی در مجموعه LX ایجاد کرده است. این مورد برای لکسوس LX 2024 نیز صادق است که با یک تغییر از مدل سال 2023 ادامه می‌یابد - هدفون‌های سیستم سرگرمی صندلی عقب تریم Ultra Luxury اکنون بی‌سیم و بلوتوثی هستند. تنها تغییر قابل توجه دیگر این است که قیمت پایه یک لکسوس LX جدید در ایالات متحده امسال بالاتر است.


طراحی، یک لکسوس تمام عیار

لکسوس LX600 2024
عکس : لکسوس LX600 2024

لکسوس LX600 2024 یکی از چشمگیرترین نسخه‌های جلوپنجره دوکی شکل لکسوس را همراه دارد، با هفت پره دوقلوی متضاد که تا پایین سپر می‌رسد و یک لوگوی بزرگ لکسوس بین چراغ‌های جلو LED استاندارد قرار گرفته است. بقیه شکل نسبتاً متعارف آن تا حدودی جعبه‌ای است تا حداکثر کاربردی بودن را داشته باشد و برای متمایز شدن به جزئیات طراحی کوچک‌تر متکی است، مانند پنجره‌های کناری ستون سقف عقب به شکل پیکان با تزئینات کرومی و چراغ‌های عقب LED تیغه‌ای. در نسخه های پایین رده، چرخ‌های آلیاژی 20 اینچی قوس چرخ‌ها را پر می‌کنند، در حالی که سه تریم بالا از آیتم‌های 22 اینچی بهره می‌برند. همه تریم‌ها دارای ریل سقف، اتصال یدک‌کش، سقف برقی کشویی/خم شونده و درب پشتی برقی هستند – در بالاترین مدل سیستم سنسور بازکننده درب پستی بدون دست است. در تیپ F-Sport دارای تزئینات خارجی مشکی، چرخ‌های خاکستری تیره و جلوپنجره اسپرت توری براق مشکی است.

فضای داخلی و ویژگی‌ها، لوکس و پرآپشن

فضای داخلی لکسوس LX600
عکس : فضای داخلی لکسوس LX600

در داخل لکسوس LX 2024 چیزهای زیادی برای دوست داشتن و موراد کمی برای انتقاد وجود دارد. مواد از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و داشبورد لوکس است. فضای لوکس و فناوری به خوبی در هم یکپارچه شده است، حتی اگر طرح حضور سه مانیتور در ابتدا کمی خسته‌کننده و تکراری به نظر برسد. یک صفحه نمایش دیجیتال روبروی راننده قرار دارد و یک صفحه لمسی 12.3 اینچی در مرکز برای عملکردهای اصلی سیستم سرگرمی و یک صفحه نمایش 7 اینچی در زیر آن برای عملکردهای HVAC و Multi-Terrain Select وجود دارد. این به شما امکان می‌دهد در حین نمایش دوربین جلو روی صفحه بالایی، اطلاعات حیاتی آفرود را روی صفحه پایینی نظارت کنید، بنابراین مجبور نیستید نماهای صفحه را تغییر دهید. کنترل‌های اصلی HVAC هنوز دکمه‌های فیزیکی هستند که استفاده از آنها آسان است. صندلی‌های جلو گرم‌شونده و برقی هستند و در تریم رده بالا به همراه تهویه و ماساژ عرضه می‌شوند. خودرو بسته به انتخاب مشتری دو یا سه ردیف صندلی بسته به تریم نصب شده است. پرچمدار یک چهار نفره فوق‌العاده لوکس است که برای خدمات کرایه‌ای ایده‌آل است. ورود از طریق رکاب‌های استاندارد آسان است، اما آنها برای رانندگی آفرود تا نمی‌شوند. یک دوربین دید اطراف استاندارد، مانور و پارک کردن را کمتر استرس‌زا می‌کند.

فضای داخلی، لوکس اما کم جا در برابر رقبا

لکسوس LX600
عکس : لکسوس LX600

فضای داخلی در سطح ناویگیتور و اسکالید نیست. تریم پایه دارای یک صندلی سه نفره ردیف دوم بوده و می‌تواند پنج نفر را جای دهد، در حالی که تریم‌های میانی دارای یک ردیف سوم دو نفره تقسیم 50/50 اضافی هستند که به صورت الکتریکی تخت می‌شود و می‌تواند دو مسافر دیگر را جای دهد. در تریم Ultra Luxury فقط دو صندلی کاپیتان تهویه‌دار و ماساژور در ردیف دوم دارد، بنابراین چهار نفر را جای می‌دهد. در این مدل برای یک شخص VIP در موقعیت صندلی عقب سمت راست طراحی شده است و یک اهرم برقی با امکان تا کردن صندلی جلو سمت راست به سمت جلو برای حداکثر فضای پا در عقب تعبیه شده است. با این حال، فقط 112.2 اینچ در فاصله بین محورها وجود دارد و طول کلی آن بیش از ده اینچ کمتر از ناویگیتور و اسکالید است، بنابراین فضای پای صندلی عقب آن به همان نسبت کمتر است. ردیف سوم به اندازه کافی تنگ است که فقط برای استفاده گاه به گاه مناسب باشد.

با فقط 11 فوت مکعب فضای موجود پشت ردیف سوم سه تریم میانی فضای صندوق عقب نیز در مقایسه با رقبا کمتر است،. تریم پایه دو ردیفه دارای 46 فوت مکعب حجم صندوق عقب پشت ردیف دوم خود است، اما این مقدار برای تریم‌های سه ردیفه با ردیف سوم تقسیم 50/50 الکتریکی تا شده به 44 فوت مکعب کاهش می‌یابد.در مدل Ultra Luxury حتی فضای کمتری پشت صندلی‌های کاپیتان حجیم ردیف دوم خود با 41 فوت مکعب دارد. با ردیف دوم تقسیم 60/40 تریم‌های پایین که به صورت تخت تا می‌شود، 71 فوت مکعب فضا موجود است، اما دو تریم سه ردیفه به دلیل فضایی که توسط ردیف سوم تا شده اشغال می‌شود، فقط 64 فوت مکعب دارند. ردیف سوم هم‌سطح با کف تا می‌شود، اما ردیف دوم این کار را نمی‌کند و یک پله بزرگ در کف محفظه بار ایجاد می‌کند. صندلی‌های کاپیتان ردیف دوم Ultra Luxury اصلاً تا نمی‌شوند و حجم آنها به این معنی است که فقط 41 فوت مکعب فضا پشت آنها وجود دارد - اگرچه برای فقط چهار مسافر بیش از حد کافی است.

صندلی های لکسوس LX600
عکس : صندلی های لکسوس LX600

کنسول مرکزی بزرگ فضای زیادی برای دو جالیوانی، یک پد شارژ بی‌سیم و یک جعبه ذخیره‌سازی دارد که در تریم‌های بالا به یک جعبه خنک‌کننده تبدیل می‌شود. البته جعبه داشبورد قفل‌شونده نیز حاضر و آماده است، همانطور که چهار جیب درب، جیب‌های پشت صندلی جلو و جالیوانی برای ردیف‌های عقب وجود دارد. در مدل Ultra Luxury یک کنسول مرکزی بزرگ عقب با محفظه ذخیره‌سازی، یک پد شارژ بی‌سیم، یک میز و جالیوانی‌ها حضور دارد.

لکسوس LX 600 پایه و LX 600 Premium دارای روکش چرمی، فرمان پوشش چرم‌، تزئینات چوب روباز قهوه‌ای و امکان انتخاب دو رنگ داخلی - مشکی یا پالومینو وجود دارد. در تیپ Luxury به یک فرمان تزئین شده با چرم و چوب ارتقا می‌یابد و روکش چرم نیمه آنیلین و انتخاب سه طرح رنگی داخلی - مشکی، پالومینو و سفید/فلفلی دریافت می‌کند.در مدلF Sport Handling دارای چرم نیمه آنیلین، تزئینات آلومینیومی هادوری، فرمان تریم‌های پایه، حاشیه درب روشن، پدال‌های آلومینیومی F Sport و دو رنگ کابین موجود - مشکی یا قرمز مداری است. چرم نیمه آنیلین کوئیلت Ultra Luxury با تزئینات چوبی تاکانوها مخصوص تریم همراه است و فرمان چرمی/چوبی Luxury را دریافت می‌کند. هر تریم بالاتر از سطح پایه دارای نورپردازی محیطی قابل تنظیم است.

ویژگی‌ها و سیستم سرگرمی، یک فضای پرآپشن

نمای جانبی لکسوس LX600
عکس : نمای جانبی لکسوس LX600

در سطح پایه، لکسوس LX600 با صندلی پنج نفره در دو ردیف، صندلی‌های جلو گرم‌شونده، صندلی راننده 10 جهته برقی و صندلی سرنشین 8 جهته برقی، روکش چرمی، ردیف سوم تقسیم 60/40، فرمان چرم‌پوش برقی قابل تنظیم و تلسکوپی، تزئینات چوب روباز، نمایشگر 7 اینچی HVAC/Multi-Terrain Select و یک صفحه نمایشگر دیجیتال 8 اینچی عرضه می‌شود. تریم‌های بالاتر دسترسی به ویژگی‌های استاندارد یا اختیاری مانند صندلی‌های جلو ماساژور، صندلی‌های ردیف دوم تهویه‌دار و/یا گرم‌شونده با یا بدون ماساژ، دو صندلی کاپیتان ردیف دوم، نورپردازی محیطی موضوعی قابل تنظیم، تزئینات آلومینیومی، جعبه خنک‌کننده نصب شده روی کنسول و موارد دیگر را به دست می‌آورند.

سیستم سرگرمی متصل به فضای کلود شامل یک صفحه لمسی 12.3 اینچی با Wi-Fi و یک اشتراک آزمایشی 30 روزه AT&T، دسترسی از راه دور و Drive Connect، هر دو با یک دوره آزمایشی سه ساله است که دومی شامل ناوبری ابری، نقاط مورد علاقه Google، یک دستیار هوشمند و Destination Assist می‌شود. این سیستم همچنین شامل بلوتوث با پخش صوتی، Apple CarPlay و Android Auto بی‌سیم، SiriusXM با یک اشتراک آزمایشی سه ماهه طرح پلاتینیوم، چهار پورت USB، یک پد شارژ بی‌سیم و یک سیستم صوتی 10 بلندگو است. یک صفحه لمسی 7 اینچی پایین‌تر برای کنترل آب و هوا وجود دارد که همچنین به عنوان صفحه کنترل برای سیستم Multi-Terrain Select عمل می‌کند و داده‌های خودرو را در زمان واقعی در حین رانندگی آفرود نشان می‌دهد، در حالی که نمای دوربین روی صفحه اصلی نمایش داده می‌شود، بنابراین مجبور نیستید نماهای صفحه را تغییر دهید.

امکانات لکسوس 600
عکس : امکانات لکسوس 600

درتریم Premium دو پورت USB دیگر و یک نمایشگر سر بالا اضافه می‌کند، در حالی که Luxury سیستم صوتی را به یک سیستم 25 بلندگویی Mark Levinson Reference 3D ارتقا می‌دهد که از سطح Premium به عنوان گزینه در دسترس است. تریم Ultra Luxury تنها تریمی است که دارای یک سیستم سرگرمی صندلی عقب با دو صفحه نمایش 11.4 اینچی، یک صفحه لمسی مرکزی 7 اینچی، یک پد شارژ بی‌سیم و هدفون‌های بلوتوث بی‌سیم است، اما این یک گزینه 2,725 دلاری در Luxury است.

پیشرانه، عملکرد در سطح یک آفرودر خوب

نمای از کابین لکسوس LX600
عکس : نمای از کابین لکسوس LX600

به جز لندروور رنج روور، تعداد کمی از شاسی‌بلندهای لوکس دیگر می‌توانند از یک رودخانه عبور کنند یا از یک کوهستان پرشیب بالا بروند تا سرنشینان خود را به مقصد برسانند.

تنها گزینه موتور لکسوس LX یک V6 3.4 لیتری دو توربوشارژ با 409 اسب بخار قدرت و 479 پوند-فوت گشتاور است که به یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته و سیستم چهار چرخ محرک دائمی با دیفرانسیل مرکزی محدود لغزش Torsen متصل شده است. هیچ گزینه پیشرانه هیبریدی یا سیستم انتقال قدرت چرخ عقب محرک در دسترس نیست. این ترکیب به لکسوس LX شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 6.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده به 208 کیلومتر بر ساعت می‌دهد که عملکردی مناسب برای این کلاس است. قابلیت یدک‌کشی فقط 100 تا 300 پوند کمتر از ناویگیتور است، به طوری که هر تریم LX با ظرفیت یدک‌کشی 3,629 کیلوگرم مجهز شده است. بسته Tow با اتصال تریلر در همه تریم‌ها استاندارد است. با یک جعبه دنده انتقال قدرت دو سرعته، حدود هشت اینچ فاصله از زمین و کنترل خزش استاندارد با کمک چرخش، LX نیز در محدودیت‌هایی که اندازه و وزنش تحمیل می‌کند، به طور شگفت‌انگیزی در مسیرهای آفرود پیشرفت خواهد کرد.

چراغ و نمای پشت لکسوس LX600-
عکس : چراغ و نمای پشت لکسوس LX600-

کیفیت سواری روی سیستم تعلیق استاندارد عالی است. این موضوع با کمک فنرهای تطبیقی نصب شده از سطح Premium بهبود نیز یافته است. خودرو در پیچ‌ها متمایل می‌شود اما هندلینگ برای یک شاسی‌بلند حدود 2.7 تنی نسبتاً خوب و بدون عیب است. اگرچه افرادی که به رقبای اروپایی عادت کرده‌اند آن را بسیار نرم و شناور خواهند یافت. ترمزهای پاسخگو، فرمان سبک و دقیق دارد که رانندگی آن را آسان می‌کند. چرخ‌های 22 اینچی تریم بالا باعث می‌شود ضربات کف جاده را بیشتر بشنوید، اما هنوز هم به طور مطلوبی سواری می‌دهد. در تریم F Sport Handling یک آیتم بهتر اضافه شده که ارزش آن را هرکسی نمی‌داند؛ یک میله ضد غلتش عقب نسبت به مدل استاندارد خود کمتر غلت می‌خورد اما بیشتر از بقیه تریم ها لرزش دارد، بنابراین باید از خود بپرسید آیا هندلینگ چیزی است که از یک خودرو غول پیکر مانند این می‌خواهید. پیشرانه در واقع به تغییرات در انتخابگر حالت رانندگی به خوبی پاسخ می‌دهد و با تعویض دنده‌های بی‌نقص و قدرت فراوان، بسیار نرم و قابل توجه عمل می‌کند.

آمار مصرف سوخت لکسوس LX که توسط EPA برای چرخه‌های شهری/بزرگراه/ترکیبی رتبه‌بندی شده است، 13.8/9.4/12.4 لیتر بر 100 کیلومتر است و در مقام مقایسه بهتر از آمار اسکالید (16.8/13.1/14.7 لیتر بر 100 کیلومتر) و ناویگیتور (14.7/10.7/13.1 لیتر بر 100 کیلومتر) خواهد بود.

لکسوس LX دارای ظرفیت مخزن سوخت 80 لیتر است، بنابراین این محدوده مورد انتظار آن را با یک باک به حدود 663 کیلومتر محدود می‌کند.

نتایج تصادف برای این خودرو وجود ندارد، اما LX با یک مجموعه کامل از دستیارهای راننده ارائه می‌شود که این خودرو را ایمن خواهد کرد، البته از نظر آپشنی تنها نمایشگر بالایی در خودروی پایه استاندارد وجود ندارد.

هیچ بررسی ایمنی NHTSA یا IIHS برای لکسوس LX وجود ندارد زیرا هیچ یک از این سازمان‌ها این شاسی‌بلند را تست تصادف نکرده‌اند، اما این یک طراحی جدید است، بنابراین نباید هیچ دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد.

ویژگی‌های کمک راننده استاندارد شامل آینه داخلی خودکار تیره شونده با فرستنده HomeLink، کمک شروع حرکت در سرازیری، کنترل نوسان تریلر، یخ‌زدای برف‌پاک‌کن، چراغ‌های جلو LED خودکار، دوربین دید اطراف، مانیتور چند زمینی، نظارت بر نقطه کور و کمک پارک شهودی با هشدار ترافیک متقاطع عقب و ترمز معکوس است. مجموعه کمک راننده Lexus Safety System+ 2.5 نیز شامل می‌شود که شامل هشدار برخورد جلو با تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده، هشدار خروج از خط، کمک نگهداری در خط با کمک فرمان، ردیابی خط و چراغ‌های بالای خودکار است. در همه تریم‌های بالاتر از پایه، یک نمایشگر ایستاده رنگی نیز استاندارد است.

لکسوس LX600 در مقابل LX 570

نمای عقب لکسوس LX600
عکس : نمای عقب لکسوس LX600

لکسوس LX600 موتور V8 5.7 لیتری قدیمی را برای سال 2022 کنار گذاشت و به نفع یک V6 3.4 لیتری دو توربوشارژ تغییر کرد، و علیرغم ناله‌های طرفداران، ما فکر می‌کنیم V6 از هر نظر برتر است. خروجی 409 اسب بخار و 479 پوند-فوت گشتاور است، که از 383 اسب بخار و 403 پوند-فوت در V8 قدیمی بیشتر است.

لکسوس LX برای سال 2022 یک تغییر اساسی داده شد، زمانی که شاسی‌بلند نسل چهارم با ساختار نامگذاری جدید LX 600 عرضه شد. LX 570 نامی بود که نسل‌های قبلی لکسوس LX داشتند. مدل‌های قدیمی‌تر موتور بسیار بزرگ‌تر و پرمصرف‌تری داشتند و ظاهر متفاوتی نیز داشتند. جدیدترین نسل با افتخار نسخه معاصری از جلوپنجره دوکی شکل را در جلو نمایش می‌دهد و یک انتهای عقب مدرن‌تر با یک نوار چراغ تمام عرض دارد. جدیدترین نسل LX همچنین دارای ورودی‌های هوا زیر چراغ‌های جلو LED بسیار ظریف‌تر است. فناوری مدرن‌تری نیز در داخل LX 600 اضافه شده است.

در زمان نوشتن این مقاله، فقط یک فراخوان برای جدیدترین LX وجود داشته است - LX 2022 به دلیل غیرفعال شدن احتمالی کنترل پایداری فراخوان شد.

آرامش خاطر بیشتر از پوشش گارانتی لکسوس LX 2024 می‌آید. گارانتی محدود برای چهار سال/50,000 مایل معتبر است و گارانتی پیشرانه برای شش سال/70,000 مایل. نگهداری رایگان برای یک سال یا 10,000 مایل شامل می‌شود.

قیمت و تریم ها لکسوس LX600

قیمت شروع لکسوس LX 2024 برای تریم پایه LX 600، 92,565 دلار است و تنها تریمی می‌شود که امسال کمتر از 100 هزار دلار قیمت دارد. بعد از آن LX 600 Premium با قیمت 100,515 دلار، به دنبال آن LX 600 F Sport Handling با قیمت 106,775 دلار، و LX 600 Luxury با قیمت 108,515 دلار قرار دارند. گران‌ترین تریم، LX 600 Ultra Luxury، با قیمت 133,140 دلار به طور قابل توجهی گران‌تر از Luxury معمولی خواهد بود. همه تریم‌ها دارای موتور یکسانی هستند و چهار چرخ محرک دائم به صورت استاندارد دارند. این قیمت‌ها MSRP هستند و شامل رنگ با هزینه اضافی، گزینه‌ها، بسته‌ها، افزایش قیمت نمایندگی و هزینه حمل و نقل 1,350 دلاری نمی‌شوند.

نتیجه‌گیری: آیا لکسوس LX 2024 یک شاسی‌بلند خوب است؟

لکسوس LX یک به‌روزرسانی عالی از خودروی قدیمی قبلی است، اما به عنوان یک شاسی‌بلند سه ردیفه سایز کامل در میان رقبای حتی بزرگترش کمتر موفق است. بیشتر کاستی‌های آن حول اندازه کوچکترش می‌چرخد، که هم اسکالید و هم ناویگیتور فضای بسیار بیشتری برای افراد و وسایلشان ارائه می‌دهند. اگر فضا چندان مهم نیست و شما فقط یک شاسی‌بلند قابل اعتماد و راحت می‌خواهید که بیش از حد متوسط توانایی آفرود و یک ردیف سوم گاه به گاه داشته باشد، LX ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که دکتر تجویز کرده است. پس از خروج از یک X7 بیش از حد نرم و شناور به نظر می‌رسد، اما استعدادهای این خودرو در اسپرت بودن نیست بلکه در راحتی و توانایی آفرود بالاتر از متوسط است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین